mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Eco-Volkswageny w Lipsku

Eco-Volkswageny w Lipsku

Na zbliżających się wielkimi krokami (1-9.04) targach motoryzacyjnych AMI w Lipsku Volkswagen przedstawi cztery samochody zasilane alternatywnymi źródłami napędu. W myśl koncepcji BlueMotion pojawią się takie modele jak: Golf GT z silnikiem TSI, model studyjny Concept A i Polo BlueMotion i Touran EcoFuel.

Eco-Volkswageny w Lipsku

Samochody były już przedstawione w Genewie, jednak przed niemiecką publicznością zostaną zaprezentowane dopiero pierwszy raz. Koncepcja BlueMotion jaka została wdrożona do czterech wspomnianych modeli oznacza przede wszystkim mniejsze spalanie, mniej zanieczyszczeń oraz przyszłościową mobilność. W przypadku Polo BlueMotion z 80-konnym, dieslowym silnikiem średnie spalanie wynosi nie więcej niż 3,9 l. na 100 kilometrów. Oznacza to, że w porównaniu ze standardową wersją, prezentowane w Lipsku Polo ograniczy apetyt o około pół litra oleju napędowego i jak zapewnia Volkswagen, nie odbije się to na osiągach samochodu.

Taki wynik uzyskano między innymi przez wydłużenie poszczególnych przełożeń skrzyni biegów, zastosowani aerodynamicznych elementów nadwozia i modyfikacjom w jednostce napędowej.

Dowiedz się więcej o marce Volkswagen 

Natomiast prezentowany Golf GT jest pierwszym samochodem w którym zaimplementowano system TSI. Podwójnie ładowany „silnik Otto” oferuje moc 170 KM i maksymalny moment obrotowy 240 Nm. Prędkość maksymalna Golfa wynosi 220 km/h. Naprzeciw tym osiągam staje spalanie, w granicach 7,2 l. benzyny na 100 kilometrów. Golf GT jest już dostępny w niemieckich salonach w cenie 22 500 Euro.

Szczególnie ciekawą alternatywę oferuje model studyjny o nazwie Concept A. Auto z silnikiem TSI zasilane jest na sprężony gaz ziemny (CNG). Volkswagen Concept A został dodatkowo wyposażony w kompresor i turbo co pozwala 1,4 l. jednostce napędowej spalać około 5 kilogramów gazu ziemnego na dystansie stu kilometrów. Powstała w wyniku spalania emisja dwutlenku węgla jest o 20-25% mniejsza niż w przypadku tradycyjnych silników o takich samych parametrach.

Zobacz galerię zdjęć modelu studyjnego Volkswagen Concept A

Podobnie jak Concept A, również VW-Touran EcoFuel zasilany jest poprzez CNG. W niemieckim vanie występuje natomiast większa jednostka - silnik ma pojemność 2000 ccm.

Czytaj także:

VW Concept A: Następca Touarega? 2006-02-17

Smart na gaz 2006-03-20

Premiera Forda Focusa CNG 2006-03-17

"Zielone" modele Forda 2006-03-10


Podobne wiadomości:

Premiera Forda Focusa CNG

Premiera Forda Focusa CNG

Premiery 2006-03-17

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport