mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Druga generacja Solaris Urbino 18 Hybrid

Druga generacja Solaris Urbino 18 Hybrid

Solaris Bus & Coach S.A. dostarczył klientom dwa pierwsze autobusy Solaris Urbino 18 Hybrid drugiej generacji. Dzięki mniejszemu silnikowi Diesla udało się jeszcze bardziej ograniczyć zużycie paliwa, a co się z tym wiąże zwiększyć ekonomiczność pojazdów.

Druga generacja Solaris Urbino 18 Hybrid
Pierwsze egzemplarze wyjechały na ulice Bremy i Hanoweru. Kolejne hybrydowe Solarisy drugiej generacji trafią do klientów z Polski i Niemiec w najbliższych tygodniach.

Dwa lata po premierze pierwszego Solarisa Urbino 18 Hybrid firma Solaris Bus & Coach znacząco rozwinęła technologię hybrydowego napędu. Najważniejszym elementem unowocześnień jest zmniejszenie pojemności dieslowskiego silnika, którego praca wspierana jest przez silniki elektryczne. Nowy silnik firmy Cummins ISBe5 250B o pojemności 6,7 l i mocy 178 kW jest jeszcze bardziej oszczędny niż jego poprzednik. Niezależne badania potwierdziły spadek zużycia paliwa o około 24 % w stosunku do tradycyjnego spalinowego napędu.

Jako napęd hybrydowy nadal stosuje się system Ep firmy Allison Transmission. Moduł składający się z dwóch silników elektrycznych, o mocy 75 kW każdy, sprawdził się w hybrydzie pierwszej generacji. System zoptymalizowano do współpracy z nowym silnikiem, jednak bez konieczności zmian jego parametrów. Energia odzyskiwana w trakcie hamowania, tak jak dotychczas, gromadzona jest w niklowo-metalowo-wodorkowych bateriach zamontowanych na dachu pojazdu.

- Za sprawą redukcji mocy silnika oraz ograniczenia jego wagi ponownie udało się wypracować mniejsze zużycie paliwa. Pierwsza generacja hybrydowego Solarisa zużywała o około 15 % mniej paliwa w stosunku do autobusów z tradycyjnym napędem. Liczymy, iż druga odsłona naszego autobusu będzie zużywać od 20 - 30 % paliwa mniej niż podobnej wielkości pojazdy ze spalinowym silnikiem. Pierwsze badania, przeprowadzone przez TÜV SÜD-Gruppe, potwierdzają nasze obliczenia - powiedział Krzysztof Olszewski, prezes Solaris Bus & Coach S.A.

W Solarisie Urbino 18 Hybrid drugiej generacji elementy zespołu napędowego znajdują się w drugim wagonie autobusu, podobnie jak w tradycyjnych pojazdach. Silnik wstawiany jest pionowo w tylnej części drugiego wagonu, a napęd przenoszony jest na trzecią oś autobusu. Pozostałe części systemu hybrydowego, takie jak baterie oraz Dual Power Inverter Module, zainstalowano na dachu, dzięki czemu osiągnięto optymalne rozłożenie nacisków na osie. Dla klientów oznacza to brak ograniczeń w kształtowaniu wnętrza autobusu, a dla pasażerów to samo otoczenie, do którego przywykli korzystając z Solarisów z tradycyjnym napędem. Jedynie zabudowa dachu oraz dużo bardziej cicha praca silnika zdradzają pasażerowi, iż podróżuje autobusem z wyjątkowo ekologicznym napędem.

Podobne wiadomości:

Bolesławiec kupi niskoemisyjne autobusy

Bolesławiec kupi niskoemisyjne autobusy

Aktualności 2017-05-09

Kolejne polskie miasto zainwestuje w ekologiczne autobusy. Samorząd Bolesławca wyda 12 mln zł na zakup kilkunastu egzemplarzy autobusów dla Miejskiego Zakładu Komunikacji. Część pieniędzy pochodzi z dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020.

Solaris dostarczy wodorowe trolejbusy dla Rygi

Solaris dostarczy wodorowe trolejbusy dla...

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.