mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dacia podbija świat

Dacia podbija świat

Dacia, jeszcze nie tak dawno temu wyśmiewana, a przynajmniej nie traktowana serio, w ciągu zaledwie 6 lat, stała się znaczącą marką na rynku samochodowym. Również ten rok zapowiada się rekordowo dla tej rumuńskiej marki należącej obecnie do Renault.

Dacia podbija świat
W ciągu ośmiu pierwszych miesięcy 2010 roku, Dacia sprzedała 221.092 samochodów osobowych na całym świecie, co daje wzrost o 12,1% w stosunku do roku 2009 i przekłada się na 0,6% udziału w światowym rynku. We Francji, Dacia zajmuje szóste miejsce z udziałem w rynku na poziomie 5,1% przy wzroście sprzedaży o 118,4%. Jest również pierwszą marką w Rumunii, a jej udział w rynku wzrósł o 2,5 punktu do 33,6%. Na rynku samochodów dostawczych Dacia sprzedała na całym świecie 15.839 pojazdów, co z kolei oznacza wzrost o 43,9%.

Po trójbryłowym Loganie, hatchbacku Sandero, kombi Logan MVC, samochodach dostawczych Logan Van i Logan Pick-up sukcesy na wszystkich rynkach święci także wprowadzony w kwietniu br. terenowy Duster. Do końca sierpnia 2010 na świecie sprzedano ponad 64.000 sztuk tego modelu. Od grudnia 2010 roku w zależności od rynku będzie dostępna Dacia Duster w wersji 4x4 z silnikiem wysokoprężnym dCi 90 FAP emitującym jedynie 139 CO2/km i spalającym 5,3 l/100 km. Dacia Duster 4x4 dCi 90 FAP spełnia kryteria znaku Dacia eco2.

W Europie sprzedaż Dacii wzrosła o 20,9% do poziomu 161.317 sprzedanych samochodów (1,7% udziału w rynku). Na koniec sierpnia 2010 roku, najważniejszymi rynkami zbytu w Europie były Francja (76.255 samochodów), Niemcy (23.949), Włochy (15.368) oraz Hiszpania (14.285). W Polsce sprzedaż aut tej rumuńskiej marki od stycznia do sierpnia 2010 roku wyniosła 3.585 sztuk, co stanowi wzrost o ponad 100% w stosunku do tego samego okresu w roku 2009.

Co ważne, klienci są bardzo zadowoleni z zakupu tych aut. We Francji Dacia plasuje się na czwartym miejscu (za Hondą, Mercedesem i BMW), a w Niemczech dzieli drugie miejsce na podium z BMW w badaniu JD Power VOSS przeprowadzonym w 2010 roku. Badanie to mierzy poziom zadowolenia klientów będących posiadaczami średnio 2-letnich samochodów w oparciu o cztery kryteria: jakość / niezawodność, zalety użytkowe (design zewnętrzny, prowadzenie auta, ilość miejsca), serwis posprzedażny i koszty eksploatacji.

Nowości w gamie
Przy okazji targów w Paryżu poznaliśmy plany Dacii na najbliższą przyszłość. Już w grudniu br. Dacia Duster 4x4 będzie dostępna z silnikiem wysokoprężnym dCi 90 FAP na większości rynków europejskich. Dzięki emisji CO2 na poziomie 139 g/km i spalaniu 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym, ta wersja Dacii Duster wyróżnia się bardzo rozsądnym bilansem energetycznym i ekologicznym.

Oprócz tego modele Logan i Sandero będą dostępne z silnikiem 1.2 16V 75 LPG (który zastąpi jednostkę 1.4 MPI 75 LPG) w większości krajów europejskich do końca 2010 roku. Dacia Sandero i Dacia Logan 1.2 16V 75 LPG emitują zaledwie 122 g CO2/km.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Dacia
Tematy w artykule: Dacia wyniki sprzedaży

Podobne wiadomości:

Dacia Logan i Sandero odmłodzone

Dacia Logan i Sandero odmłodzone

Aktualności 2016-09-20

Skoda bije kolejny rekord w Polsce

Skoda bije kolejny rekord w Polsce

Aktualności 2016-08-01

Komentuj:

KierowcaNaMedalPl 2010-11-04

Pamiętam jak pojawiła się na rynku Skoda Felicja, która była produkowana między innymi w Poznaniu z tego co pamiętam (proszę mnie poprawić jeśli się mylę). Początki odradzającej się marki były średnie jeśli spojrzeć na jakość samochodów. Jednak cieszyły się one powodzeniem bo za przyzwoite pieniądze można było kupić dosyć spore auto wykonane na bazie części dostarczonych przez volkswagena. Ta sama a przynajmniej podobna taktykę prowadzi Dacia, ktora najpierw wprowadzila Logana pozniej Sandero a aktualnie wszedl Duster. Mozna sie spodziewać, że nastepne produkty tej marki beda jeszcze ciekawsze i lepsze pod wzgledem jakosci. Patrzac na dzisiejsza Skode i takie jej modela jak Superb czy Yeti mozemy miec nadzieje ze Dacia bedzie budowala rownie konkurencyjne i ciekawe samochody. Nie moge się doczekać ;)

~eLKa 2010-11-04

Sytuacja się zmienia. niestety renomowane marki schodza na psy!!!. W moim mercu A zepsuło sie juz tyle rzeczy, że koszty napraw chyba przekroczyły wartość auta. W końcu sie pozbyłam tego grata. teraz ma Suzuki sx4 już 3 lata i nic się nie dzieja.Znajomy szarpał się z E klasą aż ja sprzedał i ma spokój. Mąż za naprawy w Audi A4 zapłacił juz chyba 30 tyś. Powiedział, że juz nigdy w życiu. Z kolei od posiadaczy Hundai i Kii słyszymy same pochwały. Przy zakupie kolejnego samochodu wybór jest więc jednoznaczy. Żadnych tzw. "dobrych" i drogich marek. To tylko emocje i same kłopoty!

~ramzes2 2010-10-06

oko

~zen 2010-10-02

dokładnie :) coraz wyższa jakość, extra wyposażenie w standardzie ewentualnie za drobną dopłatą, coraz więcej profesjonalnych servisów i to wszystko za najniższą cenę na rynku nowych. bać się Dacii, Kia, Hyundia ? no tak lepiej kupić gołego merasia A za 2 x więcej. to tak jak z butami, brat miał Adki orginalne 30 razy droższe od moich szmaciaków z CHRL, wyżucił po 2 miechach. ja w moich dreptam od marca

~polonUS 2010-10-01

Do artykulu dolaczylbym jeszcze informacje na temat rynku USA, gdzie w najblizszym czasie pod marka Electric Motor Cars ma sie pojawic Logan pick-up z napedem elektrycznym. Kibicuje Dacii i jestem pod duzym wrazeniem rozwoju tej marki. A co do porownan z Kia i Hyundaijem to raczej jest to komplement, bo obie te marki prezentuja coraz wyzsza jakosc.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport