mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Daimler, Renault i Nissan razem!

Daimler, Renault i Nissan razem!

Połączeń ciąg dalszy. Już wkrótce w nowych modelach Mercedesa znajdą się jednostki napędowe przygotowane przez alians Renault-Nissan. Z kolei obie te marki będą korzystać z podzespołów opracowanych przez niemiecki koncern. To efekt podpisanego porozumienia o współpracy pomiędzy koncernem Daimler AG a aliansem Renault-Nissan.

Daimler, Renault i Nissan razem!
Strategiczna współpraca pomiędzy obiema stronami obejmować ma szereg różnych projektów. Głównym celem jest oczywiście uzyskanie korzyści w postaci obniżenia kosztów, i to znacznego, a także wymiany doświadczeń na różnych płaszczyznach, oczywiście bez wpływu na tożsamość wszystkich marek. Obie grupy zapowiedziały również krzyżowe objęcie swoich akcji. Alians Renault-Nissan obejmie 3,1% akcji Daimlera, natomiast Daimler - 3,1% akcji Renault i 3,1% akcji Nissana.

Pierwszym wspólnym projektem ma być współpraca przy projektowaniu i produkcji następcy obecnego smarta fortwo, nowego czteromiejscowego smarta oraz przyszłej generacji Renault Twingo. Samochody będą różnić się między sobą designem, jednak będą korzystały z tych samych elementów konstrukcyjnych. Podstawową cechą nowego rozwiązania konstrukcyjnego będzie napęd tylny przejęty z obecnych modeli smart.

Pierwsze wspólnie opracowane modele wejdą do sprzedaży w 2013 r. Zakład w Hambach, wytwarzający obecnie smarty będzie produkował wersje 2-osobowe, a fabryka Renault w Novo Mesto, w Słowenii – wersje 4-osobowe. Już w momencie wprowadzenia na rynek modele te będą dostępne w wersji elektrycznej.

Współpraca w zakresie zespołów napędowych będzie ukierunkowana na wspólne opracowanie silników wysokoprężnych i benzynowych wyróżniających się niskim zużyciem paliwa. Alians Renault-Nissan dostarczy Daimlerowi 3- i 4-cylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne, zaadaptowane i zmodyfikowane z uwzględnieniem specyfiki konstrukcyjnej samochodów Mercedesa. Z kolei Daimler dostarczy Infiniti 4- i 6-cylindrowe silniki wysokoprężne i benzynowe montowane w jego obecnej gamie.

Daimler, Renault i Nissan będą również współpracowały w zakresie projektów przyszłych silników wysokoprężnych i benzynowych. Decyzje o wyborze zakładów produkcyjnych zostaną podjęte później w celu zapewnienia równomiernego rozłożenia produkcji pomiędzy fabryki każdego z partnerów.

Kolejnym punktem współpracy będą lekkie samochody dostawcze. Począwszy od  2012 roku, Mercedes-Benz Vans poszerzy swoją gamę lekkich samochodów dostawczych o nowy model małego pojazdu użytkowego. Zastosowane w nim rozwiązania technologiczne dostarczy Renault. Samochód ten będzie produkowany w zakładzie Renault w Maubeuge.

Partnerzy będą również wykorzystywali niektóre komponenty zespołów napędowych w celu poszerzenia oferty samochodów dostawczych średniej wielkości oraz zwiększenia sprzedaży. Chodzi tu zwłaszcza o małolitrażowy silnik wysokoprężny i skrzynie biegów dostarczane przez Renault Daimlerowi do jego nowego modelu średniej wielkości − Mercedesa Vito.

Obydwie grupy będą jeszcze wypracowywać ramy dla długoterminowego współdziałania, pozwalające w przyszłości na ścisłą współpracę pomiędzy spółkami Renault, Nissan i Daimler w nowych dziedzinach. Po podpisaniu porozumienia o strategicznej współpracy i wdrożeniu pierwszych większych projektów, każdy producent dokona analizy dalszych możliwości, a w szczególności możliwości wymiany podzespołów pomiędzy gamą Infiniti i Mercedes oraz regionalnej współpracy pomiędzy Nissanem, Infiniti i Daimlerem na rynkach Stanów Zjednoczonych, Chin i Japonii. Dodatkowo Renault, Nissan i Daimler będą poszukiwać możliwości wspólnego rozwijania technologii związanych z produkcją pojazdów o napędzie elektrycznym i akumulatorów.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~Marek 2010-04-15

Już widzę te komentarze "znawców", że mercedes to takie renault tylko w innej budzie, z innym znaczkiem i za większą kasę. Tak jak piszą o audi vs. VW vs. skoda.

~zen 2010-04-08

ciekawe co jest lepsze, dodge nitro z silnikiem pandy, czy nowa S-ka, ze znaczkiem reni i 1.2 od micry ?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera
Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera
Firma Otto wypuściła po wielu miesiącach swój projekt na drogi. Kilka dni temu autonomiczna ciężarówka wypełniona po brzegi piwem przejechała swoją pierwszą trasę.