mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Crash-testy Euro NCAP: Panda fatalnie, Superb na piątkę

Crash-testy Euro NCAP: Panda fatalnie, Superb na piątkę

Jeśli przymierzacie się do kupna Skody Superb, Hyundaia i20 lub Fiata Pandy w odmianie Cross, koniecznie zapoznajcie się z rezultatem świeżo przeprowadzonych crash-testów. Oceny Euro NCAP mogą Was zaskoczyć.

Crash-testy Euro NCAP: Panda fatalnie, Superb na piątkę
Wielki liftback Skody otrzymał ogólną ocenę pięciu gwiazdek w pięciostopniowej skali. Poszczególne kategorie wypadły następująco: ochrona dorosłych 86%, ochrona dzieci 86%, bezpieczeństwo pieszych przy uderzeniu 71%, ocena systemów bezpieczeństwa 76%. Przy uderzeniu czołowym lewą częścią auta Superb zabezpiecza pasażerów bardzo dobrze, przy całkowitym zderzeniu czołowym pojawiło się zagrożenie obrażeń okolic klatki piersiowej kierowcy. Świetnie czeska limuzyna wypadła przy uderzeniu bocznym, a najechanie z testową prędkością na Superba z tyłu zagraża bezpieczeństwu jedynie tylnych pasażerów. Skoda nie otrzymała dodatkowych punktów za działanie automatycznego hamulca awaryjnego, ponieważ nie jest on standardowym wyposażeniem auta na wszystkich rynkach Europy (w Polsce bezpłatny nawet w najtańszej wersji Active).

O jedną gwiazdkę mniej od dużej Czeszki otrzymał Hyundai i20. Koreański maluch zapunktował następująco w testowanych przez Euro NCAP kryteriach: ochrona dorosłych 85%, ochrona dzieci 73%, bezpieczeństwo pieszego 79%, systemy bezpieczeństwa 64%. Wyraźnie widać, że na niższą ocenę i20 wpłynął zakres standardowego wyposażenia wpływającego na bezpieczeństwo. Mały Hyundai nie oferuje automatycznego hamulca awaryjnego, a działanie asystenta pasa ruchu oceniono słabo. Mimo wszystko bezpieczeństwo bierne i20 wygląda nieźle - żaden obszar ciała pasażerów nie został zaznaczony na pomarańczowo (co oznacza zagrożenie) przy uderzeniu frontalnym i bocznym. Jedynie przy najechaniu na tył koreańskiego hatchbacka zagrożona jest szyja tylnego pasażera.

Dużo gorzej wypadła terenowa wersja Pandy. Włoski maluch był już rozbijany w 2011 roku, ale w odmianie klasycznej - bez napędu na 4 koła i off-roadowych dodatków. Od tej pory zmieniły się także kryteria ocen organizacji Euro NCAP i po ówczesnej solidnej czwórce dzisiaj Panda otrzymała 3 gwiazdki. Ochronę dorosłych pasażerów oceniono na 70%, dzieci na 77%, bezpieczeństwo pieszych 50%, a systemy bezpieczeństwa 46%. Przy zderzeniu lewą stroną przodu Panda nie zapewnia odpowiedniej ochrony kierowcy - zagrożenie dla jego klatki piersiowej jest duże i całkiem spore dla jego prawej nogi. Przy uderzeniu całą powierzchnią przodu bardzo ciężkich obrażeń może z kolei doznać przedni pasażer, a najechanie na tył Pandy jest niebezpieczne dla kręgosłupów wszystkich podróżnych. Dla odmiany bardzo dobrze oceniono konstrukcję małej terenówki Fiata przy zderzeniu bocznym. Mocno zabudowany przód Pandy Cross może być ostatnią rzeczą, jaką zobaczy pieszy przez nią potrącony - ocena 50% jest bardzo słaba, podobnie jak 46% za funkcjonowanie systemów bezpieczeństwa, co z kolei jest karą za brak kontroli niezamierzonego zjazdu z pasa ruchu i automatycznego awaryjnego hamulca.


 

 Model
Ochrona dorosłych Ochrona dzieci
Ochrona pieszych
Ocena wyposażenia
 Skoda Superb
 86%86%
71%
76%
 Hyundai i20
 85%73%
79%
64%
 Fiat Panda Cross
 70%77%
50%
46%
 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat Panda
Fiat Panda
Cena podstawowa już od: 34 600 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy
Skoda Superb
Skoda Superb
Cena podstawowa już od: 90 130 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Hyundai i20
Hyundai i20
Cena podstawowa już od: 46 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy

Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy

Aktualności 2017-06-21

Skoda Karoq – skąd się wzięła nazwa?

Skoda Karoq – skąd się wzięła nazwa?

Aktualności 2017-06-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
S19 - trwają intensywne prace
S19 - trwają intensywne prace
Rusza drugi etap przetargu na budowę fragmentu trasy Via Carpatia z Lublina do Kraśnika – poinformował pod koniec tygodnia wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. W tym roku zostanie podpisana umowa na wykonanie prac, które potrwają 36 miesięcy.