mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Coraz chętniej kupujemy Mercedesy

Coraz chętniej kupujemy Mercedesy

Mercedes miał co prawda swoje kryzysy sprzedaży i wizerunku, ale wygląda na to, że to już przeszłość. Polacy, podobnie jak cały świat, coraz chętniej kupują auta z gwiazdą na masce.

Coraz chętniej kupujemy Mercedesy
Miniony styczeń to najlepszy pod względem sprzedaży start roku w historii firmy Mercedes-Benz. 125 865 aut tej firmy wyjechało z salonów, co oznacza poprawę o 13,6% w stosunku do pierwszego miesiąca roku ubiegłego.

Szczególnie istotną rolę w tym progresie odegrała nowa Klasa C, która odnotowała wzrost sprzedaży o ponad 50%. Bardzo istotny wkład w sprzedaż Mercedesa mają też produkowane przez niego SUVy - 37% więcej osób niż przed rokiem wyjechało z salonów autem tego typu. Ten wynik z pewnością podkręci jeszcze model GLE Coupe, którym Mercedes chce zdetronizować bestsellerowe BMW X6. Świetny jest również wynik Smarta - niemieckich maluchów kupiono w styczniu o 30% więcej niż przed rokiem.

Polacy kupili w zeszłym miesiącu 516 Mercedesów, co przekłada się na ponad 38% wzrostu w porównaniu do roku 2014. To świetny wynik (najlepszy w segmencie premium), ale niespodziewanie przebijają go Hiszpanie, którzy aut z gwiazdą zakupili o 47,4% więcej niż przed rokiem.

Na kluczowych dla Mercedesa rynkach chińskim i północnoamerykańskim również odnotowano wzrosty, choć nie tak spektakularne (odpowiednio +8,9% i +14,5%). Wygląda na to, że Mercedes-Benz wykorzystuje polepszającą się koniunkturę i klienci znów bardzo pożądają aut ze Stuttgartu.

Podobne wiadomości:

Fabryka Mercedesa w Jaworze - ruszyła budowa

Fabryka Mercedesa w Jaworze - ruszyła budowa

Aktualności 2017-06-19

Fabryka Mercedesa w Jaworze – rusza produkcja

Fabryka Mercedesa w Jaworze – rusza produkcja

Aktualności 2017-06-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Geely kupuje markę Proton
Geely kupuje markę Proton
Samochody marki Proton nie są znane w Europie, czego nie można powiedzieć o rynku azjatyckim. Dlatego nie powinien dziwić ruch chińskiego koncernu Gelly, który wszedł w posiadanie marki o sporym potencjale.