mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Continental i etykietowanie opon

Continental i etykietowanie opon

W związku z wprowadzonym od początku listopada tego roku obowiązkiem etykietowania opon, Continental dokonał klasyfikacji wszystkich opon do pojazdów użytkowych.

Continental i etykietowanie opon
Mający swoja siedzibę w Hanowerze producent opon przetestował w czerwcu 2012 r. około 500 opon do samochodów ciężarowych i autobusów zgodnie z metodami testowymi zalecanymi przez UE. Na podstawie przeprowadzonych testów określono wszystkie właściwe wartości i zaklasyfikowano każdy typ opony w każdym rozmiarze stosownie do jego efektywności energetycznej, przyczepności na mokrej nawierzchni i zewnętrznego poziomu emisji hałasu. Komisja Europejska uzgodniła trzy kategorie głównie z uwagi na kwestię ochrony środowiska oraz ułatwienie klientom porównywania opon pod kątem bezpieczeństwa, ekonomii i aspektów środowiskowych.
Continental zintegrował wszystkie dane z pomiarów ogumienia w istniejących wewnętrznych i zewnętrznych systemach SAP i udostępnił je sprzedawcom detalicznym. W przyszłości, sprzedawcy będą w stanie zapewnić potencjalnym i istniejącym klientom informacje na temat zużycia paliwa, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz emisji hałasu dla poszczególnych modeli. W odróżnieniu od opon do samochodów osobowych i pojazdów transportowych, na oponach do samochodów ciężarowych i autobusów nie będzie przyklejana etykieta UE. Zamiast tego, Continental i jego partnerzy handlowi będą umieszczać odpowiednie dane w dokumentacji technicznej produktu, w salonach sprzedaży, w internecie oraz na fakturach.
Herbert Mensching, Dyrektor Zarządzający ds. Marketingu i Sprzedaży Opon do Pojazdów Ciężarowych w Regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, mówi: „Producenci i sprzedawcy opon będą musieli przeprowadzić jeszcze wiele badań. Cechy takie jak przebieg, właściwości jezdne i czas życia opony nie są uwzględnione na etykiecie, ale są one istotne podczas dokonywania wyboru opon, a przede wszystkim ważne dla osiągnięcia najniższych możliwych ogólnych kosztów floty”.
Dyrektywa UE 1222/2009 dotycząca obowiązkowego etykietowania nowych opon wchodzi w życie od 1 listopada 2012 r. W przypadku opon wyprodukowanych po 1 lipca i sprzedawanych po 1 listopada, zmierzone wartości będą musiały być wskazane zgodnie z regulacjami UE w zakresie etykietowania opon. Ma to zastosowanie do wszystkich opon do samochodów osobowych, transportowych, ciężarowych i autobusów sprzedawanych w Europie. Continental wspiera wprowadzenie nowych etykiet UE na opony, ponieważ pozwala to zapewnić większą przejrzystość podczas wyboru opon. Jednakże, informacje podane na etykiecie zapewniają tylko wstępny punkt odniesienia i nie mogą one zastąpić porady wyspecjalizowanego sprzedawcy.

Podobne wiadomości:

Bentley Continental GT

auto motor i sport 0000-00-00

Innowacyjne sterowanie gestami od Continentala

Innowacyjne sterowanie gestami od...

Technika 2016-05-18

Komentuj:

~elx 2012-07-09

Właśnie dlatego napisałem, że to jedyny pożyteczny przejaw biurokratyczności Brukseli.

~Krystyna 2012-07-09

no wlasnie, ja nigdy nie wsytdze się ze czegos w sklepie nie wiem, bo jednak jestem tylo laikiem ? po to szukam pomocy u kogos kto się na tym zna : )

~Past 2012-07-09

Krystyna ? racja. Chociaż w porządnym sklepie czy to AGD czy motoryzacyjnym powinien być konsultant, który bezstronnie doradzi. W Motoricus.com możesz nawet skorzystać z konsultanta telefonicznie, mają specjalną infolinię, gdzie doradzają. Szkoda, że to jeszcze nie jest to standard u wszystkich przedsiębiorców.

~Krystyna 2012-07-09

to bardzo dobry pomysł z tymi nalepkami ? początkujący kierowca nie zna się na takich rzeczach i często może kupić coś co jest niezbyt dobre, a przecież opony to najwazniejsza czesc samochodu, która się często zmienia : )

~elx 2012-07-09

To chyba jedyny przejaw zamiłowania Brukseli do opisywania wszystkiego i tabelkowania, który jakoś może się przysłużyć człowiekowi, tak samo jak na sprzętach AGD.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.