mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dobry wynik Chevroleta w Europie

Dobry wynik Chevroleta w Europie

W pierwszych sześciu miesiącach 2005 roku Chevrolet odnotował wzrost sprzedaży samochodów w Europie o 25 procent w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Dobry wynik Chevroleta w Europie

Od stycznia do czerwca firma sprzedała ponad 117.000 samochodów w porównaniu z 93.550 w 2004 roku. Udział w rynku wzrósł z 0,87 do 1,07 procent.
 
Erhard L. Spranger, dyrektor generalny Chevrolet Europe, powiedział: "Nasze wejście na nowe rynki w Europie Środkowej i Wschodniej oraz wprowadzenie nowych modeli, np. Chevrolet Matiz/Spark, podtrzymało siłę napędową obecną w naszych działaniach od chwili pojawienia się na rynkach europejskich w październiku 2002 roku. W 2002 roku sprzedaliśmy niecałe 100.000 pojazdów, w 2003 już 133.000, a w 2004 190.000. Jesteśmy pewni, że 2005 rok zakończy się przekroczeniem liczby 200.000 samochodów".

Podobnie jak w 2004 roku, największym rynkiem Chevroleta są Włochy, gdzie w pierwszej połowie roku nabywców znalazło ponad 16.000 samochodów (udział w rynku 1,22 procent). Najlepszym miesiącem był czerwiec (3.520 samochodów), w którym udział wzrósł do 1,36 procent.

Znaczny wzrost odnotowano w Austrii (+54,3%), Portugalii (+203%), Szwecji (+46,4%), Norwegii (+122,1%) i Danii (+39,5%). W Hiszpanii czerwiec okazał się najlepszym miesiącem w historii - sprzedano ponad 3.500 samochodów (+ 2,8%) - i rekordowym miesiącem dla Matiza - 740 sprzedanych pojazdów.

Podobnie jak w 2004 roku, kilka rynków środkowo- i wschodnioeuropejskich znacząco przyczyniło się do całościowego wzrostu sprzedaży w pierwszym półroczu 2005 roku: w Polsce i Czechach Chevrolet rozpoczął sprzedaż samochodów w maju 2004 roku. W 2005 roku, w okresie od stycznia do czerwca, Chevrolet Polska sprzedał ponad 3.700 samochodów, osiągając 2,51 procent udziału w rynku. Ogromny wkład we wzrost ma Ukraina: sprzedaż na tym rynku osiągnęła w ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku poziom 14.000 pojazdów. Chevrolet odnotował tam również największy udział w rynku, który wyniósł 7,77 procent.

Nowy Matiz/Spark pojawił się na rynkach europejskich w maju. W ciągu dwóch pierwszych miesięcy sprzedano ponad 7.300 egzemplarzy tego modelu, a do końca roku Chevrolet planuje sprzedaż ponad 40.000 egzemplarzy tego małego samochodu.

Pomiędzy styczniem a czerwcem 2005 roku GM Daewoo, firma matka Chevroleta Europe, sprzedała na całym świecie 507.000 pojazdów. Dzięki dużemu zapotrzebowaniu na własne produkty, poziom sprzedaży koreańskiego producenta wzrósł o 17,7 procent i po raz pierwszy przekroczył poziom 500.000 pojazdów od chwili powstania firmy w 2002 roku.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Suzuki Swift Sport zadebiutuje jesienią
Suzuki Swift Sport zadebiutuje jesienią
Japoński producent poszerza ofertę swojego najpopularniejszego modelu. Nowa generacja Suzuki Swift będzie dostępna w wersji Sport. Samochód zadebiutuje już jesienią na salonie we Frankfurcie.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech