mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dealerzy Volvo najbardziej zadowoleni

Dealerzy Volvo najbardziej zadowoleni

Znamy już wyniki tegorocznego badania satysfakcji dealerów samochodowych ze współpracy z importerami. Dealerzy najwyżej ocenili warunki współpracy oferowane im przez koncern Volvo.

Dealerzy Volvo najbardziej zadowoleni
Sieci dystrybucyjne samochodów osobowych funkcjonują dzięki współpracy dealerów z importerami. Sukces finansowy stacji dealerskiej, obok wahań popytu rynkowego oraz zmieniających się przepisów prawnych, w głównej mierze zależy od dobrej współpracy z importerem. To jego działania decydują o jakości i dostępności sprzedawanych samochodów, skuteczności ogólnopolskich kampanii reklamowych czy atrakcyjności ofert rabatowych. To on decyduje o wysokości marż dealerskich czy o ponoszeniu przez stacje dodatkowych kosztów inwestycyjnych, co przekłada się na rentowność dealerskiego biznesu.
 
Co roku, na całym świecie, realizowane są niezależne badania satysfakcji dealerów samochodów z jakości współpracy ze swoimi importerami. W Polsce badanie takie, według standardów przyjętych w krajach Unii Europejskiej i USA, jest realizowane od 4 lat.

Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone od 5 września do 22 listopada. Udział w nim wzięli właściciele i osoby zarządzające stacjami dealerskimi. Poszczególne aspekty "satysfakcji dealerskiej" były oceniane w skali pięciostopniowej. Założona dla badania próba wynosiła minimalnie 30% populacji wszystkich dealerów danej marki, wyjątek stanowiły marki, których liczba dealerów w Polsce nie przekraczała 20. Dla tych marek próba minimalna została ustalona na 40%. W badaniu nie uwzględniono marek, których liczba dealerów w Polsce jest mniejsza niż 10. Łącznie w badaniu uzyskano 366 ankiet, co stanowi próbę ponad 32% badanej grupy.

Ocena "satysfakcji dealerskiej" została oparta na trzech płaszczyznach, na których dealerzy oceniali swoich importerów. Pierwszą z nich była ocena sprzedawanego produktu. Obejmowała ona całość aspektów z nim związanych, takich jak: jakość, dostępność czy niezawodność. Drugą płaszczyznę stanowiła polityka producenta/importera, jako przedstawiciela międzynarodowego koncernu. Składała się na nią ocena atrakcyjności umowy dealerskiej, konkurencyjność strategii rynkowych oraz podejście do prowadzenia biznesu. Trzecią była ocena importera jako firmy, która wpisana w polskie realia zatrudnia konkretnych ludzi, posiadając przy tym własną kulturę organizacyjną.

Wśród 25 sieci dealerskich uwzględnionych w badaniu najwyższą, zbiorczą ocenę satysfakcji dealerów otrzymało Volvo z wynikiem 4,19 punkta. Jest to drugie zwycięstwo tej marki w czteroletniej historii polskiego badania. Volvo zostało ocenione najwyżej także w roku 2007, w roku 2008 było drugie, a w 2009 trzecie. Na drugim miejscu został sklasyfikowany Mercedes – 4,03 punkta. Także ta marka z segmentu premium jest zawsze w czołówce polskiego badania (2007- 3. miejsce, 2008 – 1.miejsce, 2009 – 2.miejsce). Wśród marek wolumenowych najwyżej zostały oceniane marki Mazda (sieć japońskiej marki brała pierwszy raz udział w badaniu od wejścia na polski rynek w roku 2008) oraz Ford. Wśród marek, których jakość współpracy z dealerami została oceniona najgorzej znalazły się przede wszystkim koncerny francuskie i marki z grupy Volkswagena.
   
Ciekawostką badania jest to, że  wśród trzech marek najbardziej pożądanych przez dealerów do ewentualnej współpracy, poza Mercedesem, dwie pozostałe - Skoda i Volkswagen są bardzo nisko oceniane przez dealerów, którzy już funkcjonują w sieci tych importerów.

 marka
ocena
zmiana 2010v2009
zmiana 2010vs2008
1.
Volvo
4,19
+0,52
+0,11
2.
Mercedes
4,03
+0,08
-0,09
3.
Mazda
3,85
-
-
4.
Ford
3,77
-0,37
+0,05
5.
Toyota
3,61
+0,10
-0,04
6.
Mitsubishi
3,60
-
+0,30
7.
Alfa Romeo
3,57
-
+0,30
8.Chevrolet
3,55
+0,25
+1,04
9.

BMW

3,53
-
+0,04
10.
Suzuki
3,40
+0,32
-0,22
11.
Nissan
3,37
-
+1,00
12.
Honda
3,35
+0,26
-0,11
13.
Hyundai
3,35
+0,38
+0,05
14.
Opel
3,32+0,47
+0,36
15.Kia
3,32
-
-0,02

Podobne wiadomości:

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Aktualności 2016-11-21

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek...

Ciężarówki i Autobusy 2016-10-27

Komentuj:

kosmoss 2011-02-10

Jasne , ale każdy producent opiera swoją sprzedaż na kilku modelach, tak jak Volvo na między innymi wspomnianych C30, czy S60. Przedstawiciel Volvo na forum

marko1 2011-01-29

Chciałbym zauważyć że autor nie podaje modeli aut tylko marki które uplasowały się na konkretnych miejscach.

kosmoss 2011-01-28

Zadowoleni dealerzy, zadowoleni także klienci, sadząc po wynikach sprzedaży nowych C30, S60, czy V60.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Jeep Renegade Night Eagle II już w salonach
Jeep Renegade Night Eagle II już w salonach
Do polskich salonów trafiła limitowana wersja modelu Renegade. Night Eagle II oferowany jest z  jednym z dwóch silników benzynowych.