mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dobrze w Europie, gorzej w Polsce

Dobrze w Europie, gorzej w Polsce

W pierwszym półroczu 2004 r. Citroën sprzedał na całym świecie 722.000 samochodów. Jest to wynik zgodny z planem, podobny do wyniku osiągniętego w pierwszym półroczu 2003 r.

W pierwszej połowie 2004 r. udział Citroëna w rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych stanowił 6,9%, co odpowiada udziałowi rynkowemu odnotowanemu w 2003 r. W Europie Zachodniej Citroën utrzymał pozycję w segmencie samochodów osobowych (6,4% w porównaniu z 6,7% w analogicznym okresie 2003 r). Na rynku lekkich samochodów dostawczych rośnie wielkość sprzedaży Citroëna (+2%), a jego udział w rynku wynosi 10,7%.

Do najważniejszych rynków Citroena należy oczywiście rynek francuski, gdzie udział w rynku wzrósł o 1,2% i wynosi 13,9% i hiszpański, gdzie francuski koncern zajmuje drugą pozycję z 11,4-procentowym udziałem.

Poza Europą Zachodnią Citroen zwiększył sprzedaż w pierwszym półroczu 2004 roku o 10,5%, zaś w samej tylko Europie Środkowej i Wschodniej utrzymał się pięcioprocentowy udział w rynku.

W Polsce wyniki sprzedaży pierwszej połowy tego roku były o 10,5% gorsze od analogicznego okresu roku ubiegłego (8.429 sprzedanych aut), co spowodowało spadek udziału rynkowego z 5,10% do 4,02%. Marka Citroen zajmuje 9 miejsce na liście najlepiej sprzedających się marek na polskim rynku.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ubezpiecznie OC będzie zależne od mandatów
Ubezpiecznie OC będzie zależne od mandatów
Polska Izba Ubezpieczeń przygotowała raport, który proponuje rozwiązania zmniejszające liczbę wypadków drogowych w Polsce. Chodzi o możliwość taryfikacji ubezpieczenia OC w oparciu o mandaty i punkty karne.