mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dwa autobusy i tramwaj

Dwa autobusy i tramwaj

Niemiecki instytut technologiczny Fraunhofer prowadzi badania i prace rozwojowe nad nowym pojazdem koncepcyjnym dla miejskich aglomeracji o nazwie Autotram. Nowatorski, prawie 36-metrowy pojazd jest połączeniem tramwaju i autobusu.

Dwa autobusy i tramwaj
Autotram składa się z dwóch autobusów, których tylne części połączone są ze sobą za pomocą kołnierza przegubowego. W ten sposób konstruktorzy stworzyli pojazd przypominający tramwaj, który jest w stanie pojechać w skrajnych kierunkach bez konieczności zawracania. Główna różnica jest taka, że Autotram nie porusza się po szynach lecz na zwykłych kołach. Co ciekawe w przypadku kiedy na danej trasie przejazdu spodziewać się można mniejszej ilości pasażerów wówczas oba autobusy można odłączyć od siebie.

Nowoczesny pojazd musi mieć równie nowoczesną jednostkę napędową. Autotram wyposażony został w silnik Diesla z napędem hybrydowym. Jego moc kształtuje się na poziomie 245 KM. Dzięki specjalnym bateriom gromadzącym energię, moc silnika w przypadku ruszania może wzrosnąć nawet do 272 KM. Podobnie jak w innych „hybrydach” ładowanie baterii odbywa się podczas hamowania.

Czytaj także:

Super-autobus 2006-10-13
Tematy w artykule: Autotram

Podobne wiadomości:

Super-autobus

Super-autobus

Aktualności 2006-10-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prawo jazdy - koniec z oblewaniem na egzaminach
Prawo jazdy - koniec z oblewaniem na egzaminach
Egzamin na prawo jazdy to jeden z najbardziej stresujących momentów w życiu. Wszystko przez niską zdawalność, która jest sposobem na zarobek przez ośrodki szkoleniowe inkasujące za każdy egzamin ponad 100 zł. Posłowie PiS mają pomysł na zmianę sposobu finansowania WORD-ów.
Nowy Citroen C3 Nowy Citroen C3