mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dobre wyniki Mercedesa

Dobre wyniki Mercedesa

W 2003 roku firma DaimlerChrysler Automotive Polska odnotowała rekordową sprzedaż samochodów osobowych Mercedes-Benz. Klientów znalazło 3498 pojazdów z trójramienną gwiazdą na masce.

Największy wzrost sprzedaży dotyczył samochodów Klasy E – sprzedano 819 samochodów tego modelu (w 2002 roku - 485 sztuk). Klasa E tradycyjnie cieszy się szczególnym uznaniem klientów jako ucieleśnienie podstawowych wartości marki – najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, bezpieczeństwa, komfortu i prestiżu. Od lat jest niekwestionowanym liderem w swoim segmencie, utrzymując prawie 40-procentowy udział w rynku. W 2003 roku do spektakularnego sukcesu tego modelu przyczyniło się wprowadzenie na rynek wiosną wersji kombi (sprzedano 332 sztuki) oraz napędu na cztery koła 4-MATIC od jesieni 2003.

Rok 2003 należał jednak do Mercedesa Klasy C – sprzedano 1256 samochodów tego modelu (w 2002 roku - 1104 pojazdów). Wzrost sprzedaży Klasy C świadczyć może o stopniowym upodabnianiu się polskiego rynku do rynków Europy Zachodniej, gdzie model ten stanowi trzon całej sprzedaży Mercedes-Benz, a także o wzroście siły nabywczej klientów w Polsce ( w 2002 roku najwięcej klientów zdecydowało się na Klasę A). Szczególnie warto podkreślić duży sukces Klasy C w wersji Sportcoupé – dwudrzwiowego samochodu o sportowej i dynamicznej sylwetce (387 sztuk). Wynik ten odzwierciedla istniejący na rynku trend polegający na dążeniu do coraz większej indywidualizacji kupowanych pojazdów. Preferencje klientów po raz pierwszy zostały tak mocno zaakcentowane w tym segmencie, co potwierdza również trafność przyjętej kilka lat temu strategii koncernu DaimlerChrysler polegającej na kreowaniu nowych nisz rynkowych. W tym przypadku nisza rozrosła się niemal do samodzielnego segmentu.

Dużym zainteresowaniem cieszy się nadal Klasa A – w roku ubiegłym znalazła aż 968 nabywców. Model ten w szóstym roku produkcji potwierdził swoją mocną pozycję –  na świecie sprzedano ponad milion egzemplarzy tego modelu. W Polsce szczególnym powodzeniem cieszyła się zwłaszcza Klasa A w wersji Special Edition (ok. 60 % całej sprzedaży w 2003 roku). W wersji tej oferowane były Klasa A 140 L i A 170 CDI L – obie z długim nadwoziem i atrakcyjnym wyposażeniem dodatkowym. W związku z tak dużym popytem na tę wersję Klasy A  oferta Special Edition została przedłużona również na rok bieżący.

Wzrost sprzedaży zanotował także flagowy model Mercedes-Benz – Klasa S. Sprzedano 163 sztuki tego modelu. Klasa S jest tradycyjnie ulubioną reprezentacyjną limuzyną kadry zarządzającej wyższego szczebla. Również ten model z 47-procentowym udziałem jest liderem w segmencie najbliższych konkurentów.

Mimo bardzo trudnych warunków i ogólnie słabszej koniunktury rynkowej Mercedes-Benz odniósł w ubiegłym roku spektakularny sukces na polskim rynku. Znacznym utrudnieniem w działalności handlowej był zwłaszcza szybko zwyżkujący kurs euro, co miało negatywny wpływ na ceny samochodów Mercedes-Benz, które w 2003 roku denominowane były w tej walucie. Dla zapewnienia klientom stabilnych warunków transakcji firma wprowadziła promocyjny kurs euro, przejmując na siebie znaczną część ryzyka kursowego. Było to niezwykle korzystne dla klientów samochodów z trójramienną gwiazdą na masce i znalazło odbicie w rekordowych wynikach sprzedaży na koniec roku. Od stycznia 2004 roku dla samochodów Mercedes-Benz obowiązuje cennik w PLN, co gwarantuje klientom niezmienne warunki kupna samochodu.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport