mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Czeskie autobusy Laurin & Klement

Czeskie autobusy Laurin & Klement

Czechy świętują w tym roku setną rocznicę wprowadzenia publicznego transportu autobusowego. W maju 1908 roku uruchomione zostały dwie linie - Pardubice-Holice oraz Pardubice-Bohdaneč - a firmie obsługującej połączenie swych omnibusów o nazwie HOP dostarczyła Škoda Auto, czy raczej Laurin & Klement - zgodnie z obowiązującą w tym czasie nazwą firmy.

Czeskie autobusy Laurin & Klement
Pierwsze, historyczne regularne połączenie autobusowe uruchomiono kilka tygodni wcześniej w Pradze. Od marca 1908 roku omnibusy marki Laurin & Klement wyruszały z Rynku Malej Strany (Malostranské náměstí) i udawały się ulicą Nerudova w kierunku Zamku Praskiego, a następnie na Pohořelec. Od 1 maja 1908 roku opisywaną linię wydłużono tak, aby obejmowała ona również Most Karola oraz Plac Křížovnické. Omnibusy Laurin & Klement testowane były na ulicach Pragi począwszy od 1907 roku.

Nazwy pojazdów nawiązywały do celu, na potrzeby którego wyprodukowany został pierwszy model danego typu. I tak na przykład nazwę HOP nosił Omnibus typu H przeznaczony dla Pragi. Każdy z pojazdów stanowił jednakże dostosowany do zindywidualizowanych potrzeb oryginalny egzemplarz.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Skoda
Tematy w artykule: Skoda produkcja autobusow

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport