mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Continental HTL2 ECO-PLUS - nowa generacja opon do naczep

Continental HTL2 ECO-PLUS - nowa generacja opon do naczep

Nowa opona długodystansowa HTL2 ECO-PLUS to uzupełnienie gamy produktów Continental dla długodystansowego transportu międzynarodowego. HTL2 ECO-PLUS wyposażono w nowoczesny karkas oraz bieżnik skonfigurowany specjalnie pod kątem transportu długodystansowego. Opona ma jeszcze bardziej zoptymalizować spalanie i wydłużyć żywotność.

Continental HTL2 ECO-PLUS - nowa generacja opon do naczep
Pod względem ekonomii i bezpieczeństwa Continental HTL2 ECO-PLUS wyznacza nowe standardy na dalekich europejskich trasach.

Zoptymalizowana ekonomia dzięki mniejszemu spalaniu i wydłużonej żywotności to jedne z kluczowych czynników sukcesu w branży w obliczu kryzysu finansowego. Wszystkie te cechy posiada właśnie nowo opracowana opona do naczep drugiej generacji, która zadebiutowała na rynku w 2009 r. Idealnie dopełniająca obecne już na rynku modele HSL2 na oś kierowaną i HDL2 – na napędzaną, nowa opona uzupełnia gamę nowoczesnego wyposażenia naczep długodystansowych.

„Ciągnik generuje koszty, gdy Ty zarabiasz dzięki naczepie" to motto, które łatwo zapamiętać. I właśnie tutaj jest miejsce na wykorzystanie możliwości zaoszczędzenia dzięki nowej HTL2 ECO-PLUS. Nowa opona do naczep znacząco przyczynia się do zoptymalizowania ogólnej ekonomiczności naczepy ze względu na wpływ oporu toczenia na sześć kół, stosowanych tradycyjnie w ciężarówkach długodystansowych. Zespołowi badawczemu Continental udało się zmniejszyć opór toczenia o 15 procent przez zastosowanie specjalnej mieszanki i zaawansowanego wzoru bieżnika. Przekłada się to na oszczędność paliwa sięgającą 5 procent w porównaniu z oponami poprzedniej generacji.

„Jak najmniej ruchów bieżnika to gwarancja idealnego oporu toczenia" - tak Matthias Haufe, Dyrektor Rozwoju produktów CVT EU/Russia, opisuje cel prac nad nową długodystansową oponą do naczep. Wyjątkowo szerokie barki i żebra bieżnika umieszczone między czterema prostymi rowkami obwodowymi powodują, że bieżnik jest skoncentrowany maksymalnie, jak to tylko możliwe do środka powierzchni przylegania. Wyjątkowo wąskie rowki podtrzymywane są przez stożkowate elementy wewnętrzne, zapobiegające niepożądanym ruchom bieżnika. 

Dzięki temu opona pracuje nie tylko lekko, ale i cicho. Bieżnik jest bardziej sztywny i zachowuje niższą temperaturę, dzięki czemu zniekształcenia konstrukcji opony są minimalne. Taki sztywny szkielet również znacznie lepiej radzi sobie z poprzecznymi siłami działającymi w sytuacji manewrowania naczepą. 

W połączeniu ze specjalnie zaprojektowanym pod kątem naczep składem mieszanki, HTL2 ECO-PLUS toczy się ze znacznie mniejszym oporem, dzięki czemu spalanie jest wyraźnie mniejsze. Przy odległościach rzędu 150000 kilometrów pokonywanych każdego roku na długich międzynarodowych trasach, możliwe jest osiągnięcie oszczędności na poziomie kilku tysięcy euro. Dlatego koszty zakupu nowej opony zwracają się w bardzo krótkim czasie. 

Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań, mających na celu wydłużenie żywotności, nowa opona Continental przeznaczona na oś naczepy pełni także rolę optymalizatora kosztów. Wynik ten udało się uzyskać bez negatywnego działania na bezpieczeństwo, komfort jazdy czy poziom hałasu. 

Podobnie jak wszystkie produkty drugiej generacji, HTL2 ECO-PLUS również oparta jest na innowacyjnej strukturze karkasów wykorzystującej czterowarstwowe trójkątne pasy, większą objętość powietrza i nową stopkę stalowego kordu. HTL2 ECO-PLUS chroniona jest przed uchodzeniem powietrza dzięki zastosowaniu opatentowanej technologii AirKeep®. 

Wraz z oponą zimową HTW2, zaprezentowaną w lutym 2010 r., Continental oferuje swoim klientom idealnie skonfigurowany zestaw opon do zastosowań całorocznych. Zmieniając opony z długodystansowych na zimowe w odpowiednim momencie, klienci uzyskują najlepszy możliwy poziom bezpieczeństwa pracy. Opona przystosowana do warunków pogodowych i drogowych umożliwia osiąganie maksymalnych przebiegów przy zachowaniu niskiego poziomu spalania.

Opony do naczep HTL2 ECO-PLUS dostępne są w rozmiarze 385/65R22.5. Od 2011 r. dostępny będzie także rozmiar 385/55R22.5. 

Podobne wiadomości:

Innowacyjne sterowanie gestami od Continentala

Innowacyjne sterowanie gestami od...

Technika 2016-05-18

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport