mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dwa nowe silniki Forda Transit

Dwa nowe silniki Forda Transit

Podczas rozpoczynającego się właśnie salonu pojazdów użytkowych w Birmingham (Wielka Brytania) Ford prezentuje kilka nowości adresowanych głównie do firm kurierskich oraz użytkowników, którzy eksploatują samochody dostawcze na dłuższych trasach.

Gama jednostek napędowych Forda Transit wzbogaciła się bowiem o dwa nowe silniki oraz nową 6-stopniową skrzynię biegów o bardziej optymalnym doborze przełożeń i płynniejszej zmianie biegów. Dzięki wprowadzeniu do oferty dwóch nowych jednostek wysokoprężnych rodziny Duratorq – silnika 2.4 TDCi rozwijającego moc 137 KM i jednostki 2.4 TDdi o mocy 115 KM, najchętniej kupowany dostawczy furgon w Europie dysponuje obecnie jeszcze szerszą ofertą silników i jeszcze lepszymi osiągami.

Nowy silnik wysokoprężny Duratorq 2.4 TDCi (Turbo Diesel Common-rail Injection) z układem wtryskowym common rail, rozwijający moc 137 KM, nie tylko jest najmocniejszą jak dotąd jednostką wysokoprężną w historii Forda Transit, ale dysponuje także bardzo wysokim momentem obrotowym 375 Nm przy 2000 obr/min, który w wydatny sposób poprawia własności dynamiczne pojazdu i zdecydowanie zwiększa płynność jazdy. Silnik ten został opracowany, aby wyjść naprzeciw coraz większemu popytowi na furgony dostawcze wyposażone w mocniejsze i bardziej dynamiczne jednostki napędowe, pozwalające szybko i sprawnie pokonywać znaczne odległości na głównych szlakach komunikacyjnych Europy.

Uzyskanie wysokiego momentu obrotowego było jednym z najważniejszych celów także podczas prac nad silnikiem Duratorq 2.4 TDdi (Turbo Diesel Injection) o mocy 115 KM. Jednak w tym przypadku dążono do uzyskania takiej charakterystyki przyrostu momentu, która pozwalałaby na wygodną eksploatację pojazdu zarówno na krótkich trasach typowych dla lokalnej dystrybucji, jak i na trasach dłuższych. W rzeczywistości silnik ten osiąga taką samą maksymalną wartość momentu (285 Nm) co 2,4-litrowa jednostka TDdi o mocy 125 KM, którą ten silnik zastępuje, jednak przy wyraźnie niższym zużyciu paliwa.

Oba nowe silniki wysokoprężne Duratorq są oferowane w wersjach Forda Transit z napędem na tylną oś. Stanowią wartościowe uzupełnienie dobrze znanej 90-konnej jednostki Duratorq TDdi, będącej podstawową opcją silnikową dla całej rodziny samochodów dostawczych Ford Transit.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volkswagen Golf Sportsvan odświeżony
Volkswagen Golf Sportsvan odświeżony
Już za kilka tygodni na salonie we Frankfurcie będziemy mogli zobaczyć odświeżoną wersję rodzinnego Golfa Sportsvan. Producent zmienił wygląd, wzbogacił wyposażenie i odświeżył gamę silników.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic