mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ekologiczne ciężarówki Daimlera w USA

Ekologiczne ciężarówki Daimlera w USA

Amerykański Departament Energetyki DOE (United States Department of Energy) ogłosił pod koniec sierpnia przyjęcie Daimler Trucks North America (DTNA) do programu "Czyste miasta" (Clean Cities). W jego ramach DTNA wyprodukuje oraz sprzeda ponad 600 pojazdów ciężarowych z napędem hybrydowym i na gaz ziemny.

Ekologiczne ciężarówki Daimlera w USA

DTNA będzie uczestniczyć co najmniej w siedmiu modułach programu o łącznej wartości 32,9 milionów dolarów (około 23 milionów euro). Zakładają one przyznanie kilku głównym operatorom flotowym w USA środków na nabycie i eksploatację 638 samochodów hybrydowych oraz wykorzystujących paliwa alternatywne.

Program "Czyste miasta" stanowi część uchwalonego w lutym tego roku w USA programu stymulowania koniunktury ARRA (American Recovery and Reinvestment Act). Jej celem jest nakłonienie właścicieli przedsiębiorstw transportowych do przestawienia flot na pojazdy z czystymi i energooszczędnymi silnikami wysokoprężnymi oraz na samochody z alternatywnymi technologami napędu. Program zakłada również stworzenie nowych miejsc pracy, stymulację amerykańskiej gospodarki i zmniejszenie jej uzależnienia od importowanej ropy naftowej.

W ramach programu "Czyste miasta" Departament Energetyki stawia do dyspozycji dotacje o łącznej wartości prawie 100 milionów dolarów, z czego około 84 miliony są przeznaczone na zakup samochodów i około 14 milionów na rozwój infrastruktury, umożliwiającej wykorzystywanie alternatywnych źródeł energii. W efekcie program ten jest jednym z największych projektów rozwijania napędu hybrydowego i napędów alternatywnych w pojazdach ciężarowych.

"Podjęta przez amerykański departament energetyki decyzja jest niezwykle istotna dla naszego przedsiębiorstwa" – mówi Martin Daum, szef Daimler Trucks North America. "Chronimy dzięki temu nasze miejsca pracy w Ameryce Północnej i możemy kontynuować badania nad rozwojem technologii wykorzystywania alternatywnych paliw. Profitować będą nasi klienci, którym będziemy mogli zaoferować trwałe pojazdy, dostosowane do przyszłych wyzwań transportowych. Ponadto wybranie naszej firmy jest uhonorowaniem wizji koncernu Daimler AG: tworzenia nowych miejsc pracy w sektorze technologii ekologicznych, które wpływają na poprawę czystości powietrza i stan zdrowia społeczeństwa".

DTNA wykorzysta środki rozwojowe DOE do produkcji i sprzedaży ponad 600 pojazdów z alternatywnymi napędami. Będą to samochody ciężarowe i ciągniki siodłowe Freightliner Business Class M2e 106 z hybrydowym napędem elektrycznym oraz Freightliner Business Class M2 112 z napędem na gaz ziemny w wersjach CNG (Compressed Natural Gas – naturalny gaz sprężony) i LNG (Liquid Natural Gas – naturalny gaz skroplony). W programie znalazły się ponadto podwozia dostawcze typu walk-in z napędem hybrydowo-elektrycznym, hybrydowo-hydraulicznym oraz z napędem na gaz ziemny, produkowane przez Freightliner Chassis Corporation (FCCC).

Produkcja i dystrybucja tych pojazdów ciężarowych będzie się odbywać w różnych regionach USA. Freightliner Business Class M2 z hybrydowym napędem elektrycznym oraz z napędem na gaz ziemny jest produkowany w zakładach Mt. Holly w Karolinie Północnej. Samochody dostawcze z napędem hybrydowo-elektrycznym i hybrydowo-hydraulicznym są wytwarzane w Karolinie Południowej, w Gaffney, przy czym komponenty napędu hybrydowego dostarcza firma Eaton z Karoliny Północnej.

Środki rozwojowe przyznawane przez amerykański Departament Energetyki to również korzyści dla klientów. Mark Lampert, odpowiadający w DTNA za sprzedaż i marketing, podkreśla: "Skutkiem dotacji będzie dodatkowy wzrost akceptacji i promowanie pojazdów z czystymi technologiami napędu, oferowanych przez Daimler Trucks. Potwierdza ona wartość długofalowej strategii w rozwoju technologii Daimlera, która daje klientom wiele korzyści, w tym oszczędność paliwa, oraz wpływa na czystość powietrza. To sytuacja win-win - wszyscy wygrywają."

Hybrydowe samochody produkowane przez DTNA zapewniają oszczędność energii i tym samym korzyści wymierne finansowo. Stosowane w napędzie hybrydowo-elektrycznym akumulatory litowo-jonowe są w stanie magazynować około 25 procent energii powstającej przy hamowaniu. W przypadku akumulatora wykorzystywanego w napędzie hybrydowo-hydraulicznym wskaźnik odzyskiwania energii hamowania wynosi aż do 70 procent. Uzyskiwana w trakcie hamowania energia jest następnie wykorzystywana przy ruszaniu. Efektem jest niższe spalanie, mniejsze zużycie elementów układu hamulcowego oraz niski poziom emisji hałasu.


Podobne wiadomości:

Ferrari stawia na hybrydy

Ferrari stawia na hybrydy

Samochody luksusowe 2016-11-08

Denza 400 - chiński

Denza 400 - chiński "elektryk" od Daimlera

Aktualności 2016-08-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport