mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dlaczego Volvo są takie bezpieczne?

Dlaczego Volvo są takie bezpieczne?

2000 przeprowadzonych testów zderzeniowych w ciągu siedmiu lat istnienia specjalnego centrum zajmującego się testowaniem nowych samochodów tylko potwierdza niezwykle duże zaangażowanie koncernu Volvo w kwestii bezpieczeństwa.

Dlaczego  Volvo  są  takie  bezpieczne?

Volvo Cars Safety Centre, które działa od 2000 roku, należy obecnie do najnowocześniejszych obiektów tego typu, jakimi mogą się pochwalić inni producenci lub instytucje motoryzacyjne. Co ważne, cały czas działalność centrum rozwija się, nie tylko pod względem liczby testowanych modeli, ale także, a może przede wszystkim, pod względem nowych typów testów, jakimi poddawane są auta. Obecnie każdego tygodnia testom zderzeniowym poddawanych jest średnio dziesięć samochodów, co w ciągu roku przekłada się na ok. 450 rozbitych aut.

Laboratoria Volvo przystosowane są do przeprowadzania różnego rodzaju testów. Oczywiście pewną grupę stanowią testy zgodne z wymogami instytucji zajmujących się testowaniem nowych modeli (m.in. Euro NCAP, IIHS), np. zderzenie czołowe, boczne, ze słupem, ale nowe modele wchodzące na rynek testowane są pod wieloma innymi kryteriami. Przede wszystkim możliwa jest symulacja zderzenia dwóch aut o różnych wielkościach i masach pod różnym kątem oraz ze znacznie większymi prędkościami nawet do 120 km/h (zderzenie czołowe w Euro NCAP odbywa się przy 64 km/h). Seria testów może obejmować także symulację zderzenia ze zwierzęciem, dachowanie, najechanie na inne auto od tyłu. Niezwykle ważną częścią wszystkich testów stanowią także testy nowych systemów, których głównym zadaniem jest ochrona pasażerów jadących Volvo. Każdy nowy model, przed wprowadzeniem go do sprzedaży przechodzi minimum 100-120 różnych prób zderzeniowych.

Jeden crash-test zajmuje ludziom w Volvo pięć dni. Trzy dni to przygotowanie auta, umieszczenie na nim różnych czujników, manekinów. Dzień przed samym testem instaluje się auto na stanowisku, podłącza się kamery. Wprawdzie zczytanie wszelkich danych z czujników trwa ok. jednej godziny, to jednak wciąż auta oraz manekiny poddawane są po zderzeniu także szczegółowym oględzinom. Dziennie, średnio odbywają się najczęściej tylko dwa testy zderzeniowe.

Oczywiście bardzo ważnym etapem testów są testy wirtualne. Już na ok. trzy lata przed rozpoczęciem produkcji nowego modelu zaczynają się symulacje komputerowe testów zderzeniowych. Testy fizyczne ruszają na ok. rok przed wprowadzeniem auta do sprzedaży. Jednak rzeczywiste testy nie rozpoczną się dopóki eksperci z Volvo nie będą w pełni usatysfakcjonowani z wyników testów wirtualnych.

Czytaj także:
Volvo C70 wyróżnione za bezpieczeństwo przez IIHS (2007-06-04)

Volvo będzie jeszcze bardziej bezpieczne (2007-05-18)

Volvo chce chronić przyszłe mamy (2007-05-11)

Bez stłuczek w mieście (2006-12-01)

Zobacz koniecznie: Wszystko o Volvo
Tematy w artykule: Volvo

Podobne wiadomości:

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Aktualności 2016-11-21

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek...

Ciężarówki i Autobusy 2016-10-27

Komentuj:

~Piter 2007-07-04

bez 2 zdań Szwedziaki robią super bezpieczne auta ale tak na prawdę to już nie jest czysto ich biznes (Volvo - Ford, Saab - GM). Amerykańscy właściciele obu marek ujednolicili żródła zakupu podzespołów, wprowadzili współnych globalnych dostawców, stosują wspólne platformy rozwojowe (np. Saab, Opel i Cadillac są montowane w Europie na tej samej płycie podłogowej z użyciem identycznych części, ale ceny sa diametralnie różne- tak się robi pieniądze na naiwnych i niezorientowanych klientach|). Bezpieczne to może wciąż są ale bezawaryjne - to już niestety nie, psują się jak każde inne wozy a do renomy sprzed 20-30 lat czy indywidualnej wartości stylistycznej nijak nie mogą już nawiązywać bo ich unikalność zniknęła wraz z rynkową globalizacją...

~odpowiedź 2007-07-02

krótko: bo Szwedzi jako jedni z nielicznych stawiają w pierwszym rzędzie na bezpieczeństwo, dlatego i volvo i saaby należą do najbezpieczniejszych aut na świecie

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport