mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ekologiczne śmieciarki Volvo

Ekologiczne śmieciarki Volvo

Wywożenie śmieci może paradoksalnie odbywać się w ekologiczny sposób. Może, jeśli ciężarówki do transportu odpadów pochodzą od Volvo. Szwedzka marka wprowadziła właśnie do regularnej eksploatacji dwa takie pojazdy z napędem hybrydowym.

Ekologiczne śmieciarki Volvo
"Jest to ostatni etap badań naszych rozwiązań hybrydowych, przed wprowadzeniem ich do produkcji" – wyjawia Staffan Jufors, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Truck Corporation. "Od chwili, gdy w 2006 r. zaprezentowaliśmy pierwszy pojazd koncepcyjny, obserwujemy coraz większe zainteresowanie rynku tą technologią.  Nasze rozwiązanie jest wyjątkowe, ponieważ zapewnia moc wystarczającą do napędzania samochodów ciężarowych i jest bardziej opłacalne od innych aktualnie dostępnych rozwiązań. A właśnie te czynniki decydują o tym, czy technologia hybrydowa stanie się dostępna z ekonomicznego punktu widzenia. Produkcję samochodów ciężarowych z napędem hybrydowym rozpoczniemy w 2009 r." - dodaje.

Napęd hybrydowy Volvo stanowi połączenie silnika wysokoprężnego z silnikiem elektrycznym, który jest wykorzystywany do ruszania z miejsca i rozpędzania pojazdu do prędkości 20 km/h. Przy większych prędkościach włącza się silnik wysokoprężny. Po zatrzymaniu pojazdu wysokoprężna jednostka napędowa wyłącza się automatycznie, aby niepotrzebnie nie kontynuować pracy na biegu jałowym.

Ładowanie akumulatorów odbywa się poprzez odzysk energii hamowania, dzięki czemu cały układ szczególnie dobrze nadaje się do zastosowań wymagających częstego zatrzymywania się i ruszania z miejsca, właśnie takich jak transport komunalny.

Przewiduje się, że śmieciarki z napędem hybrydowym będą zużywać o 20% mniej paliwa, co oznacza, że w podobnej proporcji zredukowana zostanie emisja dwutlenku węgla. Co więcej, jeden z tych pojazdów jest wyposażony w dodatkowy zestaw akumulatorów, napędzający mechanizm zgniatający śmieciarki. Akumulatory te są ładowane z sieci elektroenergetycznej podczas nocnego postoju pojazdu.

Oczekuje się, że całkowita redukcja emisji dwutlenku węgla może wynieść nawet 30 procent, dzięki czemu ogólny bilans ekologiczny będzie korzystniejszy niż w przypadku samochodu ciężarowego zasilanego gazem ziemnym.

Śmieciarki Volvo FE z napędem hybrydowym wyposażone zostały w 7-litrowe silniki wysokoprężne o mocy 320 KM, system Volvo I-SAM (Integrated Starter Alternator Motor) pełniący funkcję rozrusznika, elektrycznego silnika napędowego i alternatora (120 kW), elektroniczną jednostka sterująca i przetwornica napięcia (AC/DC), akumulatory litowo-jonowe ładowane dzięki odzyskowi energii hamowania lub za pośrednictwem zespołu I-SAM, zautomatyzowana skrzynia biegów Volvo I-Shift.
Tematy w artykule: napęd hybrydowy hybryda

Podobne wiadomości:

Ferrari stawia na hybrydy

Ferrari stawia na hybrydy

Samochody luksusowe 2016-11-08

Hybrydy coraz popularniejsze w Polsce

Hybrydy coraz popularniejsze w Polsce

Aktualności 2016-04-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport