mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > DaimlerChrysler Automotive Polska wyjaśnia

DaimlerChrysler Automotive Polska wyjaśnia

DaimlerChrysler Automotive Polska przedstawił swoje stanowisko nt. informacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) o pozwanie DCAP przed Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował w informacji prasowej z dn. 2 czerwca br., że 86 proc. umów zawieranych przy sprzedaży nowych samochodów zawiera niedozwolone klauzule, np. ograniczające odpowiedzialność sprzedawcy oraz wykluczające możliwość skutecznego dochodzenia roszczeń przez konsumentów. UOKiK poinformował również, że w wyniku przeprowadzonych kontroli 80 proc. badanych firm zobowiązało się dobrowolnie do wycofania niedozwolonych klauzul, a DaimlerChrysler Automotive Polska odmówiła wprowadzenia stosownych zmian we wzorach umów sprzedaży samochodów, wobec czego Urząd złoży przeciwko DCAP pozew w Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W związku z tym DaimlerChrysler oświadczył że już w październiku 2002 we współpracy z renomowaną kancelarią prawną DCAP opracowała ogólne warunki sprzedaży samochodów w obrocie konsumenckim. W styczniu br. UOKiK zwrócił się do DCAP o nadesłanie odpowiednich wzorców. W końcu stycznia DCAP przesłała do UOKiK wymagane dokumenty (Ogólne Warunki Sprzedaży Nowych Samochodów i Umowy Sprzedaży dla poszczególnych dystrybuowanych marek).

W połowie kwietnia br. UOKiK powiadomił DCAP, że analiza nadesłanych wzorców wykazała iż niektóre zapisy „mogą (…) stanowić niedozwolone postanowienia umowne”. Pismo kończy się wezwaniem do dobrowolnej zmiany przez DCAP zapisów we wzorcach umownych oraz do udzielenia UOKiK stosownej odpowiedzi.

Po konsultacji prawnej z ekspertami w zakresie prawa konsumenckiego jak też porównaniu odpowiednich zapisów w umowach stosowanych na innych rynkach Unii Europejskiej, DCAP przedstawiła UOKiK w końcu kwietnia swoje stanowisko w celu wyjaśnienia przedstawionych przez Urząd zastrzeżeń.

W oświadczeniu DCAP czytamy również, że jak dotąd importer nie otrzymał z UOKiK żadnej oficjalnej odpowiedzi. Natomiast ze zdumieniem przyjął do wiadomości, że opinia publiczna za pośrednictwem mediów została poinformowana o wszczęciu przeciwko DCAP postępowania sądowego.

DCAP stosuje się do wymogów prawa polskiego i prawa Unijnego, a więc i w tej kwestii zastosuje się do odpowiednich regulacji. W tym celu DCAP podejmie starania w nawiązaniu dialogu z UOKiK, co leży w interesie konsumentów jak i samej firmy.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Fabia Black Edition - limitowana wersja
Skoda Fabia Black Edition - limitowana wersja
W polskich salonach debiutuje limitowana Skoda Fabia Black Edition. Auto wyróżnia się czarnym, eleganckim kolorem i bogatszym wyposażeniem. Egzemplarze z ograniczonej puli są dostępne w salonach od 63 030 zł.