mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dobrze ale nie najlepiej

Dobrze ale nie najlepiej

Z wynikiem 5,3 miliona samochodów sprzedanych w 2003 r. sojusz Renault-Nissan plasuje sie w pierwszej piątce producentów samochodów na świecie.

Firmy Renault i Nissan ogłosiły dzisiaj, że wspólna sprzedaż ich pojazdów wyniosła 5 357 315 w 2003 r., co oznacza wzrost o 4,2% w stosunku do roku 2002. Nissan i Renault sprzedały odpowiednio 2 968 357 i 2 388 958 samochodów. Udział Sojuszu Renault-Nissan w światowym rynku wyniósł 9,3% (4,1% dla grupy Renault i 5,2% dla Nissana), plasując Sojusz wśród pięciu wiodących producentów samochodów na świecie.

Grupa Renault sprzedała 111 431 samochodów pod szyldem Renault Samsung Motors (spadek o 4,8%) i 68 627 pojazdów marki Dacia (wzrost o 18,8%).

Choć ogólny wynik sprzedaży może zadowalać, to jednak przyjrzawszy się jego strukturze pewne szczegóły powinny zaniepokoić władze obu firm. Przede wszystkim o wzroście w stosunku do ubiegłego roku zadecydował wzrost sprzedaży Nissana (+8,5%), Renault odnotował niewielki spadek sprzedaży (-0,7%). Na największym, zachodnioeuropejskim rynku sojusz odnotował również spadek o 0,3%, na skutek pogorszonej sprzedaży Renault o 3,4%. Na ogólnoświatowy wzrost Renault-Nissan decydujący wpływ miały rynek północnoamerykański, gdzie istniejący jedynie Nissan miał o 7,4% lepszą sprzedaż, rynek środkowoeuropejski (+29,5%, w tym Renault +30,4%, Nissan +25,4%) oraz rynek japoński (+6,6%).

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport