mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ekologiczna Laguna

Ekologiczna Laguna

Podczas tworzenia nowej Laguny inżynierowie Renault sporo uwagi poświęcili ochronie środowiska. Szczególnie wersja 1.5 dCi 110 KM może imponować niskim poziomem emisji CO2 jak na auto z tego segmentu i takich rozmiarów.

Nowa Laguna z silnikiem dCi o pojemności 1,5 l i mocy 110 KM emituje 130 g CO2/km przy spalaniu paliwa równym 4,9 litra na 100 km w cyklu mieszanym.
 
Bardzo dobre wyniki w zakresie redukcji emisji CO2 są rezultatem podjętych przez Renault działań. Koncern zamierza do roku 2008 sprzedać milion pojazdów emitujących mniej niż 140 g CO2/km, z czego 1/3 – emitujących poniżej 120 g CO2/km. To bardzo ambitny plan, gdyż obecnie przeciętny europejski samochód wydziela 164 g CO2/km, a zaostrzone niedawno normy Komisji Europejskiej przewidują ograniczenie ilości emitowanego CO2 do 120 g/km dopiero na rok 2012.
 
Czytaj także:

Taka jest nowa Laguna (2007-08-27)

Nowa Laguna z 3-letnią gwarancją (2007-08-22)
 


Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

~Rafi 2007-09-18

Nie masz racji . jestem po testach tej wersji. nie poznałem że ma 110 KM a jeździłem wieloma autami. Jest wielu posiadaczy tej klasy samochodów którym zalezy na ekonomii a nie na dynamice tak że uwazam że z tym silnikiem równiez będą kupować. Tak pozatym rewelacyjny układ kierowniczy i zawieszenie., Jesli sie sprawdzi jak reklamuje Renault jestem za Nową Lagą

~ojer 2007-09-09

Ale laguna to cienizna, renault niema dobrych aut.

~nie dla KE! 2007-09-08

komisja europejska = lobby niemieckie.

~zmac 2007-09-06

Mogli wsadzić silnik o pojemności 1 litra to by była ekologia. Nikt nie kupi Laguny z silnikiem o mocy 110KM bo to będzie straszny muł.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Japoński koncern rozpoczyna prace nad ciężarówką napędzaną ogniwami paliwowymi. Jest to kolejny pojazd Toyoty po autobusie FC Bus wykorzystujący innowacyjną technologię.