mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dealerzy Volvo najbardziej zadowoleni

Dealerzy Volvo najbardziej zadowoleni

Znamy już wyniki tegorocznego badania satysfakcji dealerów samochodowych ze współpracy z importerami. Dealerzy najwyżej ocenili warunki współpracy oferowane im przez koncern Volvo.

Dealerzy Volvo najbardziej zadowoleni
Sieci dystrybucyjne samochodów osobowych funkcjonują dzięki współpracy dealerów z importerami. Sukces finansowy stacji dealerskiej, obok wahań popytu rynkowego oraz zmieniających się przepisów prawnych, w głównej mierze zależy od dobrej współpracy z importerem. To jego działania decydują o jakości i dostępności sprzedawanych samochodów, skuteczności ogólnopolskich kampanii reklamowych czy atrakcyjności ofert rabatowych. To on decyduje o wysokości marż dealerskich czy o ponoszeniu przez stacje dodatkowych kosztów inwestycyjnych, co przekłada się na rentowność dealerskiego biznesu.
 
Co roku, na całym świecie, realizowane są niezależne badania satysfakcji dealerów samochodów z jakości współpracy ze swoimi importerami. W Polsce badanie takie, według standardów przyjętych w krajach Unii Europejskiej i USA, jest realizowane od 4 lat.

Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone od 5 września do 22 listopada. Udział w nim wzięli właściciele i osoby zarządzające stacjami dealerskimi. Poszczególne aspekty "satysfakcji dealerskiej" były oceniane w skali pięciostopniowej. Założona dla badania próba wynosiła minimalnie 30% populacji wszystkich dealerów danej marki, wyjątek stanowiły marki, których liczba dealerów w Polsce nie przekraczała 20. Dla tych marek próba minimalna została ustalona na 40%. W badaniu nie uwzględniono marek, których liczba dealerów w Polsce jest mniejsza niż 10. Łącznie w badaniu uzyskano 366 ankiet, co stanowi próbę ponad 32% badanej grupy.

Ocena "satysfakcji dealerskiej" została oparta na trzech płaszczyznach, na których dealerzy oceniali swoich importerów. Pierwszą z nich była ocena sprzedawanego produktu. Obejmowała ona całość aspektów z nim związanych, takich jak: jakość, dostępność czy niezawodność. Drugą płaszczyznę stanowiła polityka producenta/importera, jako przedstawiciela międzynarodowego koncernu. Składała się na nią ocena atrakcyjności umowy dealerskiej, konkurencyjność strategii rynkowych oraz podejście do prowadzenia biznesu. Trzecią była ocena importera jako firmy, która wpisana w polskie realia zatrudnia konkretnych ludzi, posiadając przy tym własną kulturę organizacyjną.

Wśród 25 sieci dealerskich uwzględnionych w badaniu najwyższą, zbiorczą ocenę satysfakcji dealerów otrzymało Volvo z wynikiem 4,19 punkta. Jest to drugie zwycięstwo tej marki w czteroletniej historii polskiego badania. Volvo zostało ocenione najwyżej także w roku 2007, w roku 2008 było drugie, a w 2009 trzecie. Na drugim miejscu został sklasyfikowany Mercedes – 4,03 punkta. Także ta marka z segmentu premium jest zawsze w czołówce polskiego badania (2007- 3. miejsce, 2008 – 1.miejsce, 2009 – 2.miejsce). Wśród marek wolumenowych najwyżej zostały oceniane marki Mazda (sieć japońskiej marki brała pierwszy raz udział w badaniu od wejścia na polski rynek w roku 2008) oraz Ford. Wśród marek, których jakość współpracy z dealerami została oceniona najgorzej znalazły się przede wszystkim koncerny francuskie i marki z grupy Volkswagena.
   
Ciekawostką badania jest to, że  wśród trzech marek najbardziej pożądanych przez dealerów do ewentualnej współpracy, poza Mercedesem, dwie pozostałe - Skoda i Volkswagen są bardzo nisko oceniane przez dealerów, którzy już funkcjonują w sieci tych importerów.

 marka
ocena
zmiana 2010v2009
zmiana 2010vs2008
1.
Volvo
4,19
+0,52
+0,11
2.
Mercedes
4,03
+0,08
-0,09
3.
Mazda
3,85
-
-
4.
Ford
3,77
-0,37
+0,05
5.
Toyota
3,61
+0,10
-0,04
6.
Mitsubishi
3,60
-
+0,30
7.
Alfa Romeo
3,57
-
+0,30
8.Chevrolet
3,55
+0,25
+1,04
9.

BMW

3,53
-
+0,04
10.
Suzuki
3,40
+0,32
-0,22
11.
Nissan
3,37
-
+1,00
12.
Honda
3,35
+0,26
-0,11
13.
Hyundai
3,35
+0,38
+0,05
14.
Opel
3,32+0,47
+0,36
15.Kia
3,32
-
-0,02

Podobne wiadomości:

Volvo zastrzega nazwę S50

Volvo zastrzega nazwę S50

Aktualności 2017-07-31

Volvo XC40 - wyciekły pierwsze zdjęcia

Volvo XC40 - wyciekły pierwsze zdjęcia

Aktualności 2017-07-26

Komentuj:

kosmoss 2011-02-10

Jasne , ale każdy producent opiera swoją sprzedaż na kilku modelach, tak jak Volvo na między innymi wspomnianych C30, czy S60. Przedstawiciel Volvo na forum

marko1 2011-01-29

Chciałbym zauważyć że autor nie podaje modeli aut tylko marki które uplasowały się na konkretnych miejscach.

kosmoss 2011-01-28

Zadowoleni dealerzy, zadowoleni także klienci, sadząc po wynikach sprzedaży nowych C30, S60, czy V60.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic