mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Daimler bez Chryslera

Daimler bez Chryslera

Jeden z największych koncernów samochodowych na świecie, niemiecko-amerykański DaimlerChrysler podzielił swoje aktywa i stanowi teraz dwie odrębne firmy. Notujący ostatnimi czasy kiepskie wyniki finansowe Chrysler został sprzedany konsorcjum inwestycyjnemu Cerberus za 5,5 mld euro, co stanowi 80,1% akcji amerykańskiego producenta.

Daimler bez Chryslera
Wykupieniu udziałów Chryslera w ostatnich miesiącach towarzyszyło wiele emocji. Media prześcigały się w doniesieniach na temat przyszłego inwestora. W grę wchodziła między innymi amerykańska firma Magna, oraz konsorcjum firm z Rosji. Ostatecznie jednak pakiet większościowy akcji (wynoszący tym razem 80,1%) powędrował kosztem 5,5 mld euro do f firmy inwestycyjej Cerberus. Jest to pierwszy tego typu przypadek w Stanach Zjednoczonych aby firma o takim profilu przejęła producenta samochodów.

Sprzedaż Chryslera oznacza także rozpad blisko 9-letniego aliansu z niemieckim Daimlerem, który teraz powróci do nazwy Daimler AG. Transatlantycki sojusz pomiędzy obiema markami trwał od 1998 roku kiedy to Niemcy za kwotę 36 mld dolarów wykupili udziały w amerykańskiej firmie.

Powodem sprzedaży Chryslera okazały się notorycznie notowane słabe wyniki finansowe spółki pomimo przeprowadzania licznych planów restrukturyzacyjnych wewnątrz koncernu (w lutym 2007 bieżącego roku DaimlerChrysler zwolnił 13 000 pracowników i zapowiadał kolejne cięcia).

Nowy inwestor, Cerberus przy okazji zakupu 80,1% akcji zobowiązał się także do przejęcia długów Chryslera sięgających blisko 17 mld dolarów. Cerberus zapowiedział również przeprowadzenie kilku inwestycji w strukturach producenta, jednak o konkretnych przedsięwzięciach wiadomo niewiele.

Czytaj także:

Rosjanie zainteresowani Chryslerem 2007-02-26

Chrysler w rękach GM? 2007-02-19

Chrysler likwiduje i inwestuje 2007-02-15

Podobne wiadomości:

Chrysler likwiduje i inwestuje

Chrysler likwiduje i inwestuje

Aktualności 2007-02-15

Komentuj:

~wojtas_s 2007-05-17

Szkoda czytać, miłośnicy Merców, co wy wiecie o amerykańskim stylu, nawet nie siedzieliście w takim a zajmujecie stanowsiko, typowo polskie

~eks uzytkownik 2007-05-17

Bardziej interesujące jest, czy po rozstaniu, zachowają nazwę MRSEDES czy wrócą do starej MERCEDES??? Ostatnie ich produkty to o pomstę talibów wołają. usterka goniła usterkę no i rdzewiały !!!! Nawet nowa C-klasa smierdzi tandetnymi plastikami - otwórz bagażnik smród przeokropny

~były właściciel merca 2007-05-17

Więcej juz nie kupie tego auta nie zależnie czy Daimler jest jeszcze w spółce z Chryslerem czy nie. Trzy razy w miesiącu jeżdziłem do serwisu bo "coś" się działo. Kumpel jeżdzi 300C i jedzi do serwisu tylko na przeglądy. Ja czekam juz na swój egzemplarz. I CIESZĘ się że Chrysler będzie osobną firmą

~czarny 2007-05-17

Czas tez aby mercedes skonczyl z bublami w Hiszpani jak np VITO, czy w Afryce ,gdzie jest produkowana wiekszosc mercedesow.

~Hen 2007-05-17

Chrysler zawsze slyna z masy usterek ,jeszcze merc powinien pozbyc sie febryk w innych krajach, jak np.RPA, powinien tez pozbyc sie angielskiego dziadostwa.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport