mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dobre wyniki Mercedesa

Dobre wyniki Mercedesa

W 2003 roku firma DaimlerChrysler Automotive Polska odnotowała rekordową sprzedaż samochodów osobowych Mercedes-Benz. Klientów znalazło 3498 pojazdów z trójramienną gwiazdą na masce.

Największy wzrost sprzedaży dotyczył samochodów Klasy E – sprzedano 819 samochodów tego modelu (w 2002 roku - 485 sztuk). Klasa E tradycyjnie cieszy się szczególnym uznaniem klientów jako ucieleśnienie podstawowych wartości marki – najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, bezpieczeństwa, komfortu i prestiżu. Od lat jest niekwestionowanym liderem w swoim segmencie, utrzymując prawie 40-procentowy udział w rynku. W 2003 roku do spektakularnego sukcesu tego modelu przyczyniło się wprowadzenie na rynek wiosną wersji kombi (sprzedano 332 sztuki) oraz napędu na cztery koła 4-MATIC od jesieni 2003.

Rok 2003 należał jednak do Mercedesa Klasy C – sprzedano 1256 samochodów tego modelu (w 2002 roku - 1104 pojazdów). Wzrost sprzedaży Klasy C świadczyć może o stopniowym upodabnianiu się polskiego rynku do rynków Europy Zachodniej, gdzie model ten stanowi trzon całej sprzedaży Mercedes-Benz, a także o wzroście siły nabywczej klientów w Polsce ( w 2002 roku najwięcej klientów zdecydowało się na Klasę A). Szczególnie warto podkreślić duży sukces Klasy C w wersji Sportcoupé – dwudrzwiowego samochodu o sportowej i dynamicznej sylwetce (387 sztuk). Wynik ten odzwierciedla istniejący na rynku trend polegający na dążeniu do coraz większej indywidualizacji kupowanych pojazdów. Preferencje klientów po raz pierwszy zostały tak mocno zaakcentowane w tym segmencie, co potwierdza również trafność przyjętej kilka lat temu strategii koncernu DaimlerChrysler polegającej na kreowaniu nowych nisz rynkowych. W tym przypadku nisza rozrosła się niemal do samodzielnego segmentu.

Dużym zainteresowaniem cieszy się nadal Klasa A – w roku ubiegłym znalazła aż 968 nabywców. Model ten w szóstym roku produkcji potwierdził swoją mocną pozycję –  na świecie sprzedano ponad milion egzemplarzy tego modelu. W Polsce szczególnym powodzeniem cieszyła się zwłaszcza Klasa A w wersji Special Edition (ok. 60 % całej sprzedaży w 2003 roku). W wersji tej oferowane były Klasa A 140 L i A 170 CDI L – obie z długim nadwoziem i atrakcyjnym wyposażeniem dodatkowym. W związku z tak dużym popytem na tę wersję Klasy A  oferta Special Edition została przedłużona również na rok bieżący.

Wzrost sprzedaży zanotował także flagowy model Mercedes-Benz – Klasa S. Sprzedano 163 sztuki tego modelu. Klasa S jest tradycyjnie ulubioną reprezentacyjną limuzyną kadry zarządzającej wyższego szczebla. Również ten model z 47-procentowym udziałem jest liderem w segmencie najbliższych konkurentów.

Mimo bardzo trudnych warunków i ogólnie słabszej koniunktury rynkowej Mercedes-Benz odniósł w ubiegłym roku spektakularny sukces na polskim rynku. Znacznym utrudnieniem w działalności handlowej był zwłaszcza szybko zwyżkujący kurs euro, co miało negatywny wpływ na ceny samochodów Mercedes-Benz, które w 2003 roku denominowane były w tej walucie. Dla zapewnienia klientom stabilnych warunków transakcji firma wprowadziła promocyjny kurs euro, przejmując na siebie znaczną część ryzyka kursowego. Było to niezwykle korzystne dla klientów samochodów z trójramienną gwiazdą na masce i znalazło odbicie w rekordowych wynikach sprzedaży na koniec roku. Od stycznia 2004 roku dla samochodów Mercedes-Benz obowiązuje cennik w PLN, co gwarantuje klientom niezmienne warunki kupna samochodu.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo XC60 - pierwsze teasery
Volvo XC60 - pierwsze teasery
To będzie jedna z najważniejszych premier tego sezonu. Nie tylko globalnie, ale również pod kątem polskiego rynku. Model XC60 jest najpopularniejszym modelem Volvo, mimo że ma już swoje lata. Dlatego przyszedł czas na kolejną odsłonę, a tymczasem producent podgrzewa atmosferę przed premierą.