mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Daimler bez Chryslera

Daimler bez Chryslera

Jeden z największych koncernów samochodowych na świecie, niemiecko-amerykański DaimlerChrysler podzielił swoje aktywa i stanowi teraz dwie odrębne firmy. Notujący ostatnimi czasy kiepskie wyniki finansowe Chrysler został sprzedany konsorcjum inwestycyjnemu Cerberus za 5,5 mld euro, co stanowi 80,1% akcji amerykańskiego producenta.

Daimler bez Chryslera
Wykupieniu udziałów Chryslera w ostatnich miesiącach towarzyszyło wiele emocji. Media prześcigały się w doniesieniach na temat przyszłego inwestora. W grę wchodziła między innymi amerykańska firma Magna, oraz konsorcjum firm z Rosji. Ostatecznie jednak pakiet większościowy akcji (wynoszący tym razem 80,1%) powędrował kosztem 5,5 mld euro do f firmy inwestycyjej Cerberus. Jest to pierwszy tego typu przypadek w Stanach Zjednoczonych aby firma o takim profilu przejęła producenta samochodów.

Sprzedaż Chryslera oznacza także rozpad blisko 9-letniego aliansu z niemieckim Daimlerem, który teraz powróci do nazwy Daimler AG. Transatlantycki sojusz pomiędzy obiema markami trwał od 1998 roku kiedy to Niemcy za kwotę 36 mld dolarów wykupili udziały w amerykańskiej firmie.

Powodem sprzedaży Chryslera okazały się notorycznie notowane słabe wyniki finansowe spółki pomimo przeprowadzania licznych planów restrukturyzacyjnych wewnątrz koncernu (w lutym 2007 bieżącego roku DaimlerChrysler zwolnił 13 000 pracowników i zapowiadał kolejne cięcia).

Nowy inwestor, Cerberus przy okazji zakupu 80,1% akcji zobowiązał się także do przejęcia długów Chryslera sięgających blisko 17 mld dolarów. Cerberus zapowiedział również przeprowadzenie kilku inwestycji w strukturach producenta, jednak o konkretnych przedsięwzięciach wiadomo niewiele.

Czytaj także:

Rosjanie zainteresowani Chryslerem 2007-02-26

Chrysler w rękach GM? 2007-02-19

Chrysler likwiduje i inwestuje 2007-02-15

Podobne wiadomości:

Chrysler likwiduje i inwestuje

Chrysler likwiduje i inwestuje

Aktualności 2007-02-15

Komentuj:

~wojtas_s 2007-05-17

Szkoda czytać, miłośnicy Merców, co wy wiecie o amerykańskim stylu, nawet nie siedzieliście w takim a zajmujecie stanowsiko, typowo polskie

~eks uzytkownik 2007-05-17

Bardziej interesujące jest, czy po rozstaniu, zachowają nazwę MRSEDES czy wrócą do starej MERCEDES??? Ostatnie ich produkty to o pomstę talibów wołają. usterka goniła usterkę no i rdzewiały !!!! Nawet nowa C-klasa smierdzi tandetnymi plastikami - otwórz bagażnik smród przeokropny

~były właściciel merca 2007-05-17

Więcej juz nie kupie tego auta nie zależnie czy Daimler jest jeszcze w spółce z Chryslerem czy nie. Trzy razy w miesiącu jeżdziłem do serwisu bo "coś" się działo. Kumpel jeżdzi 300C i jedzi do serwisu tylko na przeglądy. Ja czekam juz na swój egzemplarz. I CIESZĘ się że Chrysler będzie osobną firmą

~czarny 2007-05-17

Czas tez aby mercedes skonczyl z bublami w Hiszpani jak np VITO, czy w Afryce ,gdzie jest produkowana wiekszosc mercedesow.

~Hen 2007-05-17

Chrysler zawsze slyna z masy usterek ,jeszcze merc powinien pozbyc sie febryk w innych krajach, jak np.RPA, powinien tez pozbyc sie angielskiego dziadostwa.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Polacy kupili rekordową liczbę nowych aut
Polacy kupili rekordową liczbę nowych aut
Instytut SAMAR donosi, że rynek nowych samochodów w Polsce cały czas rośnie. Wszystko wskazuje na to, że prognozowana sprzedaż na koniec roku, czyli 490 tys. samochodów, jest jak najbardziej realna do osiągnięcia.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech