mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dlaczego używane z Niemiec są ładniejsze?

Dlaczego używane z Niemiec są ładniejsze?

Tę ogólnie przyjętą opinię może potwierdzić każdy, kto choć raz był w salonie aut używanych za naszą zachodnią granicą. Czy faktycznie Niemcy bardziej dbają o samochody? Czy lepsze drogi mają wpływ na to, że samochody nie mają spotykanych u nas rys i wgnieceń? Jak wytłumaczyć niemalże fabryczny stan wnętrz?

Dlaczego używane z Niemiec są ładniejsze?

Okazuje się, że to nie czary a świadomość dealerów i walka o klienta, a przede wszystkim reputację i markę. Warto przyjrzeć się temu zagadnieniu, bo już w Polsce pojawia się sieć świadcząca stosowane przez niemieckich sprzedawców usługi.

Autoaufbereitung = Auto Detailing
Samochody używane wracające po okresie użytkowania do sprzedawcy (w ramach rozliczeń, leasingów czy też systemów typu buy-back) przechodzą standardowo proces zwany Auto Detailingiem (znany też jako Autoaufbereitung). Jego celem jest usunięcie śladów użytkowania auta przez poprzedniego właściciela i przygotowanie pojazdu do odsprzedaży.

W tym procesie zarówno wnętrze, jak karoseria czy silnik samochodu poddawany jest serii zabiegów kosmetycznych. Usuwane są z nadwozia zabrudzenia takie jak smoła czy lotna rdza czy owady), następnie karoseria przechodzi proces polerowania, w którym likwidowane są rysy powierzchowne i zmatowienia a lakier odzyskuje swój pierwotny blask. Detailing wnętrza obejmuje kilkanaście punktów od czyszczenia popielniczek przez odkurzanie, pranie tapicerki, podłóg i podsufitki, wnętrza bagażnika a nawet wnęki koła zapasowego. Jeśli samochód użytkowany był przez osobę palącą, w procesie jest również możliwe usunięcie nieprzyjemnego zapachu za pomocą specjalnego urządzenia.

„Tutaj  ryska a tu kryska”
Przy zakupie auta używanego w Polsce często usłyszymy od sprzedawcy (nawet autoryzowanego), że używany samochód może mieć otarcia bo jest używany (sic!). Wynika to z faktu, że drobne uszkodzenia powłoki lakierniczej ciągną za sobą konieczność malowania całych elementów karoserii. To samo dotyczy niewielkich wgnieceń powstałych wyniku uderzeń gradu czy np. spadających jesienią kasztanów. Nasi zachodni sąsiedzi i na takie uszkodzenia mają lekarstwo (SMART Repair). Wymyślone w USA systemy drobnych napraw estetycznych obejmują punktowe naprawy lakiernicze (zaprawki lakiernicze) ograniczające wielkość naprawy niemal do powierzchni samego uszkodzenia. Obniża to nie tylko koszt naprawy ale maksymalnie skraca jej czas.

SMART Repair to także naprawy odprysków na szybach klejonych czy spawanie plastików (w tym elementów wnętrza pojazdu) z odtworzeniem ich oryginalnej barwy oraz struktury. Bardzo często zużywa się skórzana tapicerka siedzeń. Z pomocą tej techniki można przywrócić oryginalną barwę skóry nawet w przypadku jej przetarcia. W przypadku wypalenia tapicerki materiałowej lub welurowej możliwe jest usunięcie uszkodzenia bez konieczności wymiany tapicerki.

Niemieccy klienci są wymagający, więc poziom tych usług jest bardzo wysoki tak samo jak ich trwałość. W naprawach tych nie chodzi bowiem o krótkotrwały efekt, ale o przywrócenie stanu jak najbliższego fabrycznemu. Jakże odległa jest ta filozofia od tego, co spotykamy na polskich giełdach samochodowych.

Po tych zabiegach nie wstyd już wystawić samochód na sprzedaż. Niemcy dobrze wiedzą, że auto używane kupuje się oczami. Samochód tak profesjonalnie przygotowany do sprzedaży bardziej przyciąga oko i pozwala na zwiększenie ceny sprzedaży. Sprzedawcy podkreślają, że takie auto sprzedaje się też szybciej.

Teraz Polska!
Choć brzmi to trochę jak bajka, to jednak tego typu usługi są na niemieckim rynku znane od lat i chętnie stosowane również w trakcie eksploatacji samochodów jako alternatywa dla klasycznych napraw lub wymiany uszkodzonych elementów na nowe. Powstało wiele firm specjalizujących się w naprawach typu SMART i Auto Detailingu, a niektóre z nich rozwinęły się w duże sieci warsztatów obejmujące swoim działaniem cały kraj. W tym kontekście nie dziwi więc informacja o powstaniu pierwszej w Polsce i polskiej sieci salonów usług SMART Repair i Auto Detailingu pod nazwą SMARTplus. Pierwsze salony otwarto w Jabłonnie pod Warszawą i Poznaniu, a teraz firma rusza ze swoją ofertą franchisingową. Kto wie, może już niedługo stan aut używanych w polskich salonach i komisach dorówna tym z Niemiec.

Tematy w artykule: samochody używane rynek niemiecki

Podobne wiadomości:

Jakie samochody kupują Polacy?

Jakie samochody kupują Polacy?

Aktualności 2016-10-06

Import aut ciągle rośnie

Import aut ciągle rośnie

Aktualności 2016-05-07

Komentuj:

~TT 2009-02-26

A dziwić się jeżeli my nawet nie potrafimy zadbać o higienę osobistą a co dopiero o samochód. Przecież wiadomo, że jak idzie na sprzedaż to ważne by jeździł. Przecież ten, który go kupi niech się martwi. Jeździłem samochodem przez 6 lat. Kupiłem nowy w salonie i przy odsprzedaży zrobiłem z nim całkowitą kulturę. A dlaczego - przez czystą uczciwość. I tak uważałem, że jego stan jest średni. Może kiedyś to się zmieni ale czeka nas jeszcze sporo drogi do tego etapu.

~kubik 2009-02-26

wypolerują, poglancują i potem nie ma co się dziwić że taki Polak to kupi nawet 10-letniego albo i starszego szrota z zachodu

~jolkar@o2.pl 2009-02-26

To proste, mają lepszych fachowców w serwisach i narzędzia.. Jak kupowałem nowy samochód w salonie, to przy zakładaniu głosników użyli kabli od oświetlenia i teraz przy otwieraniu tylnych drzwi nie mam światła w kabinie ani w bagażniku drzwi. Muszę najpierw otworzyć przednie drzwi. Oprócz tego pourywali zaczepy od poszycia drzwi i przykleili na jakiś klej. Poszycie tez całe porysowali (obtarte). Poczekam jak się skończy gwarancja , to sam sobie to wszystko naprawie . A to wszystko zdołali zrobić podczas mojej obecności, a co by było gdybym się nie przyglądał?? Aż strach pomyśleć.

~eLKa 2009-02-26

Potwierdzam. Sprawdziłem w praktyce.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport