mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > DAF – numer jeden w segmencie ciągników

DAF – numer jeden w segmencie ciągników

W 2011 roku spółka DAF jeszcze bardziej wzmocniła swoją pozycję na europejskim rynku samochodów ciężarowych. W kategorii pojazdów ciężkich (powyżej 15 ton) holenderski producent ciężarówek osiągnął rekordowy udział 15,5% w rynku Unii Europejskiej*, co oznacza, że jest na dobrej drodze do osiągnięcia średnioterminowego celu, jakim jest poziom 20%. Udział na poziomie 18,9% w rynku europejskim daje DAF pozycję nr 1 w segmencie ciężkich ciągników.

DAF – numer jeden w segmencie ciągników
Osiągając udział w rynku na poziomie 15,5%, firma DAF wzmocniła swoją pozycję w europejskim segmencie rynku ciężkich samochodów ciężarowych w 2011 r. (w 2010 r. wynosił on 15,2%). DAF jest liderem rynku w Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Polsce i na Węgrzech oraz największą marką importową w Niemczech i Francji. W Austrii i Czechach DAF zajmuje mocne drugie miejsce.

W segmencie ciągników DAF jest liderem rynku w Holandii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Polsce, Czechach i na Węgrzech. We Francji, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech i na Węgrzech we wspomnianym segmencie udało się osiągnąć rekordowe udziały w rynku. W całym europejskim segmencie ciągników marka DAF uzyskała w zeszłym roku udział w rynku na poziomie niemal 19%. To właśnie DAF jest liderem na rynku Unii Europejskiej.

Ogółem w zeszłym roku rynek ciężkich pojazdów użytkowych w Unii Europejskiej liczył około 244 000 pojazdów, co oznacza wzrost o ponad 30% w porównaniu z rokiem 2010, gdy w tym samym segmencie zarejestrowano około 183 000 ciężarówek. DAF oczekuje, że rynek ciężkich samochodów ciężarowych w Europie osiągnie w tym roku liczbę 210 000–240 000 pojazdów. W przypadku segmentu pojazdów lekkich – w którym marka DAF jest obecna za sprawą pojazdów serii LF – szacuje się, że rynek europejski pozostanie na poziomie około 56 000 jednostek. W 2011 r. udział DAF w rynku tej kategorii (6-15 ton) wzrósł z 7,7 do 8,9%.

Firma DAF wzmocniła swoją pozycję rynkową także poza Unią Europejską. W 2011 r. holenderski producent ciężarówek dostarczył ponad 5 200 pojazdów serii CF i XF, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w 2010 r. Znaczący wzrost został osiągnięty m.in. w Rosji, Turcji, Maroku, Afryce Południowej i na Tajwanie, gdzie w zeszłym roku z taśmy montażowej zjechał tysięczny zmontowany na miejscu pojazd serii CF i gdzie DAF jest liderem rynku wśród europejskich marek w segmencie ciężkich ciągników.

„Nasz sukces to zasługa nowoczesnego asortymentu produktów, pierwszorzędnej obsługi oraz bardzo profesjonalnej organizacji punktów sprzedaży” – mówi Ron Bonsen, członek zarządu DAF Trucks N.V. odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. „Przy udziale 15,5% w rynku segmentu pojazdów ciężkich w Europie jesteśmy na dobrej drodze, aby osiągnąć nasz średnioterminowy cel w postaci 20%. Oczywiście będziemy dalej umacniać naszą pozycję w segmencie ciągników siodłowych. Wzrost musimy osiągnąć szczególnie w kategorii naszego szerokiego asortymentu dwu-, trzy- i cztero-osiowych podwozi pod zabudowę, w ramach którego oferujemy pojazdy do wszelkich zastosowań transportowych.”

Marka DAF zakończyła rok 2011 dwoma istotnymi sukcesami w Polsce. Pierwszym było utrzymanie pozycji lidera w segmencie pojazdów ciężarowych powyżej 15 ton DMC oraz w segmencie ciężkich ciągników siodłowych, osiągając udział na poziomie odpowiednio 18,7% oraz 21,3% istotnie przyczyniając się do sukcesu rynkowego marki na terenie Unii Europejskiej (EU 27+2). Drugim było istotne zwiększenie udziału w rynku w segmencie 6-15 ton, gdzie marka DAF osiągnęła wynik 7% (4% w roku 2010). Rok 2011 stał ponadto pod znakiem istotnych inwestycji w rozwój sieci dealerskiej. Oprócz najbardziej spektakularnych aspektów tego rozwoju, tzn. oddania do użytku nowego serwisu autoryzowanego dealera DAF  firmy ESA Trucks Poznań Sp. z o.o. w Iłowej, wprowadzono intensywny program rozwoju jakościowego. Celem programu jest ustawiczne zmniejszanie czasu spędzonego w serwisie, wykonanie czynności serwisowych dobrze za pierwszym razem oraz podniesienie jakości komunikacji z klientem. Widzialnym aspektem tych działań jest organizacja Olimpiady Technicznej DAF 2011, w której udział wzięło ponad 100 mechaników reprezentujących różne serwisy DAF w Polsce. Efektem szeroko zakrojonych działań szkoleniowych jest największy w Europie odsetek polskich mechaników w z tytułem Master, który jest najwyższym stopniem wtajemniczenia obejmującego wiedzę teoretyczną jak i praktyczną jaki mechanik może osiągnąć w organizacji DAF. Działania te zostały docenione przez klientów marki DAF poprzez przyznanie firmie DAF Złotego Lauru Klienta dla Top Marki 2011.
Rok 2012 w Polsce będzie rokiem wyzwań. Firma DAF oczekuje wzrostu rynku zarówno w segmencie ciężkim jak i lekkim. Wg. Prognoz firmowych segment ciężki osiągnie 16 – 17 tyś nowych rejestracji, natomiast segment lekki zamknie się sumą ok. 2300 nowo zarejestrowanych pojazdów. Wzrosty generowane będą głównie przez dystrybucję oraz transport międzynarodowy.

Podobne wiadomości:

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Polskie drogi 2015-06-25

IKEA testuje paliwo LNG

IKEA testuje paliwo LNG

Ciężarówki i Autobusy 2015-06-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport