mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Deklaracja środowiskowa Bridgestone

Deklaracja środowiskowa Bridgestone

Firma Bridgestone ogłosiła „Deklarację środowiskową”, której założeniem jest maksymalna dbałość o środowisko naturalne. Japoński koncern opracował dokument dla zakładów Bridgestone na całym świecie.

Deklaracja środowiskowa Bridgestone
Opracowana w ubiegłym roku „Deklaracja środowiskowa” Bridgestone jest rozwinięciem dokumentu stworzonego w 2002 roku.  Założenia z zakresu ochrony środowiska naturalnego mają być realizowane na trzech płaszczyznach:  działań, produktów i usług oraz zaangażowania społecznego. Bridgestone zapewnia o realizacji standardów produkcyjnych maksymalnie ograniczających zużycie energii oraz innych zasobów naturalnych, systematycznemu edukowaniu kierowców z zakresu minimalizowania zużycia paliwa (głównie poprzez realizacje kampanii społecznych),  czy chociażby intensywnej kampanii informacyjno-marketingowej dla produktów proekologicznych. Warto podkreślić także założenie systematycznego rozwoju rynku opon bieżnikowanych przez firmę Bridgestone. Warto wspomnieć, że japoński koncern  chce realizować założenia „Deklaracji środowiskowej”, zgodnie ze Strategiami Rozwoju, które precyzują możliwości poprawy komunikacji oraz usprawnienia wewnętrznego systemu zarządzania ochroną środowiska (TEAMS, Total Environmental Advanced Management System).  

Grupa Bridgestone

Bridgestone to czołowy światowy producent opon do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, motocykli, maszyn rolniczych, samolotów oraz maszyn do robót ziemnych, a także dostawca rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów ciężarowych. Japoński koncern założony w 1931 roku przez Shojiro Ishibashi, posiada obecnie ponad 50 fabryk ogumienia na całym świecie, zatrudnia powyżej 138.000 pracowników.

Bridgestone był wyłącznym dostawcą opon dla F1 w latach 2007-2010, z powodzeniem angażuje się również w wyścigi Moto GP. Europejski dział opon Bridgestone zatrudnia ponad 13.000 pracowników i prowadzi pełen zakres operacji obejmujących produkcję, rozwój, testy, sprzedaż oraz posiada własną sieć detaliczną "First Stop".

W Polsce Grupa Bridgestone posiada 4 zakłady i 1 dział sprzedaży, w tym 2 fabryki funkcjonujące jako inwestycje typu „greenfield” w Poznaniu i Stargardzie Szczecińskim. Bridgestone został uznany najlepszym inwestorem w Polsce w roku 2008.

Polski dział sprzedaży opon Bridgestone Sales Polska powstał w roku 1994 i obecnie zatrudnia 50 osób.

Japońska grupa jest w Polsce właścicielem firm produkcyjnych: Bridgestone Poznań, Bridgestone Diversified Products Poland w Żarowie na Dolnym Śląsku, Firestone Industrial Products Poland w Wolsztynie w Wielkopolsce oraz najnowszej - fabryki opon do samochodów ciężarowych i autobusów w Stargardzie Szczecińskim.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S6 Goleniów – Nowogard: koniec etapu projektowego

S6 Goleniów – Nowogard: koniec etapu...

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport