mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Drożej w długi weekend

Drożej w długi weekend

Wybierający się samochodem w podróż w długi majowy weekend muszą liczyć się z wysokimi cenami paliw. W większych miastach i przy bardziej uczęszczanych drogach cena litra benzyny Pb95 przekracza 4,30 zł.

W 2005 o tej porze roku, podjeżdżając na stację paliw, cena benzyny bezołowiowej wynosiła 3,60 zł, dziś z pylonów stacji benzynowych krzyczy cena 4,20 zł i więcej. Oznacza to, że w roku ubiegłym za 100 zł można było kupić blisko 28 litrów benzyny, dziś za tę kwotę kupimy 4 litry paliwa mniej.

Oczywiście przyczyn takiej sytuacji należy się doszukiwać głównie na międzynarodowych rynkach paliw. To w wyniku rosnących cen ropy naftowej na światowych giełdach polscy producenci podnieśliw ciągu miesiąca ceny hurtowe benzyn od 229 do 280 zł netto na 1.000 litrów, zaś w przypadku oleju napędowego ceny wzrosły o prawie 190 zł. Dla zwykłego kierowcy oznacza to większy wydatek na stacjach o nawet 30 gr w przypadku benzyny i o ok. 20 gr w przypadku oleju napędowego.

W perspektywie ostatnich kilku dni światowe ceny paliw nieznacznie potaniały, jednak nie ma co się spodziewać spadku cen detalicznych na polskich stacjach. Wątpliwe, by działające na naszym rynku koncerny oraz stacje paliwowe zrezygnowały z możliwości zarobienia większych pieniędzy, w czasie gdy mamy do czynienia ze wzmożonym ruchem drogowym. Wręcz przeciwnie, Ceny benzyny raczej na pewno pójdą ponownie do góry - o ok. 2 zł na 1000 litrów. Natomiast potanieją ceny ropy - od 8 zł na 1000 l na stacjach PKN Orlen nawet do 25-40 zł/1000 l w Grupie Lotos.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport