mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dobre wieści z grodziskiego Groclinu

Dobre wieści z grodziskiego Groclinu

– Praktycznie zakończyliśmy kontraktację zamówień na 2014 rok – informuje André Gerstner, wiceprezes zarządu firmy Inter Groclin. – We wszystkich obszarach działalności będziemy mieć dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Pozwoli nam to przedstawić jeszcze w IV kwartale prognozę przychodów i EBITDA na 2014 rok.

Dobre wieści z grodziskiego Groclinu
Zmiany podjęte w ciągu ostatnich miesięcy zapewniły spółce dywersyfikację portfela zamówień i zmniejszają zdaniem władz spółki ryzyka związane ze zmianami koniunkturalnymi w poszczególnych branżach. Struktura sprzedaży grupy osiągnęła docelowe wartości: 38 % fotele i poszycia samochodowe, 38% wiązki kablowe i 24 % szafy sterownicze. W taki sposób spółka chce uniezależnić wyniki finansowe od koniunktury
w jednej branży.

W ramach grupy spółka dysponuje teraz 8. nowoczesnymi zakładami produkcyjnymi. Rozpoczęła realizację programu realokacji zasobów i tworzenia centrów kompetencyjnych dla osiągniecia docelowej specjalizacji branżowej i optymalizacji kosztów. Trwa reorganizacja działu sprzedaży i obsługi logistycznej. Toczą się prace nad integracją systemów informatycznych. To duże wyzwania organizacyjne. Wciąż trwają szkolenia nowych pracowników i trwa rekrutacja, także personelu średniego szczebla. Spółka już zatrudnia ponad 3550 osób co daje jej pozycję jednego z największych pracodawców w Wielkopolsce i na Pomorzu Zachodnim.

Wyniki uzyskane w ciągu pierwszego półrocza 2013 roku potwierdzają dobrą i stabilną kondycję finansową grupy mimo sporych kosztów konsolidacji i przenoszenia produkcji wiązek elektrycznych do grodziskiej fabryki. W pierwszym półroczu skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnęły wartość 93 814 tys. zł, co oznacza wzrost o ponad 37% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Wzrost sprzedaży miał związek z realizacją długoterminowych kontraktów w branży kolejowej z koncernami Alstom i Bombardier. Planowany wzrost sprzedaży w zakresie produkcji wiązek kablowych i szaf sterowniczych ma wzrosnąć o ponad 100% w porównaniu z rokiem 2012

Zarząd podtrzymuje opublikowaną w czerwcu prognozę wyników za 2013 r. osiągnięcia skonsolidowanych przychodów na poziomie 290 mln PLN i EBITDA 26 mln PLN (wyniki pro forma to przychody na poziomie 367 mln i EBITDA 30,5 mln PLN). Prognoza ta zostanie zrealizowana mimo wyzwań sytuacji makroekonomicznej.

– Istotny wzrost popytu nastąpił w segmencie autokarów, gdzie zamówienia wzrosły o ponad 20% -mówi André Gerstner. - Oczekujemy, że nasi klienci w segmencie pojazdów użytkowych oraz przemysłu budowlanego i maszynowego też zaczną więcej inwestować.

Groclin poprawia wyniki jakby na przekór temu co dzieje się w Europie. Według ACEA w ciągu ośmiu miesięcy tego roku w krajach UE sprzedało się 7,84 mln samochodów, czyli o 5,2 proc. mniej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. To najgorszy wynik okresu styczeń-sierpień, od kiedy w 1990 r. zaczęto prowadzić takie badania. W poprzednim miesiącu w całej UE zarejestrowano 653 800 nowych aut. Wynik jest zaskakujący, bo w drugim kwartale gospodarka UE wyszła z recesji, osiągając niewielki, bo wynoszący 0,4 proc. wzrost. Wielu Europejczyków nie może sobie jednak pozwolić na zakup nowego samochodu. Średnia stopa bezrobocia dla całej Unii wynosi 11 procent, a w wielu krajach, zwłaszcza na południu kontynentu, jest sporo wyższa. Sierpniowy spadek dotknął największe rynki. W Niemczech, które radzą sobie znacznie lepiej niż większość krajów strefy euro, rejestracja nowych samochodów w sierpniu w porównaniu do tego miesiąca poprzedniego roku była niższa o 5,5 proc. Jeszcze gorzej sytuacja wyglądała we Francji (minus 10,5 proc.), Hiszpanii (minus 18,3 proc.) i we Włoszech (minus 6,6 proc.). Oznacza to wciąż nadwyżki produkcyjne europejskich producentów. Na tym tle tym bardziej trzeba docenić to, co robi Groclin, który jak widać ma znacznie lepsze perspektywy niż sama branża.
Tematy w artykule: przemysl motoryzacyjny

Podobne wiadomości:

Kryzys na Wschodzie wpływa na branżę motoryzacyjną w Polsce

Kryzys na Wschodzie wpływa na branżę...

Aktualności 2015-05-27

Może powstać 8650 nowych miejsc pracy dzięki motoinwestycjom

Może powstać 8650 nowych miejsc pracy dzięki...

Aktualności 2014-10-30

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.