mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Czerwone światło dla piratów drogowych

Czerwone światło dla piratów drogowych

Wczoraj ruszyła kolejna edycja kampanii prewencyjnej 'STOP wariatom drogowym', której zadaniem jest przebudzenie świadomości kierowców o tym, iż każdy uczestnik drogi skłonny jest do nieodpowiedzialnych i niebezpiecznych zachowań.

Czerwone światło dla piratów drogowych

W tegoroczną kampanię zostały zaangażowane takie media jak telewizja, radio, prasa, Internet. Dodatkowo organizowane będą specjalne eventy. Cała kampania jest elementem szeroko zakrojonych działań PZU w kierunku poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. W tegorocznej edycji celem jest zmiana postaw i zachowań poprzez uświadomienie kierowcom trzech ważnych punktów. Pierwszy mówi o tym, że każdy przejawia czasem skłonności do zachowań "wariata drogowego", wobec których szukamy zwykle błahych usprawiedliwień. Następnie omawiane będą pozornie niegroźne zachowania na drodze jak przejazd na żółtym świetle, niewielkie przekroczenie prędkości, które są społecznie akceptowane, a powinny być ostro piętnowane. Ostatni punkt mówi o tym, że pierwszym krokiem do poprawy bezpieczeństwa na drodze jest przyznanie się kierowcy do błędów przed samym sobą, a następnie ich eliminacja.

Kampanię rozpoczną spoty telewizyjne, w których ukazywane będą różne sytuacje drogowe, w których nieodpowiedzialne zachowanie na drodze może doprowadzić do tragedii. Reklamy udowodnią także fakt, iż konsekwencje naszych błędów nie będziemy ponosić sami. Przekaz całej akcji został skonstruowany w taki sposób, aby każdy kierowca mógł odkryć w sobie wariata drogowego, a następnie uświadomić sobie, że również może stwarzać poważne niebezpieczeństwo na drodze.

Poprzednia edycja kampanii 'STOP wariatom drogowym' zrealizowana przez Instytut Pentor oraz SMG/KRC ukazała, że z przekazem zetknęło się ponad 64 procent społeczeństwa, w tym 73 procent kierowców. Ponad połowa ludzi zapamiętała hasło kampanii. Okazało się również, że hasło jest bardzo spójne z jej ideą. Prawie 90 procent badanych stwierdziło, że określenie 'wariat drogowy' jest adekwatne dla kierowcy , który porusza się niebezpiecznie po drodze.

Sukcesem poprzedniej kampanii jest to, że liczba wypadków w okresie wakacyjnym w roku 2005 zmniejszyła się w stosunku do analogicznego okresu dwa lata wcześniej o blisko 205 wypadków, liczba rannych zmniejszyła się o 133 osoby, a o 18 osób zmalała liczba zabitych w wypadkach drogowych.

W ramach akcji PZU współpracuje z Policją, ITS, Krajową Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz innymi organizacjami społecznymi. Firma realizuje też takie akcje i programy jak 'As bezpiecznej jazdy' oraz Narodowy test na Prawo Jazdy. Potwierdzeniem zaangażowania w takie akcje może być także podpisanie przez firmę Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Czytaj także:

Najczęstsze przyczyny wypadków drogowych (2006-06-05)

Czy lubimy zapinać pasy? (2006-05-05)

Tematy w artykule: PZU STOP wariatom drogowym

Podobne wiadomości:

Hybrydowe Toyoty zasilą flotę PZU

Hybrydowe Toyoty zasilą flotę PZU

Aktualności 2014-10-27

PZU nie płaciło za wynajem auta zastępczego i przegrywa w sądzie

PZU nie płaciło za wynajem auta zastępczego i...

Finanse i prawo 2013-12-03

Komentuj:

~arek z. 2006-06-22

niestety chyba nigdy nie uda sie w pelni wyrugowac "wariatow drogowych" byli, są i bedą, szkoda ze ich wariactwo moze przyczynic sie do smierci lub kalectwa innych, bo gdyby tylko chodzilo o ich zdrowie/zycie to nie byloby czym sie przejmowac. No ale druga strona medalu, dopoki bedą rowni i rowniejsi (patrz O. Jedrzejczak) to zawsze beda sie tacy pojawiac

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport