mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Drażniące zgrzyty czy stuki nie w Audi

Drażniące zgrzyty czy stuki nie w Audi

Zespół łowców dźwięków tropi trzaski i zgrzyty

Szef zespołu „tropicieli hałasów” w Audi AG – Eckhard Peithmann oraz jego współpracownicy śledzą wszelkie odgłosy w samochodach nowej generacji. W fazie konstrukcyjnej nowego modelu Audi, w niezliczonej ilości testów, podczas jazd próbnych i na stanowiskach kontrolnych szukają wszystkich potencjalnych źródeł obcych dźwięków.

Znalezienie wszystkich źródeł hałasu jest zajęciem wymagającym wiele pracy. Analiza dźwięków nowego modelu Audi trwa prawie rok. Co cztery – sześć tygodni pracownicy zespołu wyruszają w trasy testowe – przy trzaskającym mrozie Skandynawii lub na pustyniach w Afryce Północnej. Sesja taka trwa od sześciu do dwunastu dni. W międzyczasie samochód jest testowany w Ingolstadt – na stanowiskach rolkowych i wibracyjnych, wibracyjnych komorach klimatycznych, przy pomocy mikrofonów umieszczonych na głowach modeli lub na hydraulicznych urządzeniach pulsacyjnych do badania wytrzymałości zmęczeniowej.

W czasie wielu lat swojej działalności zespół opracował „katalog zgrzytów zgrzytów stuków”. Służy on konstruktorom Audi jako podstawa przy projektowaniu nowych modeli – pozwala na uniknięcie z góry konstrukcji, które potencjalnie mogą stanowić źródło przeszkadzających odgłosów.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.