mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Daimler rozpoczyna ofensywę Fuso

Daimler rozpoczyna ofensywę Fuso

Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) - jeden z liderów wśród producentów aut użytkowych z Azji - wzmocniony wychodzi z kryzysu spowodowanego trzęsieniem ziemi i tsunami w Japonii. Te dobre wieści ogłosił Albert Kirchmann, prezydent MFTBC, podczas europejskich jazd testowych nową, lekką ciężarówką Fuso Canter.

Daimler rozpoczyna ofensywę Fuso
- Zmiany przeprowadzone w 2009 i 2010 roku pozwoliły na stworzenie solidnego fundamentu, dzięki któremu teraz możemy osiągać profity - mówi Kirchmann. - Przedsięwzięcia takie jak konsolidacja działań produkcyjnych i optymalizacja kosztów materiałów zaowocowały 760 mln euro (100 mld jenów) oszczędności. Obecnie jesteśmy w stanie reagować niezwykle elastycznie w związku ze zwiększeniem produkcji po trzęsieniu ziemi i szybko osiągnąć jej poziom sprzed kataklizmu.
Wyraźnie zauważalna jest tendencja wzrostowa po kryzysowym okresie wiosną br. Ze względu na klęskę żywiołową, sprzedaż w drugim kwartale spadła w porównaniu do pierwszego o 30 proc., do poziomu 23 299 sztuk, natomiast w trzecim kwartale wzrosła już w porównaniu do drugiego o 71 procent, do poziomu 39 793 sztuk. Łącznie, od stycznia do września 2011 roku nabywców znalazło 96 247 aut (dla porównania, w analogicznym okresie 2010 roku było to 100 747 sztuk).

- Japoński rynek stabilizuje się po zniszczeniach spowodowanych trzęsieniem ziemi. Wszystkie czynniki wskazują na to, że uda nam się sprzedać w tym roku więcej aut niż w 2010, gdy do klientów trafiło 115 894 szt. Naszym średnioterminowym celem jest podwojenie rocznej sprzedaży i osiągnięcie wyniku 200 tys. sztuk - komentuje Kirchmann.
- Jestem dumny i zadowolony, że Fuso jest integralną i solidną częścią Daimler Trucks i wraca na właściwe tory - mówi Andreas Renschler, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za Daimler Trucks and Daimler Buses. - Firma z całą pewnością odegra istotną rolę w realizacji naszego celu sprzedaży ponad 500 tys. ciężarówek w 2013 roku.
W celu realizacji tego planu niezbędne będzie rozszerzenie działalności flotowej oraz wejście na nowe rynki i segmenty poza Japonią. Pierwsze kroki w tym kierunku zostały już podjęte. Przykłady? Średniotonażowe ciężarówki Fuso zadebiutowały w RPA na początku października, a modele wysokotonażowe po raz pierwszy pojawią się na początku przyszłego roku na rynku indonezyjskim.
Uczynienie Fuso dochodowym, globalnym graczem to jeden z elementów programu „Fuso 2015”, opartego na pięciu założeniach:
- pozycja lidera w sferze  "zielonych technologii";
- numer jeden wśród klientów w Japonii;
- dochodowy, globalny producent;
- pionier wydajności wśród japońskich producentów aut użytkowych;
- numer jeden wśród pracodawców spółek przemysłowych.

- Realizacja programu "Fuso 2015" będzie polegać na dalszej poprawie jakości produktów i zapewnieniu jeszcze lepszej obsługi klienta. Skupimy się również na rozwoju portfolio naszych modeli na wzrastających rynkach. Kluczową rolę odegra tutaj dalszy rozwój przyjaznych środowisku układów napędowych. W 2015 roku Fuso chce być liderem w dziedzinie alternatywnych napędów i związanych z nimi innowacji na światowym rynku pojazdów użytkowych - wyjaśnia Kirchmann.
Ze względu na coraz bardziej rygorystyczne normy poziomu emisji spalin, Fuso zamierza konsekwentnie rozwijać technologie hybrydowe. Warto nadmienić, że firma już teraz jest liderem wśród producentów aut użytkowych z alternatywnym napędem. W 2006 roku wprowadziła na rynek Fuso Canter Eco Hybrid - jedną z najczystszych lekkich ciężarówek na świecie. Od 2008 roku działa w Kawasaki centrum technologiczne Daimler Trucks Global Hybrid Center (GHC). Koordynuje ono światowe działania Daimler Group w zakresie technologii hybrydowej. Ostatnie osiągniecie GHC to hybrydowa ciężarówka wysokotonażowa Fuso Super Great, która – jak wykazały pierwsze testy – zużywa znacznie mniej oleju napędowego od konwencjonalnych pojazdów.
Daimler AG posiada 89,23 proc. firmy Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC). Pozostałe 10,71 proc. akcji należy do Mitsubishi. MFTBC jest integralną częścią Daimler Trucks – oddziału koncernu Daimler AG.

Podobne wiadomości:

Denza 400 - chiński

Denza 400 - chiński "elektryk" od Daimlera

Aktualności 2016-08-24

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Polskie drogi 2015-06-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport