Drużyna Z

Ekstremalne warunki, błoto, gliniaste podłoże, rozlewiska. To nie kolejna edycja OFF-Roadowego rajdu, ale codzienność dla 5 Zetrosów pracujących w kopalni węgla brunatnego w Bogatyni. To jedyny sprzęt, który sprawdzi się w takich warunkach. Jest niezawodny i poradzi sobie z każdym, nawet najtrudniejszym zadaniem.

Drużyna Z
Bohaterów jest pięciu. Dwa Zetrosy 4x4 zabudowane cysternami firmy Celtech, dowożące olej napędowy pracującym w terenie maszynom i urządzeniom kopalnianym. Kolejny Zetros w konfiguracji 6x6  to  pomoc  techniczna  z  zamontowaną  zabudową warsztatową do  serwisowania  całego sprzętu  technologicznego  na  terenie  kopalni.  Czwarty  pojazd – również z napędem 6x6 – pracuje w zakładowej straży pożarnej i wyjeżdża głównie do pożarów. Najnowszym nabytkiem jest Zetros 6x6 z zabudowaną wiertnicą – urządzeniem do nawiercania otworów na terenie odkrywki.
Warunki pracy są bardzo ciężkie, stąd potrzeba specjalistycznego sprzętu przygotowanego na najgorsze. – Zdecydowaliśmy się na Zetrosa głównie ze względu na jego możliwości terenowe i solidną, wytrzymałą konstrukcję. Teren kopalni jest rozległy i różnorodny, potrzebny był nam pojazd, który dojedzie dosłownie wszędzie tam, gdzie pracuje specjalistyczny  sprzęt  –  mówi  Lech  Żuk,  główny  inżynier  ds.  transportu. – W suche dni drogi stają się twarde, a w powietrzu unosi się kurz. Problem pojawia się, gdy zaczyna padać deszcz. Wtedy musimy radzić sobie z rozległymi błotnymi rozlewiskami, a pojazdy muszą brodzić nawet po pół metra w wodzie. Zetros dzięki wysokim prześwitom świetnie radzi sobie w tak ciężkim kopalnianym terenie.
Mimo stałego napędu na wszystkie koła, teren, w jakim pracują Zetrosy, wymaga użycia elementów dodatkowo poprawiających właściwości jezdne. – Załączam blokady i potrafię wyjechać praktycznie z każdych warunków. Nie zdarzyło mi się zakopać Zetrosem. Wystarczy wiedzieć, jak używać blokad, żeby nic takiego nigdy nie miało miejsca – tłumaczy kierowca Jacek Dyka.
Pierwszy nasz Zetros to był pojazd z zabudowaną cysterną do przewozu paliwa. Jeździ już trzy lata. Nie mamy żadnych zastrzeżeń, dlatego kupujemy następne. Planujemy zakup Zetrosa z zabudową wymienną: będzie można w nim zamontować zabudowę asenizacyjną lub cysternę do dystrybucji wody pitnej na terenie kopalni – mówi Lech Żuk.

Podobne wiadomości:

Mercedes Klasa E W 213 - znamy polskie ceny!

Mercedes Klasa E W 213 - znamy polskie ceny!

Aktualności 2016-01-22

Mercedes Citan 111 CDI – przedsiębiorczość z gwiazdą

Mercedes Citan 111 CDI – przedsiębiorczość z...

Testy samochodów 2015-12-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.