mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dacia Soleca

Dacia Soleca

Model Soleza odnawia ofertę Dacii

Dacia Soleca

Model Solenza, który uosabia nową linię stylistyczną marki, stanowi konkretny przejaw procesu odnowy gamy produktów Dacii, realizowanego od momentu wejścia rumuńskiego producenta samochodów do grupy Renault. Model ten - dostępny na rumuńskim rynku od połowy kwietnia 2003 r. - stanowi dla Dacii symbol przekroczenia kolejnego etapu w swoim rozwoju.

Solenza jest produkowana w zakładzie w Pitesti i w Rumunii będzie dostępna w sprzedaży począwszy od połowy kwietnia 2003 r. Model ten powinien pozwolić Dacii umocnić się na pozycji lidera na rumuńskim rynku, w którym w 2002 r. producent ten miał 50% udział (52 742 sprzedanych pojazdów). Zadaniem Solenzy jest także wpłynąć na zwiększenie udziału Dacii w rynkach eksportowych w Europie Środkowej i Wschodniej i w Północnej Afryce.

Trójbryłowa wersja modelu Dacia Solenza jest jednocześnie "flagowym" produktem marki i niezwykle funkcjonalnym samochodem. Duży bagażnik i pokaźne wymiary (4,08 m długości, rozstaw osi 2,48 m) czynią z tego samochodu bardzo przestrzenne auto kompaktowe. Jest to jednocześnie pierwszy samochód z gamy Dacii, który jest zgodny z nową linią stylistycznątej marki.

Ergonomia i funkcjonalność foteli, deski rozdzielczej i elementów umożliwiających kierowanie pojazdem składają się na komfort prowadzenia. W najlepiej wyposażonej wersji model posiada wspomaganie układu kierowniczego, elektroniczny immobiliser, elektrycznie podnoszone szyby z przodu, klimatyzację, radio z odtwarzaczem CD i cztery głośniki.

Jeżeli chodzi o napęd, model Solenza jest napędzana silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra o mocy 75 koni mechanicznych, współpracującym z mechaniczną 5-biegową skrzynią biegów Renault. Jednocześnie został on wyposażony w zawieszenie typu Mac Pherson z przodu i w sprężystą oś tylną typu "H", dzięki czemu uzyskano bardzo dobry kompromis między komfortem i trzymaniem się drogi.

Wprowadzenie na rynek modelu Solenza, poparte inwestycją w wysokości 40 milionów euro, wpisuje się w ogólną strategię grupy Renault, która przewiduje wzmocnienie obecności koncernu na nowych rynkach, które w najbliższym czasie będą przeżywały rozwój. Od momentu przejęcia przez Renault w 1999 r., Dacia zaangażowała się w długofalowy proces przekształceń, który ma pozwolić temu producentowi uzyskać zintegrowaną bazę produkcyjną, zapewniającą obniżenie kosztów produkcji.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport