mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Coraz więcej opon z segmentu premium

Coraz więcej opon z segmentu premium

Na przestrzeni ostatnich lat (2003-2006) ogólna liczba sprzedanych opon (do aut osobowych, 4x4 i dostawczych) rosła średnio o 9,2 %, każdego roku. Coraz popularniejsze staje się ogumienie z segmentów premium i medium.

Coraz więcej opon z segmentu premium

Coraz większe wymagania klientów i coraz wyższa moc samochodów jeżdżących w Polsce zmienia także strukturę nabywanego przez naszych rodaków ogumienia. Opony z segmentu premium i medium zwiększają od kilku już lat swój udział w rynku o 2-3 punkty procentowe rocznie. Pomimo że opony z segmentu budget stanowią wciąż aż 57% sprzedaży, to potencjał zawarty w wyższych segmentach i stosowane tam technologie powodują, że jest to najbardziej interesująca część rynku.
 
Coraz większym zainteresowaniem, cieszą się także wśród kierowców opony zimowe. Ich sprzedaż w latach 2005 - 2006 wzrosła aż o 18%. Udział tzw. zimówek stanowi obecnie 47% całego rynku. "Kierowcy, którzy spróbują jazdy na oponach zimowych, doceniają ich zalety i zwykle korzystają z nich już także w następnych latach. To sprawia, że sprzedaż opon zimowych wzrasta, a ich udział w rynku będzie z pewnością jeszcze większy"- mówi Wojciech Woliński, analityk rynku z Michelin Polska S.A.
 
istotne są także zmiany w strukturze popytu na opony zimowe. Tak jak w przypadku opon letnich, kierowcy i ich samochody mają coraz większe wymagania co do parametrów ogumienia. W latach 2001-2006  udział w rynku opon o indeksie prędkości H (do 210 km/h) – czyli do samochodów o ponadprzeciętnych osiągach - wzrósł z 7% do 11%. Zauważalny jest test wzrost zainteresowania oponami zimowymi z indeksem prędkości V (do 240 km/h) – czyli przeznaczonymi do samochodów sportowych. Pomimo że jeszcze kilka lat temu sprzedaż tych opon była niemal niezauważalna, to obecnie stanowi już 1% całego rynku zimowego i wciąż się zwiększa.
 
"W przypadku opon zimowych możemy mówić o narodzeniu się nowych segmentów. Jeszcze kilka lat temu nie produkowano 18- czy 19-calowych  opon zimowych. Teraz ich obecność w ofercie marek premium jest rzeczą naturalną.” – mówi Wojciech Woliński.
 
Zobacz serwis specjalny - Opony na zimę

 

Tematy w artykule: opony Michelin

Podobne wiadomości:

Najlepsze i najgorsze opony na lato - test ADAC 2015

Najlepsze i najgorsze opony na lato - test...

Technika 2015-03-06

Letnia opona również na zimę

Letnia opona również na zimę

Technika 2015-03-03

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport