mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dynamiczny rozwój Toora Poland

Dynamiczny rozwój Toora Poland

Przychody ze sprzedaży Toory Poland w 2005 r. wyniosły 208 mln zł. Oznacza to wzrost o 45% w porównaniu ze sprzedażą w 2004 r. "Dalsze inwestycje oraz realizowane zamówienia pozwalają nam oczekiwać wzrostu przychodów spółki w 2006 r. do poziomu 280-290 mln zł" -Renzo Poli, Prezes Toora Poland.

Dynamiczny rozwój Toora Poland

Trzy podstawowe segmenty działalności Toora Poland to aluminiowe komponenty samochodowe, felgi oraz grzejniki centralnego ogrzewania. Wszystkie segmenty rozwijały się w ubiegłym roku proporcjonalnie i przyniosły odpowiednio 54%, 34% oraz 17% przychodów.

Szczególnie wysoki wzrost sprzedaży felg aluminiowych związany jest z realizacją w 2005 r. planu inwestycyjnego (w sumie o wartości niemal 82 mln zł), którego znacząca część dotyczyła podwyższenia mocy produkcyjnych w segmencie felg. Wśród wytwarzanych przez firmę części aluminiowych są m.in. obudowy przekładni kierowniczych, wsporniki (element zawieszenia silnika), rury wydechowe. Części te są montowane np. w takich samochodach jak: Fiat, Lancia, Renault, Opel, Citroen, Peugeot, Volkswagen, Daewoo czy Ford. "Alufelgi" produkowane przez Toora mają rozmiary od 14 do 20 cali. Głównymi odbiorcami felg w naszym kraju są Grupa Fiat oraz General Motors.

Zobacz galerię zdjęć: Toora Poland

Dynamiczny wzrost sprzedaży Toora Poland osiągnęła dzięki pozyskaniu w ubiegłym roku nowych klientów (zarówno w sektorze komponentów samochodowych, jak i aluminiowych grzejników), rozszerzeniu współpracy z dotychczasowymi odbiorcami, jak również kontynuowaniu planu inwestycyjnego.

W 2005 r. Grupa Toora Poland kontynuowała ekspansję na nowych rynkach. W segmencie felg największy wzrost zanotowano w Wielkiej Brytanii i Niemczech. Spółka rozwinęła sprzedaż aluminiowych grzejników na Ukrainie, w Rosji i w Hiszpanii.

W 2005 r. o 76% (z 72 mln zł do 126 mln zł) wzrosła sprzedaż Toory Poland na rynku krajowym. Jest to wynikiem przeniesienia przez wielu producentów rynku samochodowego (klientów Toora Poland) produkcji do Polski. Jednocześnie obniżyły się do poziomu 28% z 38%, przychody z rynku włoskiego, co potwierdza niezależność Toory Poland od włoskiej spółki matki.

Toora Poland ogłosiła również zamiar połączenia jeszcze w tym roku ze spółką TMP Fondalmec Poland. Proces ten ma na celu ułatwienie zarządzania i kontrolowania działalności spółki w 100-proc. zależnej od Toora Poland.


Toora Poland

Włoska Toora, podążając za klientami z branży samochodowej, rozpoczęła działalność w Polsce w połowie 2002 roku. Przejęła firmę Zakłady Metalowe Almet (zakład w Nisku) oraz spółkę TMP Foldamec Poland, która obok produkcji elementów układów wydechowych, zajmuje się m.in. obróbką mechaniczną produktów Toora Poland. Od momentu rozpoczęcia działalności w Polsce łączna wartość nakładów inwestycyjnych na zwiększenie mocy wytwórczych oraz na poszerzanie oferowanego asortymentu wyniosła już około 180 mln zł.

Do klientów Toora Poland należą największe koncerny motoryzacyjne - m.in. Grupa Fiat, General Motors, Grupa TRW (systemy bezpieczeństwa), Magneti Marelli (podzespoły samochodowe) oraz Faurecia (m.in. układy wydechowe). Ponad połowa przychodów pochodzi z eksportu.

Grupa Toora od 25 lat specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji części wytwarzanych z aluminium, przeznaczonych dla rynku motoryzacyjnego. Włoska Toora od momentu założenia (1979 r.) jest w całości kontrolowana przez dwie osoby: Francesco Taglietti oraz Erosa Cavalli. Zakłady produkcyjne Toora zlokalizowane są we Włoszech i w Polsce. ( w obu krajach zatrudnione jest ponad 1000 osób, z czego około 600 w Polsce). Roczne obroty grupy przekroczyły w 2005 r. 125 mln euro. Toora Poland, podobnie jak cała grupa, działa na perspektywicznym rynku. Jego rozwój jest związany z rosnącym udziałem części aluminiowych w rynku samochodowym. Dzieje się tak dzięki właściwościom aluminium: jest lekkie, bardzo wytrzymałe i ekologiczne (można je poddać wielokrotnemu recyklingowi bez utraty właściwości).

W grudniu 2005 r. Toora Poland zadebiutowała na warszawskiej giełdzie (podczas oferty publicznej cena emisyjna akcji równa była 15,8 zł). Środki z oferty publicznej (netto ponad 106 mln zł) zostaną przeznaczone na realizację planu inwestycyjnego (m.in. budowa nowych hal produkcyjnych oraz zakup maszyn i urządzeń).


 Przeczytaj także:

Włoski biznes na Śląsku (2005-11-22)

Z ziemi włoskiej do polskiej (2005-10-17)

 


Podobne wiadomości:

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie - będą utrudnienia

A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie - będą...

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport