mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Czy Saab świętował zbyt wcześnie?

Czy Saab świętował zbyt wcześnie?

Kilkadziesiąt dni temu NEVS rozpoczął dostarczanie wskrzeszonych Saabów 9-3 do dilerów. Teraz pojawiły się jednak problemy gdyż firma wstrzymała produkcję.

Czy Saab świętował zbyt wcześnie?
"Źródło obecnej sytuacji wynika z tego, że akcjonariusz NEVS, Qingbo Investment nie wywiązał się ze swoich zobowiązań do sfinansowania tego projektu" czytamy na oficjalnej stronie producenta. Czyli firma ma problemy z pieniędzmi. Te w głównej mierze miały zostać przeznaczone na opracowanie nowej platformy dla przyszłych modeli. Bazą dla niej byłaby architektura Phoenix.

NEVS podpisało kilka porozumień z producentami części, aby opracować nową platformę. Obecnie firma prowadzi negocjacje z potencjalnymi nowymi dostawcami. To pozwoli podzielić koszty pomiędzy poddostawców oraz obniżyć koszty produkcji masowej.

National Modern Energy, główny właściciel NEVS od początku br. zdecydował się na samodzielne finansowanie marki. NME nie może w pełni skorzystać z swoich aktywów w Chinach i przez to NEVS ma opóźnienia w stosunku do poddostawców. Do 20 maja firma NMS przekazała do Szwecji 3 miliardy koron szwedzkich i zainwestowała w Chinach w nową fabrykę baterii oraz centrum rozwoju technologii.

W oficjalnym komunikacie czytamy dalej, że długi nie przekroczyły wartości NEVS. Obecnie firma planuje skorzystać z krótkoterminowych kredytów aby pokryć zobowiązania. Zostanie to zrobione w najbliższym czasie. Co ciekawe firma planuje także "redukcję"  wśród zatrudnionych konsultantów. A ci pewnie do tanich nie należą.

Podobne wiadomości:

Kolejny producent bankrutuje

Kolejny producent bankrutuje

Samochody luksusowe 2014-12-19

Turcja kupiła prawa do Saaba 9-3!

Turcja kupiła prawa do Saaba 9-3!

Aktualności 2015-10-19

Komentuj:

~asatom 2014-05-29

Saab zawsze będzie bankrutem, gdyż zbyt duża konkurencja i zbyt mocni rywale, a Saab jest zbyt niszowy i gdyby nie Skandynawskie rynki, upadłby kilkadziesiąt lat wczesniej. Tylko chińczykom opłaca się bawić w pseudo-ratowowanie marki, bo wejdą na rynke EU, skopiują technologię i podstawią chińskie części w saabach.

~wirtual kombat 2014-05-26

jakoś tego potencjału General Motors nie potrafił spienieżyć

~joojjo 2014-05-24

Dziwi mnie, że żaden z wielkich producentów nie połaszczył się na markę Saab. W sumie można było to nieźle spieniężyć, udział w rynku gotowy, marże zdrowe jak to w segmencie premium. Dla przykładu BMW mogłoby sobie robić eksperymenty z przednim napędem na tej marce albo Toyota mogłaby coś uruchomić obok obecnych marek i to w Europie.nRozumiem, że np. Fiat ma za dużo marek ale ich nie odda a Saab był do wzięcia dość tanio i miał potencjał rynkowy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?