mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Crash-testy tylko dla szczupłych?

Crash-testy tylko dla szczupłych?

20 stycznia 2009 roku w Wielkiej Brytanii miał miejsce nietypowy wypadek, w wyniku którego zginęła 56 letnia kobieta.

Crash-testy tylko dla szczupłych?
W Buckinghamshire doszło do czołowej kolizji Peugeota 107 i Vauxhalla Vectra, w którym zginęła matka trojga dzieci Judith Evans, kierująca tym pierwszym. Nietypowość tego zdarzenia polega na tym, że w takim wypadku nie miał prawa zginąć nikt - za niska była prędkość i siła uderzenia - twierdzi policja, Peugeot i organizacja Vehicle Safety Consultancy Ltd.

Co się zatem stało? Przecież 107, razem z Citroenem C1 i Toyotą Aygo zdobyły w 2005 roku po cztery gwiazdki w testach EuroNCAP, zatem powinny bez problemu ochronić swoich pasażerów przed skutkami takich kolizji. W dodatku egzemplarz pani Evans był wyposażony w opcjonalne boczne poduszki powietrzne, więc nie mogło być mowy o tragedii.

Otóż, chodzi o masę, a konkretniej o masę kierującego. Judith Evans ważyła 102 kilogramy, a okazuje się, że testy zderzeniowe wykonuje się z wykorzystaniem manekina o wadze 78 kilogramów i pod mniej więcej taką uśrednioną wagę pasażerów kreuje się wszystkie elementy, mające zapewnić im bezpieczeństwo.

Richard Zeitouni, ekspert ds. bezpieczeństwa w firmie Peugeot, zapytany przez prawnika rodziny Evansów, dlaczego nie testowali samochodu z manekinem o wadze odpowiadającej 50% społeczeństwa, odpowiada: - Kiedy projektowaliśmy samochód, okazało się, że zapewnia on odpowiednią protekcję większości populacji. A ten manekin jest oficjalnym manekinem, zgodnym ze wszelkimi regulacjami.

Kierująca Vectrą wyszła z kolizji praktycznie bez szwanku, doznała jedynie niewielkich ran na kolanach.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Citroen C1
Citroen C1
Cena podstawowa już od: 36 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Cena podstawowa już od: 35 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr.

Podobne wiadomości:

Toyota, Mazda i Denso utworzyły alians

Toyota, Mazda i Denso utworzyły alians

Aktualności 2017-10-05

Znamy polski cennik Citroena C3 Aircross

Znamy polski cennik Citroena C3 Aircross

Aktualności 2017-08-05

Komentuj:

~szkoda 2010-10-26

Jak sie ma taka wage to sie wsiada do samochodu o gabarytach wlasnej sylwetki - to logiczne!!!!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.