mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dla kogo i dlaczego Car of the Year 2012?

Dla kogo i dlaczego Car of the Year 2012?

Przed paroma dniami poznaliśmy finalistów najbardziej prestiżowego na Starym Kontynencie plebiscytu na samochód roku. W batalii o tytuł Car of the Year 2012 pozostało już tylko siedem modeli, a my się zastanawiamy, któremu z nich najbardziej należy się ta nagroda.

Dla kogo i dlaczego Car of the Year 2012?
Tytuł Car of the Year przyznawany jest najlepszemu autu, jaki pojawi się w sprzedaży na europejskim rynku w minionych dwunastu miesiącach. Jego przewidywana roczna sprzedaż powinna przekroczyć liczbę 5 tys. sztuk i powinien być on dostępny na co najmniej pięciu rynkach. Jurorzy, decydujący o przyznaniu tej nagrody, biorą pod uwagę różne kryteria, przy czym najważniejszymi powinny być wygląd, komfort, bezpieczeństwo, łatwość prowadzenia, wpływ na środowisko oraz cena. Szczególnie ważnymi czynnikami są zastosowane nowości technologiczne oraz koszty nabycia i posiadania.

Sonda Jaki model zdobędzie tytuł Car of the Year 2012?
Citroen DS5
17.65 %
Fiat Panda
16.26 %
Ford Focus
16.26 %
Opel Ampera/Chevrolet Volt
14.19 %
Range Rover Evoque
15.57 %
Toyota Yaris
12.11 %
Volkswagen up!
7.96 %
W tym roku mamy już 49. edycję konkursu. Przypomnijmy, pierwszym tytułem Car of the Year w 1964 roku mógł się szczycić Rover 2000. W dotychczasowej historii plebiscytu największą liczbą triumfów może pochwalić Fiat i to zarówno jeśli mówimy o marce, jak i całym koncernie. Jak widać po poniższej liście kandydatów, w tym roku włoska marka ma szansę na powiększenie swojego dorobku. Wśród zwycięzców znalazło się także kilka marek, których dziś nie znajdziemy już w sprzedaży. Wspomnijmy tu chociażby o takich markach jak Simca/Talbot, NSU, Austin czy nawet Rover.

O tytuł Samochodu Roku 2012 walczy obecnie siedem, choć w sumie osiem, modeli. Postanowiliśmy przyjrzeć im się dokładniej i wspomóc nieco jurorów w podjęciu tej jakże trudnej decyzji. Wprawdzie nie wszystkie modele pojawiły się już w sprzedaży na polskim rynku, nie wszystkimi mieliśmy też możliwość przejechania się, to jednak mamy nadzieję, że nasze subiektywne opinie okażą się trafne.

Citroen DS5

Citroen DS5 jest trzecim członkiem z rodziny DS, jaki pojawił się na rynku. W Polsce na to auto trzeba jednak poczekać jeszcze do wiosny. Modele z linii DS różnią się od pozostałych Citroenów atrakcyjniejszą stylistyką oraz znacznie bogatszym wyposażeniem. To taka próba francuskiego koncernu stworzenia modeli zbliżonych do segmentu premium. DS5 będzie obecnie największym przedstawicielem stosunkowo nowej jeszcze rodziny i z pewnością powinien zaciekawić osoby poszukujące nieco więcej luksusu.

Dlaczego Citroen DS5 powinien zostać COTY 2012: Potrzebę luksusu odczuwamy wszyscy, czy też prawie wszyscy. A Citroen DS5 taką namiastkę luksusu nam oferuje i to za niedużą cenę. A poza tym w tym stuleciu, tylko Insignia z segmentu średnich aut zdobyła tytuł Samochodu Roku.

Dlaczego Citroen DS5 nie powinien zostać COTY 2012: Z namiastkami czegokolwiek bywa różnie. Wcale w Citroenie DS5 nie musimy czuć się bardziej wyjątkowo niż w C5. Czy w ogóle rodzina DS to gra warta świeczki?



Fiat Panda
Jej poprzednik, produkowany w Tychach, zrobił furorę, nie tylko w naszym kraju. Małe miejskie auto, z wyjątkowo przestronnym wnętrzem, nie tylko jak na klasę małych aut, okazało się strzałem w dziesiątkę. Z tych zalet korzystali zarówno przedstawiciele handlowi, jak i całe rodziny. Nowa Panda pod tymi względami niewiele się różni od poprzednika, więc szansa na kontynuację sukcesu jest spora. Niestety, ale z żalem musieliśmy przełknąć gorzką pigułkę o rezygnacji Fiata z fabryki w Tychach, jako miejsca produkcji tego modelu.

Dlaczego Fiat Panda powinien zostać COTY 2012: Małe, funkcjonalne, niezawodne i w korzystnej cenie auto to zawsze sprawdzony sposób na sukces. A Panda oferuje wszystkie te cechy.

Dlaczego Fiat Panda nie powinien zostać COTY 2012: Za decyzję o przeprowadzce produkcji Pandy z Polski do Włoch.

Ford Focus
Pierwsza generacja Forda Focusa wprowadziła nową jakość do segmentu kompaktów. Ciekawy wygląd, a przede wszystkim godne naśladowania właściwości jezdne były wizytówką Focusa. Kolejne generacje w tych dwóch kwestiach nie zmieniły się jakoś diametralnie, dlatego obecne na rynku trzecie już wcielenie Focusa wciąż jest jednym z kandydatów do najwyższych pozycji w rankingach sprzedaży w segmencie kompaktów.

Dlaczego Ford Focus powinien zostać COTY 2012: Za takie właściwości jezdne model ten powinien być nagradzany, dopóki nie znajdzie się godny rywal.

Dlaczego Ford Focus nie powinien zostać COTY 2012: Pierwsza generacja Focusa była rewolucyjna. Kolejne, w tym trzecia, jest już tylko ewolucją.

Opel Ampera/Chevrolet Volt
Opel Ampera i bliźniaczy Chevrolet Volt to modele będące odpowiedzią na potrzeby rynku. A te są jednoznaczne. Nowe modele muszą być ekologiczne, muszą spalać jak najmniej paliwa i najlepiej, żeby nie emitowały do atmosfery żadnych zanieczyszczeń. Ampera i Volt są dodatkowo nietypowe, bo to ani hybryda, ani auto wyłącznie z napędem hybrydowym. Dzięki temu w trybie elektrycznym mogą przejechać wiele kilometrów.

Dlaczego Opel Ampera/Chevrolet Volt powinien zostać COTY 2012: Nowatorskie rozwiązanie pozwala łączyć najlepsze cechy hybryd i pojazdów elektrycznych. A poza tym w ten sposób dwa modele mogłyby dumnie nosić ten tytuł.

Dlaczego Opel Ampera/Chevrolet Volt nie powinien zostać COTY 2012: Przed rokiem zwyciężył elektryczny Nissan Leaf. I to chyba na razie wystarczy.

Range Rover Evoque
Land Rovery, w tym także Range Rovery, to mieszanka luksusu i bardzo dobrych właściwości w terenie. Czasy są jednak takie, że dużo większą popularnoścą cieszą się obecnie SUV-y, a nawet kompaktowe SUV-y. Dlatego też powstał model Evoque, zwany także "baby-Rangem". Że to był słuszny krok, świadczy chociażby deszcz nagród, jakie już spłynęły na Evoqua, w tym tytuł North American Truck of the Year 2012. Czy Evoque zwycięży również w Europie?

Dlaczego Range Rover Evoque powinien zostać COTY 2012: Choćby dlatego, że jak do tej pory tytułu Car of the Year nie zdobył jeszcze nigdy żaden SUV.

Dlaczego Range Rover Evoque nie powinien zostać COTY 2012: Zdobył już tyle nagród, że może już mu wystarczy...

Toyota Yaris
Toyota Yaris zna już smak zdobycia tytułu Samochodu Roku (2000), również i w tej edycji konkursu należy do grona faworytów. Najnowsza generacja małej Toyoty, wbrew ogólnoświatowym trendom, nie urosła, przez co Yaris to dziś jeden z mniejszych przedstawicieli segmentu B. Nie oznacza to jednak, że brak mu mocnych atutów do podboju europejskiego rynku.

Dlaczego Toyota Yaris powinna zostać COTY 2012: Do licznych mocnych atutów, jakimi mógł się pochwalić poprzednik, doszła teraz atrakcyjniejsza stylistyka nadwozia.

Dlaczego Toyota Yaris nie powinna zostać COTY 2012: Mocny w każdym punkcie, jednak wciąż brak mu jakiejś iskry.

Volkswagen up!
Poprzednie maluchy Volkswagena (mniejsze niż Polo) można śmiało określić mianem niewypałów. Aby jednak z największego europejskiego producenta samochodów udało się zdobyć pozycję globalnego lidera, niezbędne było stworzenie mocnego przedstawiciela segmentu A. I taki też wydaje się być Volkswagen up! Znajdziemy w nim wszystkie najnowocześniejsze technologie, jakie znamy już z większych modeli niemieckiej marki.

Dlaczego Volkswagen up! powinien zostać COTY 2012: To jeden z najnowocześniejszych maluchów segmentu A na europejskim rynku.

Dlaczego Volkswagen up! nie powinien zostać COTY 2012: W ten sposób pokrzywdzone by zostały bliźniacze Skoda Citigo oraz Seat Mii, które dopiero w tym roku zadebiutują na rynku.




Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Focus
Ford Focus
Cena podstawowa już od: 64 290 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Fiat Panda
Fiat Panda
Cena podstawowa już od: 34 600 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy
Land Rover Range Rover
Land Rover Range Rover
Cena podstawowa już od: 169 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. suv-3dr.
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Cena podstawowa już od: 40 400 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Cena podstawowa już od: 36 390 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr.
Citroen DS5
Citroen DS5
Cena podstawowa już od: 124 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

Komentuj:

~DJ 2012-01-20

a ja stawiam na Citroena - naprawdę dobre auto - jakość i styl

Fiatmaniak 2012-01-16

Panda i tylko Panda. III generacja jest jeszcze lepsza niż poprzedniczka. Większa, przestronniejsza, lepiej wyposażona, nowocześniejsza i zdecydowanie bardziej atrakcyjna wizualnie. Moim zdaniem nr 1.

~chychak 2012-01-14

wygra pewno fiat, choć powinien Focus lub DS5, gdyby patrzeć na to które auto jest naj

~radush 2012-01-14

Myślę że Fiat powiększy swój dorobek w tej kategorii za sprawą Pandy trzeciej generacji. Jest ona jeszcze bardziej dopracowana od poprzedniczki, i to właśnie powinno zaważyć na jej zwycięstwie. Poza tym konkurencja nie jest zbyt mocna, dlatego stawiam właśnie na Fiata.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport