mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Czy kupno Volvo się opłaci?

Czy kupno Volvo się opłaci?

Przejęcie Volvo przez chiński koncern Geely to bez wątpienia niezwykle ważne wydarzenie w historii motoryzacji. Czy jednak będzie ono mile wspominane za jakiś czas przez chińską firmę?

Czy kupno Volvo się opłaci?
Zakup Volvo przez chiński koncern Geely jest rzeczywiście ważnym krokiem w przemyśle samochodowym jako pierwsze udane przejęcie ważnej marki przez producenta z Chin - komentuje Anil Valsan, globalny dyrektor zespołu analitycznego ds. motoryzacji Frost & Sullivan. Chociaż finalizowanie transakcji potrwa do końca trzeciego kwartału 2010 roku, prawdziwe korzyści pojawią się dopiero na początku 2011. Umowa została  skonstruowana i przeprowadzona w taki sposób, aby przynieść korzyści zarówno Volvo, jak i Geely. Volvo będzie miało możliwość penetracji rynku chińskiego, zaś Geely pozyska know-how, co pomoże firmie poprawić jakość, bezpieczeństwo i niezawodność swoich modeli oraz zwiększyć możliwości ich eksportu.

Zmianom może ulec jednak lokalizacja produkcji. Chociaż w perspektywie krótkoterminowej Chińczycy zobowiązali się do utrzymania zakładów Volvo w Szwecji i Belgii, to nie ma jednak  pewności, że ta decyzja nie ulegnie zmianie w dłuższym czasie. Najbardziej opłacalna w Chinach byłaby sprzedaż Volvo produkowanego na lokalnym rynku, zaś przeznaczenie istniejących europejskich fabryk do produkcji dla odbiorców w Europie i Ameryce Północnej. Jednakże Geely może także zredukować koszty Volvo poprzez zwiększenie produkcji na rynku chińskim.  

Pozostają jednak jeszcze poważne wyzwania, którym trzeba sprostać, aby przejęcie gwarantowało sukces. Volvo, jako marka premium, technologicznie konkuruje  m.in. z BMW, Mercedes-Benz i Audi. I chociaż atrybutami marki Volvo są bezpieczeństwo i niezawodność, firma będzie musiała ciągle inwestować w swoje ośrodki R&D, aby nadążyć za nowymi technologiami. Obecnie Volvo pozostaje w tyle za swoimi rywalami, jeżeli chodzi na przykład o układ napędowy, który wobec rosnącej presji redukcji emisji CO2 staje się  w pojazdach sprawą kluczową.

Podsumowując, przejęcie Volvo przez Geely stanie się opłacalnym posunięciem tylko wtedy, gdy chiński koncern będzie gotów na zupełnie odmienne podejście, niż prezentowane wcześniej przez inne firmy Państwa Środka, których działania dotyczące przejęć zakończyły się fiaskiem.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Volvo
Tematy w artykule: Volvo Geely Chiny auto z Chin rynek chiński

Podobne wiadomości:

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Aktualności 2016-11-21

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek...

Ciężarówki i Autobusy 2016-10-27

Komentuj:

kosmoss 2010-12-08

To było jednym z głównych założeń tej transakcji, jak najszersza autonomia. Przedstawiciel Volvo na forum

~zx 2010-10-28

częściowo zgadzam się z robinem. ale mysle że prestiż volvo sprawi że tak szybko nie zarżną tej marki ! bedą starać się utrzymać jak najdłużej.

kosmoss 2010-10-28

Spokojnie jakość i standard aut nie ucierpi, wręcz przeciwnie, zaś dla marki to zastrzyk finansowy i możliwość pewniejszego wejścia na wschodzące rynki wschodnie. Przedstawiciel Volvo na forum

~robin 2010-04-08

art: dokładnie ... nie zdziwię się, jeżeli kupili Volvo tylko po to, żeby wydoić technologicznie - a później zarżnąć, a dodatkowo mieć dostęp do europejskiego rynku ...

~art 2010-04-06

i powstanie nowa seria z cyklu : była sobie marka.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport