mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dla kogo trojaczki?

Dla kogo trojaczki?

Uwaga przyszli i obecni już rodzice, często podróżujący samochodem (zwłaszcza w okresie wakacyjnym). Mimo że na europejskim rynku w sprzedaży jest wiele pojazdów o rodzinnym charakterze, to wiele z nich nie spełni swoich funkcji w momencie kiedy na pokład będziecie chcieli zabrać więcej swoich pociech niż przewiduje stereotypowy, idealny model rodziny: 2+2.

Dla kogo trojaczki?
Trzy foteliki dziecięce zamontowane obok siebie na tylnej kanapie? Dla większości właścicieli samochodów, posiadających liczną rodzinę to poważny problem. Na przeprowadzenie niecodziennego testu z wykorzystaniem takiej liczby „dziecięcych tronów” zdecydowali się dziennikarze niemieckiego pisma branżowego „Automobil Tests”. Niemieccy żurnaliści testom na oferowaną przez konkretne modele przestrzeń na drugim rzędzie siedzeń poddali aż 152 auta. Tylko w 21 z nich możliwy był bez jakichkolwiek zastrzeżeń transport trójki dzieci. Z tak istotnymi dla rodziców wymaganiami nie poradziło sobie też mnóstwo aut klasy SUV i kilka vanów. A przecież głównie ten drugi rodzaj samochodów tworzony jest przez producentów z myślą o rodzinach. Nie wiele w tym wypadku wniósł wykorzystywany stosunkowo od niedawna nowoczesny system Isofix (fotelik mocowany jest pomiędzy oparciem a siedziskiem fotela samochodowego przy użyciu specjalnych zaczepów).

Wyniki testu wykazały, że najczęstszymi przyczynami uniemożliwiającymi montaż trzech fotelików jest niewystarczająca ilość miejsca. W kilku modelach stwierdzono uchybienia w złym rozmieszczeniu zapięć pasów bezpieczeństwa, w innych na przeszkodzie stał sam kształt tylnej kanapy, który pod wątpliwość poddawał stabilne zamontowanie siedzisk. Jeszcze inne dyskwalifikował zbyt utrudniony dostęp do elementów zabezpieczających foteliki.

Żadnych szans na przewiezienie „trojaczków” podczas jednego kursu nie ma w przypadku aut klasy kompakt oraz ich odpowiedników o nadwoziu sedan. Reprezentanci tych dwóch wersji nadwoziowych tego segmentu są od lat w grupie najczęściej kupowanych samochodów w naszym kraju. Więcej powietrza znaleźć można tylko i wyłącznie w zaledwie kilku modelach segmentu C, których konstrukcja zbliżona jest już jednak do vanów . Testy pomyślnie przeszedł Volkswagen Touran, Fiat Multipla i Kia Carens. Są to samochody droższe od tradycyjnych kompaktów. Wyjątkiem o od tej reguły okazała się co ciekawe Dacia Logan MCV, w której bez problemu zamontować można nawet pięć fotelików – wykorzystując trzeci rząd siedzeń. Dużo i tanio. Według „Automobil Tests” za ciasno było między innymi w Renault Scenic, Seacie Altea, Skodzie Roomster, Toyocie Prius, Nissanie Qashqai.

W rasowych vanach już dużo lepiej . Pokładanych nadzieji na bezproblemową podróż z trójką dzieci doświadczyć można w Fordach S-Max i Galaxy. W grupie „za” zmieściły się także Seat Alhambra, Honda FR-V, Renault Espace, Opel Zafira, Peugeot 807, Kia Carnival oraz Citroen Xsara Picasso.

Kto szuka auta rodzinnego niech na pierwszy rzut oka nie da się zmylić potężnym sylwetkom SUV-ów i terenówek. Raptem w dwóch modelach z tych klas – w Volkswagenie Touareg i Volvo XC90 - udało się bez żadnych przeszkód włożyć trzy siedziska. Od biedy przewieźć można trójkę dzieci także w Mitsubishi Pajero, Toyocie Land Cruiser i Mercedesach ML oraz GL. Reszta dostępnych w Europie terenówek i „pseudo-terenówek” nie jest prorodzinna.

Więcej optymizmu na próżno szukać w limuzynach klasy wyższej. Biznesowe modele, którymi często na skutek obfitej szerokości trudno jest wjechać na myjnię, są dla rodziny passe. Na siłę fotelikowe trio uda się wepchać do Volkswagena Phaeton i BMW Serii 7.

Niezależnie jednak od tego czy na pokładzie samochodu montowany jest jeden czy też trzy foteliki to w każdym przypadku należy pamiętać o kilku istotnych czynnościach, które zapewnią dziecku bezpieczną i wygodną podróż: więcej w motoEkspercie mojeauto.pl

dane z testu: "Automobil Tests"

Komentuj:

~Darek 2015-06-20

jak czytam to łapię się za głowę: fiat palio i trzy foteliki z tyłu - chyba dla lalek! Niesamowite porady i jak ktoś potrzebujący uwierzy to będzie żałował. Żeby prawidłowo zamontować trzy foteliki w jednym rzędzie musimy mieć trzy niezależne fotele, żadna osobówka nie wchodzi w grę. Prosty test ile isofixów mamy z tyłu w największych kombi lub sedanach odpowiedź: DWA. W grę wchodzą vany i minivany. Ktoś pisał mazda 5 - ona ma w II rzędzie DWA siedzenia. Scenic, c-max 2 + 2/3 tu też nie zamontujemy 3 fotelików. Ford s-max, C4 Picasso, Xsara picasso, Sharan, Alhambra, Espace, C8 to są jedyne samochody w których bezpiecznie zamontujemy 3 foteliki. VW Touran moje Reccaro x 3 nie weszły!!!! Przestrzegam przed słuchaniem porad "w moje clio weszły trzy" ja o mało co nie kupiłem scenica i woziłbym jedno dziecko w bagażniku słuchając takich rad. Tata Trojaczków

~asia 2009-05-06

Zdziwiłam się, że scenic nie mieści trzech fotelików, bo w moim bez większego problemu weszły. Co prawda jest to trochę większa wersja grand, ale z tego co wiem różnica jest tylko w długości. Foteliki to Mały Podróżnik z Deltima.

~marcin 2008-01-26

A ja mam Fiata Palio Weekend i mieszcze sie bez problemow z zona na przednim siedzeniu i trojka dzieci w fotelikach na tylnej kanapie. I dodatkowo mam ogromny bagaznik. Wyjazdy z piecioma torbami i turystycznymi lozeczkami skladanymi to pestka. Jedyny minus to brak klimy.

~jacekzom 2008-01-19

To niestety prawda, przytlaczajaca wiekszosc aut produkowana jest dla 4 pasazerow. Uwazam, ze dla rodziny z 3 dzieci (tak jak moja) tak naprawde wchodza w gre tylko samochodu z 3 oddzielnymi fotelami z tylu, a te sa niestety drogie. Z tanich modeli to faktycznie Logan, i chyba dostawczaki typu Partner itp. Mnie udalo sie kupic w 2005 roku chyba ostania Mulitple w polskim salonie....i to jest naprawde rewelacja.

~ams 2007-09-25

Polecam Logana - trzy foteliki wchodzą bez problemu do sedana z tyłu, w kombi wejdzie i 5... :) Cała ta przestrzeń za 30 kilka tysięcy z 3 letnią gwarancją i naprawdę solidnym autem. Serio. Naprawdę bardzo polecam wszystkim praktycznym, którzy nie chcą przepłacać za znaczek na masce i wątpliwy prestiż "prawdziwych samochodów za 100 tys.". :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport