mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dwa nowe silniki Forda Transit

Dwa nowe silniki Forda Transit

Podczas rozpoczynającego się właśnie salonu pojazdów użytkowych w Birmingham (Wielka Brytania) Ford prezentuje kilka nowości adresowanych głównie do firm kurierskich oraz użytkowników, którzy eksploatują samochody dostawcze na dłuższych trasach.

Gama jednostek napędowych Forda Transit wzbogaciła się bowiem o dwa nowe silniki oraz nową 6-stopniową skrzynię biegów o bardziej optymalnym doborze przełożeń i płynniejszej zmianie biegów. Dzięki wprowadzeniu do oferty dwóch nowych jednostek wysokoprężnych rodziny Duratorq – silnika 2.4 TDCi rozwijającego moc 137 KM i jednostki 2.4 TDdi o mocy 115 KM, najchętniej kupowany dostawczy furgon w Europie dysponuje obecnie jeszcze szerszą ofertą silników i jeszcze lepszymi osiągami.

Nowy silnik wysokoprężny Duratorq 2.4 TDCi (Turbo Diesel Common-rail Injection) z układem wtryskowym common rail, rozwijający moc 137 KM, nie tylko jest najmocniejszą jak dotąd jednostką wysokoprężną w historii Forda Transit, ale dysponuje także bardzo wysokim momentem obrotowym 375 Nm przy 2000 obr/min, który w wydatny sposób poprawia własności dynamiczne pojazdu i zdecydowanie zwiększa płynność jazdy. Silnik ten został opracowany, aby wyjść naprzeciw coraz większemu popytowi na furgony dostawcze wyposażone w mocniejsze i bardziej dynamiczne jednostki napędowe, pozwalające szybko i sprawnie pokonywać znaczne odległości na głównych szlakach komunikacyjnych Europy.

Uzyskanie wysokiego momentu obrotowego było jednym z najważniejszych celów także podczas prac nad silnikiem Duratorq 2.4 TDdi (Turbo Diesel Injection) o mocy 115 KM. Jednak w tym przypadku dążono do uzyskania takiej charakterystyki przyrostu momentu, która pozwalałaby na wygodną eksploatację pojazdu zarówno na krótkich trasach typowych dla lokalnej dystrybucji, jak i na trasach dłuższych. W rzeczywistości silnik ten osiąga taką samą maksymalną wartość momentu (285 Nm) co 2,4-litrowa jednostka TDdi o mocy 125 KM, którą ten silnik zastępuje, jednak przy wyraźnie niższym zużyciu paliwa.

Oba nowe silniki wysokoprężne Duratorq są oferowane w wersjach Forda Transit z napędem na tylną oś. Stanowią wartościowe uzupełnienie dobrze znanej 90-konnej jednostki Duratorq TDdi, będącej podstawową opcją silnikową dla całej rodziny samochodów dostawczych Ford Transit.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport