mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Econic NGT z normą Euro VI

Econic NGT z normą Euro VI

Rok temu Mercedes zmodernizował kompleksowo swój pojazd dystrybucyjny Econic, wprowadzając do oferty m.in. nowe diesle. Teraz przyszedł czas na wersję Econic NGT, która otrzymała nową, 6-cylindrową jednostkę na gaz ziemny.

Econic NGT z normą Euro VI
Econic NGT, który w zależności od wersji może być zasilany bądź gazem ziemnym, bądź biogazem, na rynku jest już obecny od 2002 roku i od tego czasu jego sprzedaż wyniosła 1.400 egzemplarzy. Niebawem na drogi wyjedzie odnowiony Econic NGT w wersjach 1830 i 2630 z nową generacją silników, dostosowaną do normy Euro VI.

Nowa jednostka (M 936 G) w tym modelu bazuje na 7,7-litrowym turbodieslu (OM 936) z rodziny BlueEfficiency Power. Generuje moc 302 KM i 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Parametry te stawiają ją na równi z wysokoprężnym odpowiednikiem. Jednocześnie silnik emituje nawet o 20 proc. mniej dwutlenku węgla od wspomnianego odpowiednika. Wykorzystanie biogazu pozwala dodatkowo zmniejszyć ślad węglowy. W całym zakresie obrotów silnik na CNG generuje również niższy poziom hałasu od jednostki wysokoprężnej - nie przekracza on dopuszczalnej granicy 80 dB(A).

Kolejną zaletą jest mniejszy przyrost masy własnej względem modelu napędzanego turbodieslem. Został on ograniczony do około 500 kg, a to dzięki nowym zbiornikom o wytrzymałych, stalowych ściankach, zaopatrzonych w osłony z włókien węglowych. W rezultacie w porównaniu z poprzednim z rozstawem osi 3900 mm ładowność modelu wzrosła aż o 400 kg.

W układzie napędowym zachowano 6-stopniową przekładnię automatyczną Allison. W nowej odsłonie Econica wyposażono ją w dodatkowy, ekonomiczny tryb oprogramowania, pozwalający oszczędzać paliwo przy równoczesnym zwiększeniu komfortu jazdy.

Na wystawie w Hanowerze (25 września – 2 października br.) Mercedes pokaże Econica NGT w wersji 2630. Ten 3-osiowy pojazd ze skrętną osią wleczoną (konfiguracja osi 6x2/4 ENA) i rozstawem osi równym 3900 mm będzie prezentowany jako podwozie z kabiną. Wyposażenie obejmuje 600-litrowy zbiornik gazu wraz z dodatkową butlą o pojemności 100 litrów. Econic został zaprojektowany z myślą o późniejszej eksploatacji jako pojazd do zbiórki odpadów, na co wskazuje między innymi urządzenie do pomiaru obciążenia osi. Poza fotelem kierowcy w kabinie zamontowano trzy dodatkowe siedzenia.

Na polskim rynku Econic NGT z nową jednostką napędową zadebiutuje wiosną 2015 roku.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Mercedes
Tematy w artykule: Mercedes Mercedes-Benz Econic NGT Mercedes-Benz

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport