mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Delphi – druga faza rozwoju

Delphi – druga faza rozwoju

Delphi Polska Automotive System która rozpoczyna realizację przedsięwzięcia w Tychach i Gliwicach. Delphi zainwestuje prawie 170 mln złotych w produkcję nowoczesnych przekładni i kolumn kierowniczych dla odbiorców krajowych i zagranicznych. Zatrudnienie wyniesie co najmniej 200 osób.

Fabryka układów kierowniczych Delphi w Tychach powstała w roku 1997, jako inwestycja 'green-field' na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Dziś zakład dostarcza układy kierownicze głównie dla Fiata, GM oraz PSA Peugeot Citroen. Tyska fabryka jest największą inwestycją koncernu w Polsce i daje zatrudnienie niemal 1000 pracownikom. Dalszy planowany wzrost tyskiej fabryki jest związany właśnie z technologią EPS, której różne wersje będą niedługo stanowić główny produkt zakładu. „Zakład w Tychach jest w bardzo dobrej kondycji - właśnie zwiększamy tam zarówno produkcję, jak i zatrudnienie, gdyż wytwarzane przez fabrykę układy kierownicze znalazły wielu nabywców” – podkreślał jeszcze w lipcu br. Marek Adamiak, prezes Delphi w Polsce.

Projekt inwestycyjny Delphi przewiduje oprócz rozwoju produkcji w Tychach uruchomienie produkcji także w Gliwicach, w wynajętej hali. Fabryka w Gliwicach ma ruszyć w trzecim kwartale przyszłego roku.

Przeczytaj także:

Milion kolumn EPS z zakładu Delphi w Tychach (2006-11-02)

Co z Delphi w Polsce? (2006-07-13)

Zmiany w Delphi Krosno (2006-12-04)

10-lecie w Delphi w Ostrowie (2006-11-08)

 


Podobne wiadomości:

Rusza wymiana nawierzchni na A4 - będą korki

Rusza wymiana nawierzchni na A4 - będą korki

Polskie drogi 2017-09-07

A1 Częstochowa - Pyrzowice już w połowie realizacji

A1 Częstochowa - Pyrzowice już w połowie...

Polskie drogi 2017-07-26

Wykonawca jednego z czterech budowanych obecnie odcinków autostrady A1 Częstochowa - Pyrzowice zadeklarował zrealizowanie 50 proc. prac. Kierowcy pojadą tamtędy najwcześniej w 2019 roku.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Tankowanie wodoru - 100 stacji w przyszłym roku
Tankowanie wodoru - 100 stacji w przyszłym roku
Wodór to paliwo przyszłości. Producenci samochodów coraz częściej interesują się nowoczesną technologią, ale nadal brakuje odpowiedniej infrastruktury do tankowania. Niemcy planują wybudować w przyszłym roku nawet 100 takich placówek.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic