mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Dziesięciotysięczny Citaro

Dziesięciotysięczny Citaro

Na największych targach autobusowych w Hiszpanii, FIAA 2004 w Madrycie, został właśnie przekazany dziesięciotysięczny egzemplarz tego modelu marki Mercedes-Benz.

Dziesięciotysięczny Citaro

Theodor Maurer (dyrektor sprzedaży Działu Autobusów DaimlerChrysler), Wolfgang Presinger (odpowiedzialny w zarządzie spółki EvoBus GmbH za autobusy Mercedes-Benz) oraz Martin Feller (prezez spółki EvoBus Iberica S.A.) wręczyli kluczyki do jubileuszowego autobusu panom Jorge i Jacobo Cosmen – szefom hiszpańskiego przedsiębiorstwa komunikacji autobusowej ALSA.
 
Już jego pierwsze pojawienie się w 1997 roku na Kongresie UITP w Stuttgarcie wywołało ogromną sensację. W przeszłości do rzadkości należał przypadek, że nowy autobus miejski znajdował się w takim centrum zainteresowania, jak miało to miejsce z prototypem modelu Mercedes-Benz Citaro na Światowym Kongresie Przedsiębiorstw Transportu Publicznego. Od tego momentu autobusy miejskie i międzymiastowe Citaro kursują na liniach w wielu miastach i metropoliach od Islandii po Grecję i od Portugalii po Polskę.

W rok 2005 autobus Citaro wejdzie z licznymi zmianami uwarunkowanymi wymaganiami dyrektywy UE. Dyrektywa ta zacznie obowiązywać na początku 2005 roku. Dotyczy ona głównie dostosowania pojazdu do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych. Mercedes-Benz Citaro jest w tej dyrektywie zakwalifikowany do klasy I (komunikacja miejska) i klasy II (komunikacja międzymiastowa). Z uwagi na powyższe przepisy Citaro będzie w przyszłości seryjnie wyposażony w funkcję przyklęku, zmodyfikowane miejsce na wózek inwalidzki naprzeciw drzwi środkowych oraz nowo zaprojektowaną rampę. Dalsze zmiany dotyczą usytuowanych na zewnątrz dźwigni bezpieczeństwa oraz przycisków aktywujących funkcję otwarcia drzwi wewnątrz i na zewnątrz na podwójną szerokość jak również liczby, wykonania i dostępu miejsc dla niepełnosprawnych.

Z wyprodukowanych 10.000 autobusów Citaro prawie 47% zostało przeznaczone na eksport. Wśród krajów, do których trafia Citaro, na czele stoi Francja przed Hiszpanią, Włochami, Szwajcarią i Wielką Brytanią. Duże zamówienia na Citaro to m.in. 300 autobusów solo dla Rzymu, 167 autobusów solo i przegubowych dla Berlina oraz 132 autobusy solo dla Marsylii.

W ogólnej liczbie 10.000 egzemplarzy Citaro 60% stanowią autobusy miejskie o długości 12 m, 20% autobusy przegubowe Citaro G, a 13% autobusy międzymiastowe Citaro Ü (wariant dwunastometrowy). W ubiegłym roku Citaro osiągnął rekordową sprzedaż w ilości 2.136 sztuk. Dział Autobusów Mercedes-Benz ma nadzieję na ponowne znaczące przekroczenie tej liczby w 2004 roku.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport