mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Czas promocji

Czas promocji

Przełom roku to doskonały okres dla tych, którzy planują zakup nowego samochodu. Aby przełamać kryzys na rynku nowych samochodów już od dłuższego czasu wprowadzane są różne promocje. Teraz dochodzi do tego wyprzedaż aut z rocznika 2005.

Większość koncernów oferuje różnego typu zachęty, aby tylko skusić jak największą liczbę potencjalnych klientów. Największym zainteresowaniem cieszą się oczywiście rabaty gotówkowe, sięgające nawet kilkunastu procent, czy też w pojedynczych przypadkach kilkudziesięciu tysięcy złotych. Jednak nie brak też zachęt w postaci lepiej wyposażonych modeli czy też korzystnych ofert finansowania zakupu auta (kredyt, leasing). O jednym warto pamiętać. Kupując w obecnej sytuacji nowy samochód, warto, a nawet trzeba, sprawdzić ofertę u kilku dealerów, spróbować potargować się o dodatkowe korzyści. W końcu to kupujący, teoretycznie, jest na lepszej pozycji. Dealer, aby utrzymać się na rynku musi sprzedawać, często nawet przy niewielkim zysku własnym.

GM Poland wprowadził od 1 stycznia 2006 akcję promocyjną na wszystkie trzy marki, znajdujące się w ofercie importera. I tak, w przypadku zakupu Saaba możemy liczyć na rabat w wysokości 7 lub 12%. Jedynie do modelu Saab 9-5 z 2006 r. wyposażonego w silnik 2.0t o mocy 150 KM dołączany jest gratis oryginalny zestaw podnoszący moc "Saab Tuning Kit 185" ze 150 do 185 KM (moment obrotowy z 240 Nm na 280 Nm). W przypadku zakupu jednego z modeli Opla, ceny są niższe od 3,5 tys. zł (Corsa van, Tigra) do 10 tys. (Astra Classic II) i 10,5 tys. zł (Corsa). Chętni na Chevroleta dostaną upusty od 3.500 zł (Spark) do 8.500 zł (Evanda).

Kia Motors Polska ma w swojej ofercie i rabaty gotówkowe, i korzystne oferty kredytowe lub ubezpieczeniowe. W przypadku tylko upustu cenowego najwięcej mogą skorzystać ci, którzy zdecydują się na zakup modelu Sorento 3.5 V6 z 2005 r. Rabat wynosi aż 38 tys. zł.

Oferta promocyjna Renault jest bardzo rozbudowana i każdy powinien znaleźć coś interesującego. Oczywiście zaczynając od upustów cenowych (od 1 tys. zł za Clio II aż do 17.600 zł za Megane lub cena bez VAT np. Laguna), poprzez darmowe pakiety wyposażenia, aż po kredyt 0,99 czy leasing z pierwszą ratą gratis.

Upusty cenowe na wszystkie modele wprowadził także Citroen Polska. Od 3.000 zł (C1) do 38.000 zł za C8.

Zobacz wszystkie promocje

Czy nowe promocje wpłyną na zwiększenie sprzedaży? W krótkim okresie z pewnością, jednak raczej nie należy liczyć na jakieś trwalsze ożywienie rynku tylko za ich pomocą. Jak wynika z przeprowadzonej na naszych stronach sondy 54% osób i tak uważa, iż ceny nowych aut są za wysokie. A tylko 17% rozważa zakup nowego samochodu, właśnie korzystając z jednej z promocji.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport