mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Czy czeka nas zalew amerykańskich marek?

Czy czeka nas zalew amerykańskich marek?

Słabnący dolar w stosunku do euro, a w związku z tym spadająca zyskowność, wymusza na amerykańskich koncernach podjęcie działań, które odwróciłyby tę niekorzystną tendencję.

Jednym ze sposobów na uniknięcie strat jest rozszerzenie ekspansji na europejskim rynku i to tych marek, które do tej pory były nieobecne lub pojawiały się tylko sporadycznie. Jak podała niemiecka gazeta Automobilwoche, DaimlerChrysler zamierza w ciągu najbliższych kilku miesięcy wprowadzić do Europy produkowanego w Stanach Zjednoczonych Dodge'a. Modele tej marki mają być skierowane głównie do młodych klientów.

Dyrektor ds. marketingu grupy Chrysler liczy, iż sprzedaż na europejskim rynku może stanowić 30% całkowitej sprzedaży do 2007 roku. Przy obecnym poziomie sprzedaży znaczyłoby to wynik 30 tys. aut rocznie. Planów tych nie potwierdził jednak rzecznik europejskiego oddziału DaimlerChrysler w Stuttgarcie, który zastrzegł jedynie, iż istnieje taka możliwość, że w gamie koncernu pojawią się trzy lub więcej modele marki Dodge. Jeden z nich może bazować na platformie kompaktowego Mitsubishi Lancera.

Również o planach wprowadzenia większej liczby aut do Europy zaczyna mówić największy producent, koncern GM. W ciągu maksymalnie dwóch lat w sprzedaży pojawi się SUV marki GMC. Do 2010 roku roczna sprzedaż aut tej marki w Europie ma wynieść 15 tys. sztuk.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport