mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dowiedz się, jakie auta kupują Polacy?

Dowiedz się, jakie auta kupują Polacy?

Jedno jest pewne - używane. W ostatnich latach trendy zakupowe w kwestii czterech kółek nie zmieniły się zbyt mocno. W naszym kraju nadal najpopularniejsze są auta w wieku od 4 do 8 lat, z przebiegiem mieszczącym się w granicach 101-150 tys. km.

Dowiedz się, jakie auta kupują Polacy?
Firma Motoraporter zajmująca się sprawdzaniem stanu technicznego sprzedawanych samochodów opublikowała kilka dni temu raport, który jest wynikiem preferencji jej klientów. Możemy się z niego dowiedzieć, jak w pierwszej połowie tego roku wyglądało zainteresowanie rynkiem wtórnym.

W stosunku do roku ubiegłego zmalało zainteresowanie samochodami o nadwoziu kombi. Na prowadzenie wyszły auta o nadwoziu hatchback (trzy- lub pięciodrzwiowe). Praktycznie co czwarty sprawdzany samochód (25 procent przebadanych) miał takie nadwozie. W zeszłym roku na tej pozycji znajdowały się auta typu kombi. W tym roku musiały zadowolić się drugą pozycją. Na trzecim miejscu znalazły się sedany.

Kolejna, dość ciekawa zmiana to rodzaj silnika. Dotychczas na rynku wtórnym królowały jednostki wysokoprężne, zasilane olejem napędowym. Teraz tendencja się zmienia. W pierwszym półroczu 51 procent samochodów było napędzanych silnikiem benzynowym. Diesle po wielu latach dominacji, z racji wysokich kosztów serwisowych zaczynają powoli odchodzić na bok. Najmniej zmian pojawiło się w zestawieniu pojemności silnika. Nadal najczęściej poszukiwane jednostki napędowe mają poniżej 2000 cm3. 70 procent klientów Motoraportera wybrało właśnie takie jednostki. Większe silniki wybrało zaledwie 19 procent klientów.

Z badania wynika również, że przestaliśmy się bać samochodów, które mają na liczniku ponad 200 tys. km. Bariera psychologiczna została przełamana i coraz częściej decydujemy się na takie samochody. W porównaniu z zeszłym rokiem odnotowano wzrost o 4 procent. W klasyfikacji rządzi jednak przebieg w granicach 101-150 tys. km. Warto brać pod uwagę fakt, że rzetelnie serwisowany pojazd o przebiegu ponad 200 tys. km. będzie sprawiał w najbliższym czasie mniej problemów niż samochód, który w tym samym (dość długim) przedziale czasu przejechał zaledwie kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Nadal najczęściej wybieranymi samochodami są egzemplarze w wieku od 4 do 8 lat. W przeprowadzonym badaniu była to ponad połowa aut.

Najpopularniejszymi markami samochodów, które w pierwszej połowie tego roku zainteresowały klientów są: Ford (10 procent), Audi (8 procent), BMW (8 procent), a następnie Opel, Mazda i Volkswagen (po 6 procent).W tej kwestii gusta zmieniły się niewiele. Nadal ufamy najbardziej markom niemieckim oraz japońskim.

Najpopularniejszym modelem Forda był w tym roku Focus (zeszły rok - Mondeo). Jeżeli chodzi o Audi to model A4 pokonał w tym roku zeszłorocznego zwycięzcę, czyli A6. W BMW nadal króluje Seria 3.

Podobne wiadomości:

Jakie samochody kupują Polacy?

Jakie samochody kupują Polacy?

Aktualności 2016-10-06

Import aut ciągle rośnie

Import aut ciągle rośnie

Aktualności 2016-05-07

Komentuj:

Hq-Aero-Dynamic_p 2014-09-01

Civic to bardzo solidny model i uważam że oczywiście warto pokusić się o jego kupno,podobnie jak starszą Hondę accord czy Peugeota 406.Z mniejszych samochodów Yaris bardzo dobrze się spisze,to ekonomiczny i solidny model. Pozdrawiam www.hq-aero-dynamic.pl

~magda.ch 2014-08-31

Sprawdź sobie nowego Civica, świetny samochód, do tego japoński, nie psuje się od razu po gwarancji, świetny, trwały silnik - legendarny wręcz. Ceny w Honda Plaza zaczynają się od 62 tys. (lub coś koło tego) minus rabat więcpewnie cena będzie podobna do Yarisa.

~Gall 2014-08-28

Przejeździłem 20 lat Peugeotami i przepracował 20 lat w serwisie. W życiu niemieckiego samochodu nie kupię. W tym również żadnej skody czy Seata. Nareperowałem się tego badziewia i nie kupię

~Piotr 2014-08-28

Dziwi mnie, że ktoś może sprowadzić używanego Forda? Przecież to badziewie

~Mat 2014-08-25

Kup, kup.Będziesz płakać i płacić. Gwarancja się szybko skończy, a jeśli nie będziesz auta serwisować w ogóle, to będzie od razu nieważna. Zaczną się usterki wieku dziecięcego, bo to dopiero co wprowadzany samochód na rynek, a każdy inteligentny wie, że auta kupuje się po liftingu, a nie nowości na rynku...System start stop montowany razem z termostatem. Dziwne? Nie, to świadome działanie, żeby za termostat nie zapłacić 80zł, tylko 2,5tys zł (taki przypadek ma mój znajomy ze Skodą Octavią 1.8TFSI, drugiemu padły panewki w 2.0TFSI, również Kia Ceed niedawno chwalona zniżyła loty...)Poza tym chyba bym się z koniem na głowę zamienił, jakbym miał dać za mini auto 50-60tys. Za 100tys zł mam 4 letnie aluminiowe cudo z 330KM pod maską. I co z tego, że używane? Przeżyje niejeden nowy samochód. Za 100tys to nawet dobrze wyposażonego auta w klasie średniej nie uświadczysz. A ja Pasztetem, Smarkiem Romeo, czy marzeniem Kowalskiego - A4 i BMW 3 nie chcę jeździć. Nawet klasa premium zeszła na psy, nie wspomnę już o japończykach. Dzięki temu francuzom się sfarciło i dorównali poprzeczce reszty peletonu. Ale nie dlatego, że robią lepsze auta, tylko dlatego, że spadła jakość aut niemieckich i japońskich!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport