mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ekologiczne Renault już popularne

Ekologiczne Renault już popularne

Blisko 65 procent z łącznej liczby 14.105 kupionych w naszym kraju w ubiegłym roku samochodów osobowych marek Renault i Dacia oznaczonych było znakiem eco2.

Ekologiczne Renault już popularne
Francuski koncern należy do trójki europejskich liderów jeśli chodzi o sprzedaż aut z najniższą emisją CO2. I choć na naszym rynku, jak na razie, zakup auta o niskiej emisji dwutlenku węgla nie niesie ze sobą jakichś dodatkowych korzyści w postaci niższych podatków bądź zwolnienia z niektórych opłat, to jednak zalety w postaci niskiego spalania czy ogólnie niższych kosztów eksploatacji zachęcają do wyboru ekologicznych wersji.

Wśród najbardziej popularnych ekologicznych modeli Renault ubiegłego roku znalazły się Clio i Clio Grandtour, których sprzedano łącznie ponad 6.700 sztuk, a których wszystkie wersje silnikowe należą do jednych z najbardziej ekologicznych na rynku. Na drugim miejscu pod względem popularności wśród wersji ekologicznych znalazły się modele Renault Megane, a trzecim z kolei najchętniej kupowanym samochodem ekologicznym z floty Renault okazała się Thalia. Wśród wersji ekologicznych Dacii, największą popularnością cieszył się Logan MCV z silnikiem 1.5 dCi 68 KM.

- Od 9 marca br. polski oddział Renault wprowadził specjalne ecodopłaty do ekologicznych wersji wybranych modeli aut. Klient kupujący wersję oznaczoną eco2, to osoba świadomie wybierająca mniejsze oddziaływanie na środowisko, a przede wszystkim decydująca się na bardziej ekonomiczne w użytkowaniu auto, które zużywa mniej paliwa, a którego silnik został tak opracowany, że nie obniża dynamiki auta czy komfortu jazdy – powiedział Prezes Renault Polska, Grzegorz Zalewski.

W Europie w 2008 roku Grupa Renault sprzedała 60% samochodów (Renault i Dacia), które emitują poniżej 140 g CO2/km (w roku 2007 było to 48%). Obecnie 20% sprzedawanych przez Grupę Renault samochodów emituje poniżej 120 g CO2/km.

Znakiem Renault eco2 i Dacia eco2 zostały oznaczone wersje silnikowe emitujące poniżej 140 g CO2/km oraz charakteryzujące się niskim spalaniem (na poziomie 5,3 l/100 km bądź niższym w przypadku silników wysokoprężnych i na poziomie 5,9 l/100 km lub niższym w przypadku silników benzynowych), a także przystępne cenowo.

Samochody te muszą spełniać dodatkowo trzy następujące kryteria:
– są produkowane w fabryce posiadającej certyfikat ISO 14 001, czyli spełniającej normę ochrony środowiska dla zakładów przemysłowych;
– są wyposażone w silniki emitujące mniej niż 140 g CO2/km lub są przystosowane do zasilania biopaliwami;
– 95% ich masy nadaje się do powtórnego wykorzystania, zawierają również blisko 5% tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu, czyli średnio 34 kg.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault
Tematy w artykule: Renault

Podobne wiadomości:

Fiat Seicento, Renault Twingo i Seat Arosa –...

auto motor i sport 0000-00-00

Przy konstruowaniu nowoczesnych maluchów, inteligencja i kreatywność liczą się bardziej niż duże nakłady finansowe. Zadomowione już na rynku modele - Fiat Seicento, Renault Twingo i Seat Arosa - przeszły niedawno kurację odmładzającą, by lepiej prezentować swoje walory w obliczu rosnącej konkurencji.

Alfa Romeo Brera, BMW 330xd Coupe, Peugeot...

auto motor i sport 0000-00-00

Miszmasz. Jedne bardziej do oglądania niż do jeżdżenia, inne bardziej do wożenia się niż do szaleńczych harców. Rozstrzygamy, które "bardziej" pasuje do którego z czwórki coupé. W szranki stają Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM, BMW 330xd Coupé, Peugeot 407 Coupé 2.2 16v oraz Renault Laguna Coupé 3.5 V6.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe Volvo S60 zadebiutowało
Nowe Volvo S60 zadebiutowało
Kilka tygodni temu zadebiutowało nowe Volvo V60, a teraz przyszedł czas na wersję sedan. Model klasy średniej powalczy z takimi konkurentami jak Audi A4, Mercedes Klasy C czy BMW Serii 3.

Zalando Zalando