mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dobrze w Europie, gorzej w Polsce

Dobrze w Europie, gorzej w Polsce

W pierwszym półroczu 2004 r. Citroën sprzedał na całym świecie 722.000 samochodów. Jest to wynik zgodny z planem, podobny do wyniku osiągniętego w pierwszym półroczu 2003 r.

W pierwszej połowie 2004 r. udział Citroëna w rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych stanowił 6,9%, co odpowiada udziałowi rynkowemu odnotowanemu w 2003 r. W Europie Zachodniej Citroën utrzymał pozycję w segmencie samochodów osobowych (6,4% w porównaniu z 6,7% w analogicznym okresie 2003 r). Na rynku lekkich samochodów dostawczych rośnie wielkość sprzedaży Citroëna (+2%), a jego udział w rynku wynosi 10,7%.

Do najważniejszych rynków Citroena należy oczywiście rynek francuski, gdzie udział w rynku wzrósł o 1,2% i wynosi 13,9% i hiszpański, gdzie francuski koncern zajmuje drugą pozycję z 11,4-procentowym udziałem.

Poza Europą Zachodnią Citroen zwiększył sprzedaż w pierwszym półroczu 2004 roku o 10,5%, zaś w samej tylko Europie Środkowej i Wschodniej utrzymał się pięcioprocentowy udział w rynku.

W Polsce wyniki sprzedaży pierwszej połowy tego roku były o 10,5% gorsze od analogicznego okresu roku ubiegłego (8.429 sprzedanych aut), co spowodowało spadek udziału rynkowego z 5,10% do 4,02%. Marka Citroen zajmuje 9 miejsce na liście najlepiej sprzedających się marek na polskim rynku.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport