mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Coraz ważniejsza reklama w Internecie

Coraz ważniejsza reklama w Internecie

Wiodące europejskie portale internetowe, takie jak MSN i Yahoo! Odnotowują wzrost w sprzedaży reklam on-line producentów samochodów.

W ciągu 12 miesięcy MSN odnotowało 53% wzrostu w przychodach z reklam sektora samochodowego w Europie. W tym samym okresie spadły przychody z reklam w sieciach telewizyjnych i gazetach. Tym samym samochody stały się czwartym pod względem ważności źródłem dochodów dla portalu, niosąc za sobą 5% udziału w całkowitej sprzedaży.
Szczególna właściwość sieci jaką jest możliwość porównywania poszczególnych marek sprawia, że Internet jest bardziej interaktywny niż inne media.
Równie istotne jest stosunkowo łatwe mierzenie skuteczności reklamy, np. aby trafić do grupy wiekowej Szwedów pomiędzy 25 a 45 rokiem życia Alfa Romeo emitowało banner reklamowy na szwedzkich stronach MSN, który przenosił do reklamy firmy zamieszczonej również na stronach MSN. Po tygodniu stwierdzono, że banner obejrzało 650 tys. osób, a reklamę on-line 9044 osoby. Pytań o jazdy próbne było 871.
Podobne wyniki osiągnął Mercedes: jego tekst reklamowy „ Wyróżniony samochód miesiąca” traktujący o Maercedesie A został zamieszczony w biuletynie na brytyjskich stronach MSN. Efekt? Użytkownicy zarezerwowali ponad 700 jazd próbnych. Koszt bycia „wyróżnionym samochodem miesiąca” to ok. 30 000 Euro.
Pod koniec czerwca, konkurencyjny portal Yahoo! rozpoczął kampanię europejską Nissana za „kwotę siedmiocyfrową”. Kampania jest wyświetlana na stronach Yahoo: w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Irlandii. „Celem jest dotarcie do nowych użytkowników w całej Europie” - mówi Philippe Geffroy, wiceprezes działu strategii i marketingu w Nissan Europe. Jak twierdzi portal MSN ok. 45 –50% Europejczyków szuka informacji o samochodach, które zamierza kupić w Internecie. „Internet dostarcza konsumentom wydajnych narzędzi pozwalających na porównywanie samochodów” – mówi Chris Dobson , dyrektor sprzedaży w dziale reklamy MSN. Głównymi rynkami reklamy dla MSN są Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Włochy i Hiszpania. Najszybciej rozwijającymi się: Finlandia, Francja, Hiszpania, Szwajcaria i Belgia.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport