mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Diesel w TT

Diesel w TT

Audi już niebawem zamierza wprowadzić do zestawienia silników modelu TT jednostkę wysokoprężną. Podobne próby były już podejmowane dwa lata temu, gdy na rynku sprzedawano jeszcze pierwszą generację pojazdu, lecz wtedy plan nie doszedł do skutku.

Diesel w TT

Dwa lata temu odrzucono projekt z powodu kończącego się żywota pierwszej generacji modelu TT. Nie opłacało się wobec tego podejmować takiej inwestycji. Na temat nowego silnika niewiadomo zbyt dużo. Władze koncernu dementują plotki, że miał to być sześciocylindrowy silnik Audi o pojemności 2,7 lub 3,0 litra, gdyż zatoka przeznaczona na silnik jest zbyt wąska, żeby pomieścić akurat te jednostki.

Zobacz galerię zdjęć modelu Audi TT

Krążą jednak pogłoski, iż Audi zamierza użyć bardziej wydajnej jednostki stosowanej przez Volkswagena. Czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów jest w stanie dostarczyć mocy rzędu 140 lub 170 KM, w zależności od wersji. Do tej pory silnik ten używany był w modelach takich jak Golf oraz Passat. Najbliższy konkurent Audi TT, czyli Alfa Romeo Brera oferuje 200 konną jednostkę o pojemności 2,4 litra, w pięciocylindrowej technologii common-rail.

Nowe Audi TT w wersji wysokoprężnej ma pojawić się na rynku niedługo po debiucie samochodu w wersji roadster z miękkim dachem, który zaplanowany jest na listopadowe targi motoryzacyjne w Los Angeles. Władze koncernu zakładają, że wprowadzenie wersji wysokoprężnej pozwoli zwiększyć sprzedaż o ponad 15 procent.

Czytaj także:

Audi TT z zawieszeniem z Krosna (2006-07-03)

Nowe Audi TT odsłonięte! (2006-04-07)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi TT
Audi TT
Cena podstawowa już od: 146 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-2dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi TT Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi TT

Podobne wiadomości:

Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Premiery 2017-07-13

Nowe Audi A8 - pierwsze zdjęcia

Nowe Audi A8 - pierwsze zdjęcia

Aktualności 2017-07-05

Komentuj:

~ziom 2007-02-16

ja wole swoja rx-8 :p niskie koszty z nia zwiazane jak na mini sportowca ale jak trzeba to tez pokaze ze cos pod ta maska sie kryje tylne dzwi rewelacja kazda laska na nie leci moze nie pali malo ale z wyzej wymienionych to chyba porownywalnie z tt, brera pali wiecej a 350z to przeciez jezdzacy smok!!! zreszta zadne z tych aut nie daje takie dzwieku jak wankiel

~?????? 2006-12-30

Macie racje Nissan 350Z nie ma godnego rywala w swojej klasie.Jest Najlepszy!!!Ale TT tez jest dobre (szczególnie w wersji z napędem na 4x4).

~Rockford 2006-10-18

Mazda gdyby nie te dziwne drzwi byłaby super. ja też bym postawił na 350 Z !!! On chyba niema godnego rywala !

~Hygins 2006-10-18

Co byście woleli Audi TT, Mazde RX-8, Alfe Brera czy Nissana 350 Z ??? Moim faworytem jest NIssan, 350 Z wyglada obłędnie, normalnie jak Porsche 911 - Jest chyba najlepszy z tej czwórki (tylny napęd !!!, silnik V6, 300 KM, szpera, super wygląd). Jakie jest Wasze zdanie ?

~bbb 2006-07-12

wtedy nie doszedl do skutku, teraz tez chyba nie dojdzie. w takim aucie dawac diesla, to juz lekka przesada :-/

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Kolejny kontrakt Solarisa we Włoszech
Kolejny kontrakt Solarisa we Włoszech
Spółka Solaris, producent autobusów z Bolechowa, pozyskała zamówienia na dostawę 22 autobusów elektrycznych do Włoch. Część z nich trafi do firmy ATB z Bergamo, a drugą część zamówił przewoźnik ATM z Mediolanu.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech