mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Econic NGT z normą Euro VI

Econic NGT z normą Euro VI

Rok temu Mercedes zmodernizował kompleksowo swój pojazd dystrybucyjny Econic, wprowadzając do oferty m.in. nowe diesle. Teraz przyszedł czas na wersję Econic NGT, która otrzymała nową, 6-cylindrową jednostkę na gaz ziemny.

Econic NGT z normą Euro VI
Econic NGT, który w zależności od wersji może być zasilany bądź gazem ziemnym, bądź biogazem, na rynku jest już obecny od 2002 roku i od tego czasu jego sprzedaż wyniosła 1.400 egzemplarzy. Niebawem na drogi wyjedzie odnowiony Econic NGT w wersjach 1830 i 2630 z nową generacją silników, dostosowaną do normy Euro VI.

Nowa jednostka (M 936 G) w tym modelu bazuje na 7,7-litrowym turbodieslu (OM 936) z rodziny BlueEfficiency Power. Generuje moc 302 KM i 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Parametry te stawiają ją na równi z wysokoprężnym odpowiednikiem. Jednocześnie silnik emituje nawet o 20 proc. mniej dwutlenku węgla od wspomnianego odpowiednika. Wykorzystanie biogazu pozwala dodatkowo zmniejszyć ślad węglowy. W całym zakresie obrotów silnik na CNG generuje również niższy poziom hałasu od jednostki wysokoprężnej - nie przekracza on dopuszczalnej granicy 80 dB(A).

Kolejną zaletą jest mniejszy przyrost masy własnej względem modelu napędzanego turbodieslem. Został on ograniczony do około 500 kg, a to dzięki nowym zbiornikom o wytrzymałych, stalowych ściankach, zaopatrzonych w osłony z włókien węglowych. W rezultacie w porównaniu z poprzednim z rozstawem osi 3900 mm ładowność modelu wzrosła aż o 400 kg.

W układzie napędowym zachowano 6-stopniową przekładnię automatyczną Allison. W nowej odsłonie Econica wyposażono ją w dodatkowy, ekonomiczny tryb oprogramowania, pozwalający oszczędzać paliwo przy równoczesnym zwiększeniu komfortu jazdy.

Na wystawie w Hanowerze (25 września – 2 października br.) Mercedes pokaże Econica NGT w wersji 2630. Ten 3-osiowy pojazd ze skrętną osią wleczoną (konfiguracja osi 6x2/4 ENA) i rozstawem osi równym 3900 mm będzie prezentowany jako podwozie z kabiną. Wyposażenie obejmuje 600-litrowy zbiornik gazu wraz z dodatkową butlą o pojemności 100 litrów. Econic został zaprojektowany z myślą o późniejszej eksploatacji jako pojazd do zbiórki odpadów, na co wskazuje między innymi urządzenie do pomiaru obciążenia osi. Poza fotelem kierowcy w kabinie zamontowano trzy dodatkowe siedzenia.

Na polskim rynku Econic NGT z nową jednostką napędową zadebiutuje wiosną 2015 roku.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Mercedes
Tematy w artykule: Mercedes Mercedes-Benz Econic NGT Mercedes-Benz

Podobne wiadomości:

Mercedes Sprinter - pierwsze zdjęcia wnętrza

Mercedes Sprinter - pierwsze zdjęcia wnętrza

Ciężarówki i Autobusy 2017-12-05

Mercedes E Kabrio: Auto na spacer

auto motor i sport 2012-10-09

Miękki dach plus klasyczna sylwetka, plus cztery miejsca, plus potężna gwiazda na osłonie chłodnicy – to od lat dość uniwersalny przepis na porządny kabriolet. Oto Mercedes E Cabrio.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.