mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Cosworth podkręcił Subaru

Cosworth podkręcił Subaru

Łatka Cosworth ponownie zawitała do cywilnych samochodów. Choć w przypadku specjalnej wersji Subaru Impreza STI CS400 słowo "cywilny" nie jest chyba do końca na miejscu.

Cosworth podkręcił Subaru
Subaru we współpracy z brytyjskim tunerem Cosworth, przygotowało 395-konną wersję Imprezy STI. Żeby podkreślić wagę unikalności tego samochodu zadecydowano, że CS400 będzie wyprodukowane w liczbie 75 sztuk. Jak można przypuszczać w samochodzie zaszło wiele modyfikacji. Standardowo montowany 2,5-litrowy silnik pozostał pod maską Imprezy STI, otrzymał jednak nowy respirator turbo i zmapowane ścieżki komputera ECU. Popracowano nad wydechem, pojawiły się kute tłoki, zamontowano bardziej wytrzymałe główki cylindrów.

Rezultat dłubania przy mechanice dał wspomniane 395 koni mechanicznych. Być może nie jest to iście oszałamiająca moc, ale jak zapewniają Cosworth i Subaru - na Porsche 911 Turbo wystarczy. Przyspieszenie do setki zajmuje CS400 zaledwie 3,7 s.!
"Cossie Impreza" ma być jednak też autem do codziennej jazdy. Stąd zawieszenie skrócono zaledwie o 10 mm. Dla dobrego tłumienia nierówności zamontowano amortyzatory firmy Bilstein i sprężyny Eibacha. Za kołami są także większe tarcze hamulcowe autorstwa AP Racing - mają średnicę 355 mm, są wentylowane i mają sześć tłoczkowych zacisków.

Cena za to cacko w Wielkiej Brytanii wynosi 49 995 Funtów. Bez wątpienia samochód będzie jednak w przyszłości bardzo pożądanym gatunkiem wśród kolekcjonerów, więc cena może poszybować na rynku wtórnym znacznie wyżej.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Subaru
Tematy w artykule: Subaru Impreza wrx sti Cosworth

Podobne wiadomości:

Subaru Viziv-7 SUV Concept - duży z Japonii

Subaru Viziv-7 SUV Concept - duży z Japonii

Premiery 2016-11-18

Subaru WRX S4 tS - tylko dla Japonii

Subaru WRX S4 tS - tylko dla Japonii

Aktualności 2016-10-06

Komentuj:

aaa 2010-05-28

autojan, ewidentnie głowice, i pewnie nie o same głowice chodziło a o śruby. Korby pewnie całe zmienili, bo mają w swojej ofercie takowe do subaru. Zresztą bardzo ciekawe rozwiązania mają, dwa kanały olejowa itp. Ale tekst jest mistrzowski, google.translate się nie popisało ;)

~autojan 2010-05-27

Ciągle myślę czy wzmocnili głowicę czy główki korbowodów?

~Franciszek 2010-05-27

Chyba Subaru więcej włożyło w marketing tej wersji niż w samo ulepszenie. Są konkurenci co mają to bez mała w serii.

~zzxx 2010-05-25

Sześć tłoczkowych ? Rany boskie, ludzie. Jak chcecie robić portal o autach, to pewne minimum należy trzymać..

aaa 2010-05-25

"otrzymał jednak nowy respirator turbo i zmapowane ścieżki komputera ECU. Popracowano nad wydechem, pojawiły się kute tłoki, zamontowano bardziej wytrzymałe główki cylindrów." KTO TO TŁUMACZYŁ!? Ludzie, litości. Używacie Google do tłumaczenia czy co?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport