mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Czy samochody Lancii znikną z Polski?

Czy samochody Lancii znikną z Polski?

Fiat, który przejął w tym roku 20% udziałów w koncernie Chrysler, zastanawia się nad szeroko zakrojoną strategią promocyjną dla amerykańskiej firmy. Jedną z nich może być sprzedaż modeli Lancii właśnie pod nazwą Chryslera. Także w Europie.

Czy samochody Lancii znikną z Polski?
Jak donosi Automotive News Europe (ANE) Fiat zamierza przeprowadzić operację wycofywania Lancii na początku 2011 roku. Oznaczałoby to, że modele tej włoskiej marki znikną także z polskich salonów lub otrzymają nowe logo marki Chrysler. W ten sposób może zakończyć się 103-letnia historia Lancii z branżą motoryzacyjną - zauważa ANE. Dlaczego włoski koncern chce zdecydować się na takie posunięcie. Prezes Fiata Sergio Marchionne mówi, że to kwestia globalnego postrzegania obu marek.


- "Nie ma żadnych wątpliwości - poza kilkoma rynkami w Europie - że Chrysler staje się marką globalną, lepiej rozpoznawalną. Pojęcie o Lancii na innych kontynentach jest mniejsze" - twierdzi Marchionne, który stanowczo podkreśla, że mowa o likwidacji Lancii to duże nadużycie.

- "Lancia nie zniknie. Musimy być bardzo ostrożni w tych działaniach aby nie zniszczyć korzeni tej marki. Musimy znaleźć wspólną drogę dla obu firm Lancii i Chryslera tak by zachować ich tożsamość" - dodaje.

Niewykluczone, że szef Fiata ma tu na myśli podzielenie europejskiego rynku na sektory, w których mogłyby być sprzedawane te same modele pod różnymi markami. Spekuluje się, że w skład krajów do których trafiałyby samochody Lancii wejdzie m.in. Francja, Belgia i Włochy, zaś w pozostałych państwach auta sprzedawane byłyby z logo Chryslera. Głównym determinantem podziału będzie rzecz jasna popularność wynikająca z wyników sprzedaży.

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

~arko 2010-01-09

To sknadal !!!! Jak mozna taką marke wycofać z rynku?

sajmon 2009-12-14

ale chodzi o coś innego : jaeli kogoś stać na porsche czy ferrrari - to je kupi. Jeśli kogoś stać na lancię - czesto wybierze coś innego, z tej samej półki.

~szkoda 2009-12-11

@ sajmon no ale to samo jest przecież np. z Porsche, Ferrrari, też wielu się podoba, a przecież kupiło je mniej osób niż nawet taką Lancie. Mam nadzieję z tą Lancią że to tylko taka plotka, że może na rynku amerykańskim albo jeszcze jakimś innym po prostu auta marki Lancia będą sprzedawane jako Chryslery. Jak dla mnie, jeśli Fiat zgodzi sie na takie coś, że całkowicie zniknie Lancia będzie to strzał we własną stopę

sajmon 2009-12-10

@ szkoda: nie o to mi chodziło, po prostu Lancia to jeden z tych samochodów który podoba się ludziom, także w Polsce, ale jednak na jego zakup decyduje się niewielu.

~v2o 2009-12-10

Ja tez kupilem Lancie... co wiecej jestem pewien ze bym jej nie kupil gdyby widnialo na niej logo Chryslera. To po prostu kwestia postrzegania i identyfikacji marki - chcesz miec nietuzinkowe, niebanalne auto to nie przegladasz cennikow Skody tylko raczej Seata - chociaz to te same rozwiazania techniczne. Wiec nie widze problemu czemu fiat nie mialby dzialac tak jak teraz - przeciez Delta to przedluzone Bravo.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport